Skip to main content

Bij een paar opnames krijg ik telkens de volgende foutmelding, en kan de opname niet bekijken. Dot is bij deze opnames al weken zo.

Ik heb de VIP2952. Via de iTV app op de mobiel krijg ik deze foutmelding niet, en kan ik de opname gewoon bekijken.

 

STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @MauriceO, dat is niet zo mooi!

In dit topic staan soortgelijke foutcodes en eventuele oplossingen.

Je kunt daar tevens de melding doorgeven. 


Hoi @Anneke-Anna,

Het topic waar je naar verwijst gaat over "Foutcode STB-NMC-400 op de tv-ontvanger?"


Hoi @MauriceO, dat klopt. In dat topic kun je ook (tijdelijke) 'oplossingen' vinden voor dergelijke foutcodes, zoals de ontvanger 30 seconden stroomloos maken of een fabrieksreset (frisse start).

Je kunt voor de KPN moderators je gegevens alvast invullen in je forumprofiel (rechts bovenaan), zodat ze je sneller kunnen helpen. dit is alleen voor jou en KPN zichtbaar.


Ik heb hier ook last van. Heb alles al een keer uitgezet (reset), maar geen verbetering. Tot gisteren toe werkte alles wel. Weet niet hoe ik dit kan oplossen

Foutcode: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden


Hi @MauriceO en @Zandgebak, welkom op het KPN Forum! Vervelend dat jullie deze foutmelding krijgen bij (bepaalde) opnames. Het advies van @Anneke-Anna is de eerste stap waarmee wij altijd beginnen: herstarten en/ of resetten van de TV ontvanger.
Ik doe voorzichtig de aanname dat jullie dat al gedaan hebben en wil graag aanvullende gegevens van jullie ontvangen: postcode en huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Naast het model/type TV ontvanger wil ik ook graag het serienummer weten (deze vindt je op de onderkant van de TV ontvanger). Deze gegevens kunnen jullie kwijt in het Forum profiel (Let ook op het vakje “Persoonlijke opmerkingen”).
Geven jullie een seintje in dit topic als jullie de gegevens aangevuld hebben? Dan kijk ik hoe we deze foutmelding kunnen tackelen. 


@Shyrin_  ik heb de gegevens in het profiel bijgewerkt.


Dank je wel! Ik heb jouw TV ontvanger vanuit onze kant ook een reset gegeven: wil jij deze opnieuw instellen en controleren of de opnames wel of niet werken? Zo niet, dan graag het modem herstarten (minimaal 10 seconden van het stroom), wachten tot het modem weer helemaal opgestart is en dan controleren op je nog dezelfde foutmelding krijgt. Laat je de uitkomst weten als je deze stappen doorlopen hebt?


Helaas, nog steeds dezelfde melding.


Dan gaan we het verder uitzoeken. Je gaf aan dat je deze melding krijgt bij bepaalde opnames: om welke opnames gaat het precies: graag zender + programma en tijdstip. En dit zijn exact dezelfde opnames die je wel via de KPN iTV app kunt bekijken? Zie je deze foutmelding ook bij nieuwe opnames terug?


Het gaat om:

Film1 Family - The Adventures of Tintin - 12 mei 16:35
SBS6 - Dunkirk - 4 mei 20:20

Film1 kan alleen via de tv-ontvanger bekeken worden.

SBS6 geeft nu via de KPN iTV app “Fout bij het starten van de video”. Dit heeft wel gewerkt.

We hebben nog oudere fillms staan, zelfs van 2019. Die kunnen we zonder problemen afspelen. Enkel de 2 genoemde geven de melding dat de videoserver niet gevonden kan worden.


Ik heb deze informatie doorgezet naar een achterliggende afdeling: zodra ik een terugkoppeling heb, hoor je van mij!


Bedankt voor je geduld @MauriceO! Bij de overgang naar het nieuwe TV menu, waren deze 2 opnames niet meer gekoppeld aan jouw account: hierdoor kreeg je deze foutmelding. Het is mijn collega's gelukt om de opnames weer aan jouw iTV account te koppelen. Wil je controleren of deze 2 opnames weer werken?


Beide opnames doen het weer. Bedankt @Shyrin_ 


Top! Heel graag gedaan en wie weet lezen we weer van elkaar op dit Forum! :smiley:


Hallo ik krijg stb-zap-03 -40462 videoserver niet gevonden. Terug kijken werk ook niet en de opname  ook niet programma  the curse of oak island Ontvanger op nieuwe software geladen en gereboot niks help


Hier exact hetzelfde. 


Al een paar dagen  Stb zap 03  40462 videoserver niet gevonden is alleen bij historie tv heeft altijd gewerkt  maar sinds een week niet meer zie ook geen nieuwe opnames en kan ook niet terug kijken.


Hallo ik krijg stb-zap-03 -40462 videoserver niet gevonden. Terug kijken werk ook niet en de opname  ook niet programma  the curse of oak island Ontvanger op nieuwe software geladen en gereboot niks help

Herhaling op 1 april zaterdag om 10:00 uur

The Curse Of Oak Island: Oh, Well!

seizoen 10, aflevering 12


Ik heb bij precies het zelfde programma dezelfde foutmelding! Wat kan ik hier mee? Of wat is de oplossing hiervoor??

 

Groetjes MarkyMokum!


Hallo ik krijg stb-zap-03 -40462 videoserver niet gevonden. Terug kijken werk ook niet en de opname  ook niet programma  the curse of oak island Ontvanger op nieuwe software geladen en gereboot niks help

Klopt! Ik heb precies het zelfde probleem! In de app werkt het wel gewoon!

 

Ben benieuwd naar de oplossing!


Heb geen app


hier hetzelfde, kan ook Curse off Oak island niet terugkijken sinds afgelopen dinsdag


Nou nu zou het fijn zijn als KPN eens thuis geeft en een oplossing aan draagt,  jammer dat zij hier niet actief op reageren!


Idd MarkyMokum..... Heb het nu op de herhaling van Zaterdag geprobeerd en het werkt zowaar, 👍


Ik kan nog steeds niet historie terug kijken het is erg jammer dat KpN  niets doet om euvel te helpen.