Skip to main content

Als ik de tv direct aan zet komt de logo met kpn ect aan en wordt het koppelen geactiveerd.

Dan werkt alles gewoon.

Maar als ik de tv op standby laat staan en zet de tv daarna aan komt er een fout melding.

ook komt deze foutmelding als ik de somos soundbar aanzet om muziek te luisteren via spotify.

dan moet ik elke keer de Decoder DIW7022 opnieuw opstarten stekker eruit en 10 sec wachten en dan komt het kpn loge etc en alles werkt.

Bij de fout melding zie ik dat de decoder gewoon aan staat maar krijg de decoder niet uit via afstandsbediening. dan moet de decoder rood branden.

De foutmelding is:

Voeding van apparaat controleren

 

(1) druk op toets `aan` om het apparaat in te schakelen.

(2) Als het apparaat niet wordt ingeschakeld controleert u de kabelverbinding of selecteert u de knop

     "verbindingshandleiding”om te lezen hoe u de verbinding tot stand brengt.

(3) U kunt ook eventueel ook hieronder de knop "Bron” drukken en de verbindings bron te selecteren.

 

AAN         HANDLEIDING    BRON

Al deze optie gedaan maar geeft helemaal geen resultaat. Gedaan met de originele afstandsbediening van Samsung.

Ik moet wel even zeggen dat ik wel een nieuwe decoder heb maar geen Box 12 maar een experia 10

En ik heb de nieuwste tv uit 2022 Samsung QE55QN93BAT

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem het is niet de bedoeling dat ik elke keer een decoder moet herstarten lijkt mij :-)

Vr Groet Adrie

 

 

 

Hoi @ASLO . Welkom op het forum.

Ik ben nog een beetje zoekende wat dit allemaal betekent.  Die foutmelding: Is die nou van onze TV+ tuner? Of van jouw audioapparatuur? 


De foutmelding komt via mijn samsung TV.

Verder komt het van de decoder.

Gr Adrie


Ok. Je hebt dus een v10 en een TV+ tuner. En die TV+ tuner is bekabeld aangesloten neem ik aan? 

Vervolgens loopt er een HDMI kabel naar je TV. Hoeveel HDMI poorten heeft jouw TV? En op welke heb je nu de tuner aangesloten? 

Hoe heb je de sonos aangesloten?

 


Beste Erwin,

 

Er zijn vier aansluitingen voor HDMI

De Sonos is aangesloten op 3(eARC)

De TV decoder op 1

De Chromcast op 2

Alle stekkers en verbindingen zijn goed aangesloten. 

Gr Adrie


Dat lijkt me nagenoeg perfect.  Zo hoort het ook aangesloten te zijn.

Hier op afstand kan ik alleen niks met die foutmelding.   Ik heb geen idee waar dat wegkomt.

@PeterG ?  Jij bent hier altijd handig mee.  Enig idee wat er aan de hand kan zijn? 


Voeding van apparaat controleren

Dat is een hele slechte vertaling van Samsung als ie van de KPN tv ontvanger geen signaal krijgt. Dat is dus het geval als eco stand-by gebruikt. Of de stroom helemaal uit zet. En de Samsung afstandsbediening hebt ingesteld voor de kpn ontvanger (Arris, Arcadyan).

Niks om je zorgen om te maken. Slechte vertaalafdeling bij Samsung.

Hier ook dit