Skip to main content

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar KPN.

De itv app op mijn smarttv lijkt mij namelijk een prima keuze. Heb de twee kpn wifipunten in de deal meegenomen. Nadat alles is aangesloten door een monteur wilde ik mijn itv app gaan uitproberen. 

Helaas geeft de app de volgende melding: 

'Geen toegang tot dienst- om gebruik te kunnen maken van deze app dient je smarttv verbonden te zijn met je vaste kpn internetverbinding.'

Klopt dit of is dit een storing? Ik heb namelijk een aantal keer gevraagd aan de monteur of de app via wifi werkt. Hij vertelde mij dat de kpn ontvanger wel via een vaste kabel moest, maar dat de app via de tv gewoon zou moeten werken. 

Ben ik nu verkeerd ingelicht?

Ik heb sinds de grotere storing van vorige week ook dit probleem. App via de tv werkt niet meer, althans heel soms kom ik er doorheen. 

 

Probleem ligt bij KPN, hopelijk lossen ze het snel op.

 

 


Hoi @JvanZijl, dit is niet een probleem wat ik vaak tegenkom. Heb je deze melding (inmiddels een week later) nog steeds? De Smart TV met app moet gewoon via wifi kunnen werken! 


Het was ook heel raar, maar zonder iets te doen deed de app het na 2 dagen wel via de wifi. Heel gek maar wel opgelost

 


Ik heb al maanden hetzelfde probleem, via mijn telefoon wel toegang, via andere tv ook toegang maar op de tv in de woonkamer opeens geen toegang meer tot dienst. En het lost zichzelf duidelijk niet op.


Voor mij ook weer een probleem. App via telefoon werkt prima. LG tv krijg ik geen toegang, heb een bekabelde verbinding


Bij mij is het Samsung die geen toegang krijgt, maargoed niet dat het KPN interesseert dat het niet werkt. Anders hadden ze wel een oplossing lijkt me 🤗


Hoi @iMarc75, en @jnthn, welkom op het forum!
Ik heb hier geen algemene problemen mee bekend.  @iMarc75  Kun je toelichten hoe je de TV in de woonkamer hebt verbonden met je experiabox? En de TV waar het wel werkt?
Kunnen jullie allebei ook eens proberen de app opnieuw te installeren?


Heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de tv al opnieuw ingesteld. De tv’s zijn beide via WiFi verbonden. Verder is dit probleem al bekend want deze topic gaat erover, het is zo ontzettend jammer dat KPN nooit gewoon een oplossing heeft… het is een dienst die KPN aanbied en zou dus gewoon moeten werken, voor problemen zouden er oplossingen klaar moeten liggen. KPN is 1 van de duurste providers dus mag er ook iets verwacht worden van de service en producten lijkt me. 


Dit is een vrij algemene foutmelding @iMarc75 en heeft veel verschillende mogelijke oorzaken. Hier is dus helaas geen universele oplossing voor die ik met een druk op de knop op kan lossen, vandaar mijn vragen. ​Omdat je dit op de ene TV krijgt maar de andere niet en dit al langere tijd speelt is er misschien meer aan de hand maar op afstand is het simpelweg lastig vast te stellen wat de oorzaak is.

 

  • Zou je vanaf beide TV's eens een speedtest kunnen doen met de browser? Dit kan via www.fast.com of een andere site als je dat makkelijker vindt.
  • Zijn er verder nog verschillen in de TV's die dit zouden kunnen verklaren? Verschillende softwareversies oid?
  • Normaliter zou ik je nog vragen de apparaten even met elkaar om te wisselen om de locatie uit te sluiten maar met TV's lijkt me dat vrij lastig dus die stap slaan we voor nu nog even over.

Hoi Thomas,

 

Ik sluit me even bij deze groep.Ik heb hetzelfde probleem op alle apparaten werkt de app maar op mijn LG tv niet meer.Soms is het zo dat de app spontaan ineens weer werkt maar dan net zo snel er weer mee stopt.De tv is aangesloten dmv een lan kabel.

 

Ik verneem graag uw reactie


Hoi Thomas,

 

Ik sluit me even bij deze groep.Ik heb hetzelfde probleem op alle apparaten werkt de app maar op mijn LG tv niet meer.Soms is het zo dat de app spontaan ineens weer werkt maar dan net zo snel er weer mee stopt.De tv is aangesloten dmv een lan kabel.

