Skip to main content

Continu foutcode Kbx apk 1007 404

 ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+

Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit

Hoe op te lossen?

Heb alle stappen gevolgd via kpn  

De hulp van de website gevolgd. 

Herstart gedaan. 

Stekker er uit en 30sec later er weer in

Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld

Hier hetzelfde probleem,

Kpn laat me nu al 5 dagen wachten moet geduld hebben]

 

 


Op de wifi en en de kabel blijf ik deze melding krijgen het is al terug in fabrieks instellingen gezet zowel de tv+ als het modum.

Geen resultaten. De oude tv ontvanger er maar weer tussen gezet op de (zelfde) kabel. En er is niks aan de hand.

Wat mij betreft wil ik lekker de oude houden. 


Hoi allen, er zijn meerdere van jullie die meldingen maken over de foutcode. Ik heb een paar vragen voor jullie. Hoor graag van jullie als deze volledig beantwoord zijn:

  • Kun je het probleem omschrijven?
  • Wanneer komt het precies voor?
  • Kun je de tijdstippen daarbij noemen?
  • Hoe kunnen wij het reproduceren? 
  • Abonnementsnummer tv:
  • Type ontvanger, Serienummer/Macnummer:
  • Welke stappen zijn al gevolgd?
  • Hoe is de ontvanger aangesloten? Heb je de ontvanger ook met kabel getest?
  • Getest zonder DVS/Superwifi?
  • Hoeveel TV-ontvangers heb je?
  • Speelt het probleem op alle TV-ontvangers?
  • Mocht je foto's/video hebben, dan zijn die zeer welkom. 

Postcode, huisnummer en telefoonnummer en Abonnementsnummer tv: Graag in profiel toevoegen

 

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar het helpt ons erg als je het zo volledig mogelijk invult. Hoor graag van jullie.

 


Kun je het probleem omschrijven

  -tv ontvanger DIW7022 heeft geen verbinding met het internet.

Wanneer komt het precies voor?

  - sinds obtvangst enninstallatie afgelopen maandag 17-04 om 14:40

Kun je de tijdstippen daarbij noemen?

  - non stop sinds bovenvermeld moment

Hoe kunnen wij het reproduceren? 

  - dat zou ik niet weten. 

Abonnementsnummer tv:

  - in profiel

Type ontvanger, Serienummer/Macnummer:

  - in profiel

Welke stappen zijn al gevolgd?

  - meerdere malen modem en ontvanger herstart en van het stroom gehaald. Alle poorten op de modem gebruikt maar geen verbinding met de ontvanger. Alle poorten werken wel want net de pc werken ze wel. Directe kabelverbinding, nieuwe kabel, nieuwe modem ontvangen, nieuwe ontvanger komt er aan

Hoe is de ontvanger aangesloten? Heb je de ontvanger ook met kabel getest?

  - ja, ontvanger is met een ethernetkabel van 1m aangesloten direct op de modem.

Getest zonder DVS/Superwifi?

  - niet van toepassing

Hoeveel TV-ontvangers heb je?

  - 1

Speelt het probleem op alle TV-ontvang

ers?

  -niet van toepassing

 

Mocht je foto's/video hebben, dan zijn die zeer welkom. 


Mijn probleem is overeenkomstig het probleem van RonaldBr. Zelfde apparatuur behalve dat ik een Loewe tv heb.

Vandaag weer gebeld met storingsdienst (0800 0402). 
Nu geholpen door een dame die mij ook de glasvezelkast liet herstarten evenals de TV + box van KPN. Daarna had ik een normaal beeld.

De dame zou/zal morgen terugbellen om te zien of de storing echt verholpen is.

zal de lijst nog invullen


 

 

 

@RonaldBr77  ik zie meteen al iets wat niet klopt. Bij die rode kabel wat van de experiabox v10 naar de diw7022 loopt hoort bij het modem naast de connector een lampje te branden zoals bij de andere kabels. Mijn vermoeden is dus dat die rode kabel stuk is of er niet goed in zit. Check of vervang die kabel eens!


 

 

 

@RonaldBr77  ik zie meteen al iets wat niet klopt. Bij die rode kabel wat van de experiabox v10 naar de diw7022 loopt hoort bij het modem naast de connector een lampje te branden zoals bij de andere kabels. Mijn vermoeden is dus dat die rode kabel stuk is of er niet goed in zit. Check of vervang die kabel eens!

Dat is dus het punt. Dit is de 3rde kabel die dit heeft. Er is geen internet verbinding met de Box+. Niet met 3 verschillende kabels, niet met Wifi. Ondertussen denk ik echt dat er een batch van de DIW7022 zijn met een fabricatiefoutje.


