Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding bij aansluiten DIW7022 ontvanger

• September 2, 2025
  • 5 reacties
  • 55 keer bekeken

Rene de Jonge
Nieuwkomer

Goedendag, ik heb een Budget/KPN tv/internetcontract met daar bij 3 Arris VIP2952V2 ontvangerkastjes.

Ik heb een DIW 7022 ontvanger welke ik wil gebruiken maar krijg bij het aansluiten daarvan de melding: Dit type ontvanger wordr niet ondersteund door jou tv aanbieder (KBX-CNT-201)

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Graag uw reactie.

Beste antwoord door Joep1965

Hoe kom je aan die ontvanger? Als je die niet hebt gekregen via de officiële weg dan gaat ie het nooit doen. Zover ik weet is die ontvanger alleen geschikt bij het tv+abonnement van kpn.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Hoe kom je aan die ontvanger? Als je die niet hebt gekregen via de officiële weg dan gaat ie het nooit doen. Zover ik weet is die ontvanger alleen geschikt bij het tv+abonnement van kpn.

• September 2, 2025

Goedendag, ik heb een Budget...

Je bent dus geen klant van KPN? Jij bent klant van Budget Internet? Dan heb jij niets te zoeken op dit forum. Dit forum is alleen van klanten die een abonnement bij KPN zelf hebben.

En een 7022 van marktplaats gaat nooit werken. Sowieso nooit als je Budget klant bent. Maar ook niet als je klant bij KPN zelf bent. Deze nieuwe ontvangers zijn allemaal vanuit KPN aangeboden een klant gekoppeld. Als de klant zn abonnement opzegt, dan word de ontvanger geblokkeerd. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

KPN heeft geen Budget abonnementen.

Ik denk dat je via Budget een abonnement hebt afgesloten.

Je moet in dit geval dus bij Budget zijn.

Er zijn meerdere providers die via de lijn van KPN werken en sommige nemen ook het tv van KPN af.

Budget, zie hier.

Voor de ontvangers zie hier.

Ik zie dat ze nu de Arris VIP 5202 leveren.

Dus inderdaad, hoe kom je aan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

De DIW7022 gaat volgens mij zo wie zo niet via Budget werken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Rene de Jonge, welkom op onze community!
Ik zie al een paar antwoorden staan, kom je er een beetje uit zo? Er zijn een paar redenen waarom dit niet zou werken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Beste ​@Rene de Jonge je bent  klant bij Budget en die levert uitsluitend de volgende decoder:

Welke tv-ontvanger wordt er geleverd?

Bij Interactieve TV van KPN via Budget Internet ontvang je van ons de eerste tv-ontvanger gratis: een Arris 5202. Deze leveren we inclusief stroomadapter, ethernetkabel en HDMI-kabel. De afmetingen van de ontvanger zijn 10,5 x 10,5 x 2,5 cm.

Of inderdaad dus nog de 2952.

De DIW7022 levert Budget niet, dus ik ben benieuwd hoe jij daar aankomt,maar gaat nooit werken.

Verder kun je voor vragen terecht bij Budget, daar ben je klant en niet bij KPN, bij KPN kennen ze je niet.

Â