 

Ik verneem graag uw reactie

Je gebruikt de app gewoon thuis? Op je eigen KPN aansluiting? Je hebt een tv abonnement lopen bij KPN?


Sinds het activeren van mijn super WiFi punten geen toegang meer tot de ITV app op tv. Sonos ook volledig over de zeik maar dit systeem werkt inmiddels weer. @knp enig idee wat te doen? 
 

bvd.


Hoi @Thomas@Thomas 

Ik heb momenteel hetzelfde probleem, vorige week, van de ene op de andere dag stopte de app op mijn tv met werken. Foutmelding "geen toegang tot dienst" dus daar wordt ik niet veel wijzer van. Ik heb de tv en de app gereset maar dit heeft nog geen resultaat opgeleverd. Ik gebruik de app via de wifi.

Alvast bedankt 

Jesse

 


 

@party247, @Maarten84 en @JesseKr  Bij de oorspronkelijke poster leek dit probleem zichzelf opgelost te hebben na een paar dagen, ervaren jullie deze problemen nog steeds? Zoja ben ik wel benieuwd naar jullie antwoorden op de onderstaande vragen.

Dit is een vrij algemene foutmelding ​​​​​​en heeft veel verschillende mogelijke oorzaken. Hier is dus helaas geen universele oplossing voor die ik met een druk op de knop op kan lossen, vandaar mijn vragen. ​Omdat je dit op de ene TV krijgt maar de andere niet en dit al langere tijd speelt is er misschien meer aan de hand maar op afstand is het simpelweg lastig vast te stellen wat de oorzaak is.

  • Zou je vanaf beide TV's eens een speedtest kunnen doen met de browser? Dit kan via www.fast.com of een andere site als je dat makkelijker vindt.
  • Zijn er verder nog verschillen in de TV's die dit zouden kunnen verklaren? Verschillende softwareversies oid?
  • Normaliter zou ik je nog vragen de apparaten even met elkaar om te wisselen om de locatie uit te sluiten maar met TV's lijkt me dat vrij lastig dus die stap slaan we voor nu nog even over.

 

@Maarten84, sonos apparatuur zou hier ook nog in kunnen spelen. In dit topic staat hier een hoop informatie over.


@Thomas Ik ervaar sinds afgelopen woensdag dezelfde problemen bij het gebruik van de tv app van Kpn op een 2-tal LG smart-tv's. TV 1 komt uit 2017 en draait op een webos firmware 05.80.60 en TV 2 komt uit 2020 en draait op webos firmware versie 05.00.02. Voor deze dag had ik geen enkel probleem met het gebruik van de app op de televisies. Andere app's zoals Netflix, Disney en Prime kan ik zonder problemen gebruiken. In mijn internetaansluiting en interne netwerk is niks veranderd. Hopelijk kan je ons verder helpen met dit probleem.

Alvast bedankt, Florian.


We zijn het aan het onderzoeken!

Ik krijg de volgende vragen van mijn collega's:

-Ervaar je dit op alle/meerdere zenders?

-Welk modelnummer heeft de LG tv?

-Huidige firmwareversie van de LG?

-Enig idee wanneer deze firmware versie is geïnstalleerd? (wellicht is dat te zien in de instellingen menu van LG webOS) Anders willen we graag weten of automatische updates voor webOS aanstaat, of gebruiker dat handmatig moet accorderen als het wordt gevraagd.

-Enig idee wanneer het issue is ontstaan en kan dat wellicht samen hebben gevallen met de FW/SW update van de LG?


Ik kom niet eens bij de verschillende zenders in de app. Bij het opstarten van de app en het daarna invullen van de inloggegevens, krijg ik de melding “Geen toegang tot dienst” Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding. Als bijlage heb ik een foto van de melding welke op de televisie verschijnt toegevoegd.

