Skip to main content

Na de update naar IpadOs 15 IOS15 kan ik buiten 1-2-3 (thuis adres) geen zenders meer starten en krijg ik de 3016 foutcode in de browser.

App werkt wel alles maar in browser hebben we minder Wifi en snelheid problemen op een of andere manier dus vaak kijken we op de iPad in de browser op tv.kpn.com

Op Iphone  met IOS14 en MacBook Pro geen problemen.

van alles geprobeerd en alle browsers maar issue 3016 blijft bestaan? 

Wat moet ik doen???

Hoi @NWH, welkom op ons forum!
Als ie op de app wel werkt vermoed ik dat er iets met de browser niet helemaal goed gaat.

  • Welke browser gebruik je?
  • Gebruik je plugins zoals een adblocker?
  • Heeft je browser de laatste updates?
  • Kun je een andere browser proberen?

Hoi bedankt voor reactie,

Safari, Chrome en firefox

Nee geen externe adblocker en alle IOS setting geprobeerd denk….

Ja alles geupdate

probleem is na instalatie IOS15 ontstaan.

 

 


@NWH ik ben nog even op zoek geweest en heb nog een paar stappen die we kunnen proberen,

  • Kun je je cookies eens verwijderen?
  • Gebruik je ook een VPN of iets in die richting?
  • Deze had je misschien al geprobeerd, maar kun je ook je iPad nog eens herstarten?

Hoi Thomas 

 Idd allemaal al geprobeerd  

webdata verwijderd 

geen vpn

herstarts

wifipoint verwijderd

via hotspot iPhone WiFi en 5G ook niet  

ook netwerk instellingen gereset  

 


Ik heb nog een paar dingen gevonden.
Heb je de tijdsinstellingen op de iPad op automatisch staan en op onze tijdszone?
Kun je ook checken via www.watismijnip.nl of je ipad en iphone (via wifi) hetzelfde ip adres hebben? (deze kun je eventueel aan je profiel toevoegen maar plaats ze hier vooral niet openbaar.)

Ik ga even voor je op onderzoek uit.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Tijdsinstelling zijn correct en als gevraagd. 
 

ip adressen zijn ipv6 strings en zowel ipadress en hostname verschillend van mijn iphone. 
socket is ook anders. 
 

Eerste stuk tot getal 100 is bij beide gelijk. 
 

router bij wifi staat nu ook op ipv6 naam en is bij beide gelijk. 

zo nodig kan ik ze in mijn profiel zetten maar welke plek. 
Is klus want zijn lange strings 🥴


Ik stuur je even een privébericht @NWH


Ik ben toch wel benieuwd naar een oplossing, ik ervaar dezelfde problemen.

 

wellicht een DRM issue? Zie ook https://developer.apple.com/forums/thread/690429?answerId=688867022


Anders ik wel. Dezelfde problemen op iPad en iPhone (ios15)

ip extern is dezelfde. Dus geen vpn etc.

de app doet het overigens wel. Dus is alleen vanuit de browser. Zowel Chrome, Safari en DuckDuckGo 


Ik ben toch wel benieuwd naar een oplossing, ik ervaar dezelfde problemen.

 

wellicht een DRM issue? Zie ook https://developer.apple.com/forums/thread/690429?answerId=688867022

Ik denk dat het issue inderdaad door iOS 15 veroorzaakt wordt en dat Apple dus aan de bak zal moeten.


Persoonlijk denk ik dat de IOS update botst met de bescherming door KPN. 
 

NPO 1-2-3 (thuis adres) starten en krijg ik geen foutcode in de browser…..

Ook opgenomen programma’s van 123 spelen al maar opnames sbs6 niet.


Persoonlijk denk ik dat de IOS update botst met de bescherming door KPN. 

Het is niet alleen KPN die last heeft van die bug met de DRM functionaliteit die op iOS en iPadOS beschikbaar is, ook andere sites waar DRM gebruikt wordt lopen tegen deze bug aan. Voor de zenders van de publieke omroep wordt geen DRM gebruikt maar voor de andere zenders wel. Dat is waarom NPO 1, 2 en 3 wel gekeken kunnen worden.

De bal ligt echt bij Apple.


De nieuwste versie van iOS en iPadOS is 15.0.1 Heeft het probleem bij mij helaas niet opgelost ☹️


We moeten denk ik even wachten op de 15.1 release, daarin lijkt het gefixt te zijn. 


De nieuwste versie van iOS en iPadOS is 15.0.2 Heeft het probleem bij mij weer helaas niet opgelost ☹️ Wel leek het voor een paar zenders even wel te lukken en bv RTL5 lukte….maar nu een paar uur later werkt er geen een meer. Update > maar nu weer even later en na herstart ipad lukt het na aantal foutmeldingen wel weer….vreemd  het is wel traag…..

☹️


Ipad IOS 15.1 heeft het probleem opgelost. 🥳😅🙏🏻👍🏻