Skip to main content

 

Ook ik heb een ZXV8001 maar ik heb nog geen mail ontvangen dat deze omgeruild zal moeten worden.

Ik begrijp dat de ZXV8001 binnenkort dus niet meer ondersteund wordt en dat deze omgeruild moet worden.

Nu lukt mij dat niet via de servicetools, ik krijg altijd het onderstaande scherm.

 

Ik heb jaren terug mijn IP adres laten blokkeren voor de servicetools omdat via de servicetools mijn Experia Box (die ik destijds nog gebruikte) een volledige factory reset kon krijgen en ik dat ten alle tijden wilde voorkomen.

Het zou kunnen zijn dat die blokkade nog steeds actief is. Deze zou er wat mij betreft af mogen aangezien ik een eigen router gebruik. En anders hoor ik graag hoe mijn ZXV8001 vervangen kan worden.

Admin: afgesplitst van originele topic

Hoi @wjb . Dat kan ik wel voor je doen.

Zal ik er een omruil inzetten?  


Graag, want ik begrijp dat de ZXV8001 medio november niet meer zal functioneren.

Kan jij ook navragen of mijn IP adres nog altijd geblokkeerd is voor de KPN servicetools.


Graag, want ik begrijp dat de ZXV8001 medio november niet meer zal functioneren.

Kan jij ook navragen of mijn IP adres nog altijd geblokkeerd is voor de KPN servicetools.

@wjb  Heb je dat met het IP adres in samenspraak met een moderator gedaan. Zo ja, weet je nog wie dat was? 


Wat die tuner betreft heb ik een omruil gedaan. Je hebt daar een SMS van gehad, als het goed is.

Nog wat context. Bij mij werkt het ook niet op de conventionele manier.  Reden:  Ik krijg geen contact met je apparatuur. (onze software doet normaliter een live check op je aangesloten spulletjes en vinkt dan af wat obsolete is) . Dat is misschien ook gelijk een antwoord op je andere vraag. 

Gelukkig hebben we wat extra rechten en lukte het dus wel op een andere manier. 

 


Graag, want ik begrijp dat de ZXV8001 medio november niet meer zal functioneren.

Kan jij ook navragen of mijn IP adres nog altijd geblokkeerd is voor de KPN servicetools.

@wjb  Heb je dat met het IP adres in samenspraak met een moderator gedaan. Zo ja, weet je nog wie dat was? 

Ik denk dat dit zo’n zes a zeven jaar geleden in samenspraak met Thomas geweest is.

 

Wat die tuner betreft heb ik een omruil gedaan. Je hebt daar een SMS van gehad, als het goed is.

Ik heb inderdaad drie smsjes en twee mails ontvangen waarvoor dank.

 

Nog wat context. Bij mij werkt het ook niet op de conventionele manier.  Reden:  Ik krijg geen contact met je apparatuur. (onze software doet normaliter een live check op je aangesloten spulletjes en vinkt dan af wat obsolete is) . Dat is misschien ook gelijk een antwoord op je andere vraag. 

Het feit dat mijn IP adres nog geblokkeerd lijkt te zijn voor de servicetools zou hier debet aan kunnen zijn, maar uiteraard zou het ook zo kunnen zijn dat jullie niet door de firewall van mijn EdgeRouter komen. Er staan immers geen port-forwardings richting de TV ontvangers.


Zojuist met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn ZXV8001.

Gelukkig heb ik ter vervanging wel een VIP5202 ontvangen en niet een HMB2260 of VIP2952.


Ha, ik ‘ken' je al zo lang je die hebt, @wjb . En ik weet dat je er over het algemeen zeer content mee was.  Mooi dat het verder goed gegaan is met logistiek. 

Wat die blokkade betreft, daar moet ik nog even achteraan. De collega werkt nu bij een andere afdeling.  Ik kom er op terug. 


Ik heb zojuist de 5202 in gebruik genomen.

Nu nog even wachten wanneer ik weer bij de servicetools kan om te controleren of de juiste TV ontvangers aan mijn abonnement gekoppeld zijn.


Hoi @wjb ,

Dat laatste kan tegenwoordig helaas niet meer, ben daar zelf ook niet blij mee. Maar uiteraard kan @Erwin_ het wel inzien.


Dat laatste kan tegenwoordig helaas niet meer, ...

Hoezo zou dat niet meer kunnen?


@wjb Omdat de tool die daarvoor gebruikt kon worden vernieuwd is. Sindsdien is het niet meer mogelijk.