Foto van de melding op de KPN App

Ik heb 2 LG televisies:

  • LG OLED55C7V uit 2017 met firmware versie 05.80.60
  • LG 50UM7450 uit 2020 met firmware versie 05.00.02

Beide televisies hebben automatische updaten aanstaan, wanneer er update klaar staat van LG wordt deze automatische geïnstalleerd. Op de televisies kan ik niet terug zien wanneer de laatste update is geïnstalleerd. Op de website staat dat de datum van laatste update van de LG OLED55C7V is van 26-8-2020 is. De datum van laatste update van de LG50UM7450 is 13-11-2020. Deze laatste datum ligt zelfs na de datum dat ik niet meer in de app kan komen, namelijk vanaf 11 november 2020.

Ik hoop dat jullie kunnen achterhalen wat het probleem is achter de melding op de app.


@Thomas Ik meld me ook even hier: verbonden met de kabel, het is een LG OLED55C8PLA. Tot vorige week werkte de app nog prima, nu al dagen “geen toegang tot dienst" wanneer je kpn abbo nr + code invoert om in te loggen.

Verder van alles geprobeerd:

  • Tv naar fabrieksinstellingen
  • Ipv6 uitgezet
  • Verbonden via wifi ipv kabel
  • Afgelopen dagen elke dag geprobeerd in te loggen

Allen zonder succes. Ik hoop dat hier een oplossing voor wordt gevonden, tot nu toe tevreden met de app!


Ik ondervind ondertussen al een aantal dagen hetzelfde op 2 samsung Tv’s. Een van 2018 en van 2020. Het heeft wel gewerkt. Beide tv’s zijn bekabeld op het netwerk. Please help!


@Thomas@Thomas

Jammer genoeg nog geen verbetering. Ik gebruik de app op maar 1 TV, een Samsung van iets meer dan een jaar oud. Huidige softwareversie is 1310, updates worden automatisch gedaan en ik weet niet wanneer deze erop is gekomen. Alle andere streaming apps werken gewoon naar behoren. Zoals eerder al genoemd, ik kan de app überhaupt niet meer inkomen aangezien hij bij het inloggen deze melding afgeeft. 


 

Ik kom niet eens bij de verschillende zenders in de app. Bij het opstarten van de app en het daarna invullen van de inloggegevens, krijg ik de melding “Geen toegang tot dienst” Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding. Als bijlage heb ik een foto van de melding welke op de televisie verschijnt toegevoegd.

Foto van de melding op de KPN App

Ik heb 2 LG televisies:

  • LG OLED55C7V uit 2017 met firmware versie 05.80.60
  • LG 50UM7450 uit 2020 met firmware versie 05.00.02

Beide televisies hebben automatische updaten aanstaan, wanneer er update klaar staat van LG wordt deze automatische geïnstalleerd. Op de televisies kan ik niet terug zien wanneer de laatste update is geïnstalleerd. Op de website staat dat de datum van laatste update van de LG OLED55C7V is van 26-8-2020 is. De datum van laatste update van de LG50UM7450 is 13-11-2020. Deze laatste datum ligt zelfs na de datum dat ik niet meer in de app kan komen, namelijk vanaf 11 november 2020.

Ik hoop dat jullie kunnen achterhalen wat het probleem is achter de melding op de app.

.

 

Precies dit ja, maar dan op een hagelnieuwe 32” Frame van Samsung met de laatste firmware…..

Ik heb juist deze TV aangeschaft om gebruik te maken van de ITV app

@Thomas ? hoe vordert jullie “onderzoek”?


ik krijg bij enkele gevallen te horen dat dit met een softwareupdate vanuit LG opgelost zou zijn.
Voor Samsung televisies uit 2020 zijn momenteel ook enkele problemen bekend die met een softwareupdate vanuit Samsung opgelost moeten worden, inhoudelijk heb ik daar helaas niet echt zicht op maar ik heb me laten vertellen dat zij daar momentel aan werken.


@Thomas goed om te horen dat eraan gewerkt wordt. Mijn Samsung tv is helaas van 2019, dus dat is dan weer een beetje jammer. Is dit iets wat ik ook aan de klantenservice moet melden of is op dit forum genoeg? 


ik geef het door bij mijn collega's!


Ik heb nog een aanvullende vraag, zijn jullie momenteel verbonden met je eigen netwerk thuis? Voorheen was de app hier niet zo streng mee maar nu wel. Als je via een andere netwerkverbinding probeert te kijken (of VPN) krijg je deze foutmelding namelijk.