Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding: App afgesloten. Er is een storing opgetreden in de AmazonPrime app. Start de app opnieuw op. Lukt dit niet, herstart dan uw tv-ontvanger.

  • June 30, 2021
  • 12 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik krijg geen zwart beeld maar een foutmelding dat er een storing is opgetreden (zie foto). Prime heeft tot een week of drie geleden prima gewerkt. Sindsdien steeds deze foutmelding. Alles al geprobeerd van herstart van de tv-ontvanger tot het terug zetten naar de fabrieksinstellingen, niets helpt,… :-(

*admin: afgesplitst

Beste antwoord door RobertDiCasaNova

@Bart_Z De actie aan jouw kant heeft niet geholpen, maar ik ben er ondertussen wel achter wat wel de oorzaak is; Home-Assistant op mijn Raspberry-Pi. Daar zit waarschijnlijk een fout in de PnP integratie voor de ExperiaBox en aangezien HASS iedere minuut pollt klapte de app er steeds binnen die minuut er uit,... 

Ik ben er achter gekomen door alleen de TV-Ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de ExperiaBox. Daarna de andere apparatuur weer 1 voor 1 aangesloten op het netwerk, totdat ik de foutmelding weer kreeg. 

Bedankt voor de hulp.

PS ik heb nog niet gekeken op het forum of deze foutcombinatie vaker voor is gekomen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 3, 2021

Hoi @RobertDiCasaNova, resetten etc. werkt dus niet. Heb je de ontvanger ook al eens uitgezet met de schakelaar achterop? Helpt dat?


@Bart_Z ik heb alles al geprobeerd; uit/aan, reset, fabr. instellingen, niets helpt. Ik heb het probleem op beide ontvangers. Ik krijg hetzelfde probleem nu ook bij de YouTube App. Normaal TV kijken en opnames terug kijken leveren geen problemen op. Ik heb ook mijn switch er tussenuit gehaald en 'm rechtstreeks aangesloten op de Experiabox, ook dat hielp niet.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 4, 2021

@RobertDiCasaNova, heb je ook het modem herstart en daarna de ontvanger gereset? Anders kijk ik graag eens mee. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik nog eens mee. 


@Bart_Z “heb je ook het modem herstart en daarna de ontvanger gereset?” Deze combi heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik vandaag gaan proberen.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 4, 2021

Ik ben benieuwd. Door een herstart van het modem maak je even een frisse start met het netwerk, mogelijk dat het probleem oplost, anders gaan we verder zoeken. 


@Bart_Z Helaas, 

Ik heb eerst de Experiabox uit en aan gezet, daarna ontvanger weer aan gezet; probleem nog niet opgelost. Daarna ontvanger nogmaals opnieuw van software voorzien, en daarna gelijk de update  er achter aan gedraaid maar het mocht helaas niet baten.

Zowel Prime als Youtube werken nog steeds niet :-(


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 5, 2021

Zou je jouw profiel een willen voorzien van gegevens. Dan kan ik meekijken en ga ik dit eens voorleggen aan de tv-specialist, ik kan hier zo geen vinger op leggen namelijk. Hoor graag weer van je.


@Bart_Z Profiel is aangevuld.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 6, 2021

Ik heb nu nog een actie van mijn kant uitgevoerd. Helpt dat? Zo niet, wil je dan nog eens het modem resetten? Als dat ook niet helpt, dan gaan we nog weer verder zoeken met de specialist. 


@Bart_Z De actie aan jouw kant heeft niet geholpen, maar ik ben er ondertussen wel achter wat wel de oorzaak is; Home-Assistant op mijn Raspberry-Pi. Daar zit waarschijnlijk een fout in de PnP integratie voor de ExperiaBox en aangezien HASS iedere minuut pollt klapte de app er steeds binnen die minuut er uit,... 

Ik ben er achter gekomen door alleen de TV-Ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de ExperiaBox. Daarna de andere apparatuur weer 1 voor 1 aangesloten op het netwerk, totdat ik de foutmelding weer kreeg. 

Bedankt voor de hulp.

PS ik heb nog niet gekeken op het forum of deze foutcombinatie vaker voor is gekomen.


“Daar zit waarschijnlijk een fout in de PnP integratie voor de ExperiaBox en aangezien HASS iedere minuut pollt klapte de app er steeds binnen die minuut er uit,... “

 

De fout lijkt op te treden in combinatie met de SONOS integratie voor HASS en niet er ExperiaBox integratie.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 7, 2021

Aha, wat goed. Daar zit het dus. Alleen hoe op te lossen. Ik durf het niet te zeggen eigenlijk.