Skip to main content

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar KPN.

De itv app op mijn smarttv lijkt mij namelijk een prima keuze. Heb de twee kpn wifipunten in de deal meegenomen. Nadat alles is aangesloten door een monteur wilde ik mijn itv app gaan uitproberen. 

Helaas geeft de app de volgende melding: 

'Geen toegang tot dienst- om gebruik te kunnen maken van deze app dient je smarttv verbonden te zijn met je vaste kpn internetverbinding.'

Klopt dit of is dit een storing? Ik heb namelijk een aantal keer gevraagd aan de monteur of de app via wifi werkt. Hij vertelde mij dat de kpn ontvanger wel via een vaste kabel moest, maar dat de app via de tv gewoon zou moeten werken. 

Ben ik nu verkeerd ingelicht?

@Thomas, ik ben inderdaad verbonden met het eigen thuisnetwerk. Ik maak geen gebruik van een VPN verbinding. Ik heb het zowel met een vaste kabel als met wifi geprobeerd, maar krijg in beide gevallen de eerder genoemde melding. Dus daar ligt het momenteel niet aan.


@Thomas top dat je dit oppakt iig!

 

Mijn LG is verbonden met ethernet kabel dus zit op het thuisnetwerk. Er zit wel een router / access point tussen, maar dat zat er voorheen ook toen het nog werkte.

Je geeft aan dat het met een LG update ogelost zou moeten zijn, maar ik zit op de nieuwste versie. Dus dat biedt nog geen soelaas helaas


Yes, dit is mijn thuisnetwerk zonder VPN. 


Duidelijk! Ik ga dit weer doorgeven aan de ontwikkelaars. 
Willen jullie (als je dat nog niet gedaan hebt) je profiel aanvullen en daarbij ook in het veld “persoonlijke opmerkingen”  vermelden welk IP adres je te zien krijgt op https://www.watismijnip.nl/ als je deze bezoekt met de browser van je TV?


@Thomas heb het ip adres toegevoegd aan m'n profiel.


@Thomas 

Ik zal vanavond mn profiel even bijwerken.

Ook mijn Samsung zit op t thuisnetwerk (kan bij de 32" alleen met Wi-Fi. Er zit geen LAN aansluiting op), maar staat op nog geen 2 meter van de V10.

Ook heb ik (middels een USB stick) de laatste firmware van de website van Samsung geïnstalleerd. Vrij gegeven op 12-11-2020


@Thomas 

Het IP adres inmiddels toegevoegd aan mn profiel.

 

Al iets bekend?

Volgens de Samsung helpdesk zou het probleem aan de kant van KPN liggen...…

 


@Jeim  zou je ook je postcode en huisnummer nog kunnen toevoegen aan je profiel? 

@Uhlenbusch op het adres uit jouw profiel zie ik zo snel geen KPN abonnement staan. Moet er misschien nog een toevoeging en kan het op een andere naam staan?

Ik heb nog niets concreets behalve wat ik eerder noemde dat het systeem strenger is geworden met de IP adres controle


Dat zou kunnen komen doordat ik het abonnement niet direct via jullie heb afgesloten. 

De app op mijn 2 tablets, op de Windows laptop en gewoon via de browser werken wel.…

Daar log ik ook gewoon in zoals de op app op de smart tv 


@Thomas gedaan :thumbsup_tone2:


Bedankt voor je gegevens @Jeim, ook op dit adres zie ik geen KPN abonnement staan. Kan het zijn dat jij net als @Uhlenbusch een abonnement bij een andere provider hebt?

Als je dit probleem ervaart terwijl je klant bent bij een andere provider kan ik hier helaas geen actie op ondernemen of uberhaupt iets van inzien. De kans is aanwezig dat dit de oorzaak van het probleem is maar ik moet jullie dan vragen hierover contact met jullie eigen providers op te nemen.


@ThomasInternet en tv van KPN via Oxxio. Maar aangezien dit een KPN dienst is lijkt me dit toch de juiste plek? Je benoemt een aantal keer dat de ip checks strenger zijn geworden: kan het zijn dat partner provider ips er hierdoor niet meer doorheen komen?


Helaas kan ik je hier niet mee helpen. Ik hoop dat Oxxio een oplossing voor je heeft! 


Via Oxxio kan de KPN ITV app in je Samsung niet gebruikt worden. Daarvoor dien je een KPN abonnement te hebben. Zelfs (ex) Telfort klanten, nu TFT KPN, kunnen 'm niet gebruiken.

https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-kijken-zonder-kastje-nu-mogelijk-bij-kpn-81569


@PeterG ik heb een LG tv en daar werkte het tot twee weken geleden prima!


@Jeim

ik heb een LG tv

Dat is geen probleem. Maar je hebt internet/tv via Oxxio. Dan had de app helemaal niet mogen werken namelijk. Die fout is zo'n 2 weken geleden hersteld.
Telfort klanten, n.b. een bedrijf van KPN zélf, konden en kunnen de app ook niet gebruiken.

Je kan/mag voor dat geld natuurlijk niet alle KPN services verwachten. 

Je kunt online kijken op je tv m.b.v. een Chromecast. Die kost maar 4 tientjes want de HD versie is voldoende (Chromecast 3).


Bedankt @PeterG . De chromecast is in gebruik. Dit is een duidelijk antwoord waarmee ik ook niet naar Oxxio hoef te stappen voor eventueel uitzoekwerk.

Beetje kinderachtig wel je opmerking over “je kan voor dat geld niet verwachten..” ik verwacht ook niks van KPN, maar was enkel benieuwd naar de reden en of dit eventueel opgelost kon worden.


Zelfde probleem hier met een Philips 48OLED806/12 met Android tv. Sinds juni '21 ook ondersteuning van Philips tv's naar mijn weten. 

Installeren van de app werkt prima maar bij inloggen volgende melding "geen toegang tot dienst"

Is het probleem ondertussen opgelost, wat kan ik doen?