Skip to main content

Nu, 30 uur na aanvang van mijn abonnement internet en TV nog steeds storing  kbx-Sota-e101 bij aansluiten van de TV+box. Ook na contact met de telefonische helpdesk is probleem niet opgelost. Opvallend is dat ik volgens de online storings oplosser geen KPN TV zou hebben terwijl dat wel het geval is.

Admin: afgesplitst van originele topic

Ik heb exact hetzelde probleem hier. Vandaag is de activatie van mijn nieuwe abonnement waarbij ik twee nieuwe TV kastjes had gekregen. Beide kastjes geven de code KBX-SOTA-E101.

Net ruim een half uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen en het is inderdaad een fout certificaat en de huidige kastjes moeten worden omgeruild bij een KPN winkel volgens de helpdesk medewerker. Goed geholpen door de helpdesk maar erg raar dat dit niet remote kan worden opgelost, kost mij weer een hoop extra tijd om het werkend te krijgen. Ga vandaag wel naar de KPN winkel toe om ze om te ruilen.

Gelukkig werken de oude kastjes nog anders hadden we geen TV gehad.


Heb je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) en krijg je de foutcode KBX-SOTA-E101?

Check dan of jouw netwerkverbinding goed is: verbind de tv-ontvanger met een ethernetkabel rechtstreeks op het modem (geen switch oid ertussen) en probeer de volgende stappen:

  1. Maak de TV+ box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw op
  2. Maak de Experiabox spanningsloos
    Start de Experiabox opnieuw op
    Maak de TV+ Box spanningsloos
    Start de TV+ Box opnieuw

Nog steeds last van deze foutcode? 
Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice en houdt het serienummer van de tv-ontvanger bij de hand. Het serienummer staat op de onderkant van de tv-ontvanger.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op het gratis nummer 0800 0402.
ma-vr:  08:00 - 18:00
za:        08:00 - 17:00
24/7 bij storing/diefstal