Skip to main content

Ik krijg bij het gebruik van de app KPN iTV vaak de melding “error during license server request”

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Welkom @sam3 

 

Gebruik je Linux?

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-online-via-linux-error-during-license-server-request-487904

 

 


Nee, ik heb Windows 10


In dat topic zie je ook nog een gebruiker met Windows 10 met dat probleem, welke browser gebruik je?

 

Waarschijnlijk deze https://www.emerce.nl/nieuws/woensdag-krijgt-alle-windows-10-gebruikers-nieuwe-browser

Daar is te lezen:

Ook mist Chromium Edge mist nog veel eigenschappen. Niet alle extensies die wel op Chrome draaien, werken in Edge

Dat is waarschijnlijk het probleem.


Hi @sam3, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je wat problemen ervaart met de KPN iTV. Ook ik ben benieuwd of je al meerdere browsers hebt getest op jouw apparaat. En werkt de app (op andere apparaten) wel gewoon goed of ervaar je hier ook problemen mee?


DE app op mijn mobiel doet het wel goed. Op mijn laptop is de achtergrond niet zwart maar gemeleerd grijs/zwart en licht bewegend.


browser van Micosoft doet het ook niet.


@sam3, en hoe gaat het met bijvoorbeeld Google chrome of Firefox? In een ander topic is namelijk te lezen dat dit voor die klant wél de oplossing is gebleken. Welke browsers heb je getest?


Google chrome en de browser van Windows 10. Mijn experiabox V10 staat ook al enige tijd met een oranje lampje bij service, ik weet niet of de experiabox er ook nog invloed op heeft. Een nieuwe V10A kan het probleem misschien oplossen. Het vreemde is dat npo1, 2 en 3 het wel goed doen.  


Je Experia Box kan invloed hebben op de verbinding, maar als andere websites het wel goed doen dan lijkt me dat uitgesloten.. Op welke manier log je in op https://interactievetv.nl/ ? Met je abonneenummer en pincode of e-mailadres en wachtwoord (KPN ID gegevens)? 


Ik heb met beide manieren van inloggen dezelfde problemen.

Het is toch vreemd dat NPO 1, 2 en 3 wel goed functioneren en dat commercieele zenders  het niet doen.


@sam3, en je hebt geen problemen met andere websites of streaming diensten (bijvoorbeeld de website van NPO). Ben je op dat moment verbonden met je eigen KPN WiFi netwerk? 

Wil je daarnaast je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) en mij een seintje geven als dat gelukt is? Dan ga ik verder kijken voor je!


Hallo Susan, ik (echtgenoot van de abonneehouder E vd Valk)communiceer wel met je, maar ik weet niet welke status jij hebt als moderator.  Het is wel gezellig, maar ik wil gewoon van mijn probleem af. Ik kan geen programma's zoals bijv. Foxsport op mijn laptop bekijken. 


Ik was nog vergeten te zeggen dat ik geen andere problemen heb en ik werk alleen kpn wifi.


@sam3, ik ben gewoon een medewerker van KPN die probeert de oplossing te vinden. Ik ga een ticket voor je aanmaken zodat de technische dienst hiernaar gaat kijken voor je. Ik heb dan nog wel het merk laptop nodig! Wil je dat nog even doorgeven? Dan kan ik de technische afdeling aansturen om het zo snel mogelijk op te lossen!


Heeft u ook nog andere laptops of pc's in huis? Werkt het daar ook niet op? Is Windows volledig geüpdate?


Hallo Susan

Ik heb sinds kort een Asus Vivobook en window10 is standaard meegeleverd. Dank je wel nog voor je steun.


Die draait op, Chrome OS?

Waarschijnlijk is dat het probleem?

Chrome OS is een besturingssysteem in ontwikkeling door Google. Het is gebaseerd op de webbrowser Google Chrome en de opensource Linuxkernel

 

Chromebook: Chrome OS

Chrome OS is gebaseerd op de webbrowser van Google: Chrome. In Chrome OS voer je veel taken dan ook online uit. Je werkt direct vanuit de internetbrowser, maar installeert ook Android applicaties. Omdat een Chromebook uitgaat van het principe 'internet eerst', is het besturingssysteem erg licht en snel.

 


Bovenstaande gaat niet op

Gaat over Chrome Books 🙉


Hi Samn, ik neem het even van Susan over. Nog een kleine toevoeging op wat Susan vroeg. Heb je ook een modelnummer van de Asus Vivobook? Er zijn namelijk best wel veel modellen hiervan als ik ze bekijk op hun website


asus NB A712FA-AU218T  17”


@sam3 Bedankt voor het vermelden van het modelnummer. Je kijkt ITV dus via de browser. Het maakt niet uit welke browser je gebruikt, overal krijg je dezelfde melding? De reden dat je NPO 1,2,3 wel kunt zien is normaal. De beveiliging om commerciële zenders af te spelen is anders dan voor de publieke omroep. Ik zal een ticket voor je aanmaken. Wat je ondertussen zou kunnen proberen is;

  1. Controleren of Google Chrome up-to-date is (chrome://settings/help)
  2. Controleren of het afspelen van ‘beveiligde content’ op ‘JA’ staat (chrome://settings/content/protectedContent)

Je hoort van ons! 


IK heb de nederlandse versie. Ik zie niet waar content/protected content terug te vinden zijn.

Toen ik net kpnitv opende kreeg ik gelijk de melding: er is iets fout gegaan bij het laden van de website en (internal-72)


@sam3 via de link die gegeven is door Lisa: chrome://settings/content/protectedContent. In Chrome bij de 3 puntjes rechtsboven, geavanceerd, privacy en beveiliging, site-instellingen, beschermde content.

Ik heb helaas nog geen update van het aangemaakte ticket. Hopelijk horen we hier snel meer over.


@sam3, volgens mij is er contact geweest met de technische dienst. De cache van de browser moet in ieder geval gewist worden, heb je dit inmiddels gedaan? En werkt het hierna weer?


Reageer