Mijn probleem is overeenkomstig het probleem van RonaldBr. Zelfde apparatuur behalve dat ik een Loewe tv heb.

Vandaag weer gebeld met storingsdienst (0800 0402). 
Nu geholpen door een dame die mij ook de glasvezelkast liet herstarten evenals de TV + box van KPN. Daarna had ik een normaal beeld.

De dame zou/zal morgen terugbellen om te zien of de storing echt verholpen is.

zal de lijst nog invullen

 

Ondertussen de KPN Box+ op de wifi aangesloten. Dan loopt hij continue na 3 seconden vast. Nou ja, Netflix lijkt het wel te doen. Glasvezelkast herstart, weer terug naar etherkabel. Instellingen van de modem bekeken. Ook daar niks bijzonders te zien. Niks werkt. Nu in spanning afwachtend op wat de nieuwe Box+ gaat doen die wordt verzonden.


Volgens een medewerker van KPN zou dat gaatje naast de kabel een resetpunt zijn.

heb daar wel met van alles ingeprikt maar geen resultaat en ook geen reset. Als het een lampje zou moeten zijn moet iemand dat toch weten ook in de aansluit instructie!


 

@RonaldBr77  ik zie meteen al iets wat niet klopt. Bij die rode kabel wat van de experiabox v10 naar de diw7022 loopt hoort bij het modem naast de connector een lampje te branden zoals bij de andere kabels. Mijn vermoeden is dus dat die rode kabel stuk is of er niet goed in zit. Check of vervang die kabel eens!

Dat is dus het punt. Dit is de 3rde kabel die dit heeft. Er is geen internet verbinding met de Box+. Niet met 3 verschillende kabels, niet met Wifi. Ondertussen denk ik echt dat er een batch van de DIW7022 zijn met een fabricatiefoutje.

Als je die rode kabel op een ander apparaat aansluit doet hij het dan wel? 

En dat wifi niet werkt bij jou klopt. Alleen de box12 is geschikt om de diw7022 via wifi te verbinden.


Volgens een medewerker van KPN zou dat gaatje naast de kabel een resetpunt zijn.

heb daar wel met van alles ingeprikt maar geen resultaat en ook geen reset. Als het een lampje zou moeten zijn moet iemand dat toch weten ook in de aansluit instructie!

U heeft het over de tv box, daar is inderdaad het gaatje naast de kabel een resetpunt en GEEN lampje.

 

Het lampje waar ik het over had was die naast de connector op de experiabox.

 


Hier precies hetzelfde probleem. Met 2 tv+ boxen! Beiden werken niet op kabel. Doe ik het oude ontvanger weer terug werkt alles perfect en heb ik nergens geen last van. Ik heb alle reset en fabriekinstellingen al gedaan. 

 

Vermoedelijk is de tv+box/ontvanger gewoon niet goed. Betreft hier ook de diw7022 als ik deze op wifi zet doet die het wel ma loopt elke keer vast en moet ik steeds herstarten dat lijkt mij niet de bedoeling toch?


  • Kun je het probleem omschrijven? Zelfde als bovenstaande. Oude ontvanger arris werkt perfect op kabel en de diw7022 niet
  • Wanneer komt het precies voor? Zodra ik de kabel erin doe dan zegt die dat het niet verbonden is met internet. Springt over van wifi en doet dan even omdat het terug naar de kabel wilt. Doe ik wifi uit dan zegt die bekijk het maar en doet het helemaal niet meer.
  • Kun je de tijdstippen daarbij noemen? Elke tijdstip
  • Hoe kunnen wij het reproduceren? 
  • Abonnementsnummer tv:
  • Type ontvanger, Serienummer/Macnummer:
  • Welke stappen zijn al gevolgd? Alle stappen van frisse start tot frabriekinstellingen bij zowel de experia als de diw7022
  • Hoe is de ontvanger aangesloten? Heb je de ontvanger ook met kabel getest? Juist gaat het om de kabel
  • Getest zonder DVS/Superwifi? Ik heb dat niet
  • Hoeveel TV-ontvangers heb je? 2
  • Speelt het probleem op alle TV-ontvangers? Ja
  • Mocht je foto's/video hebben, dan zijn die zeer welkom. 

De rest heb ik toegevoegd aan profiel. 


Om de x aantal seconden geen verbinding en dan daarna een x aantal seconden wel verbinding 

 

Kun je het probleem omschrijven?

Afgelopen maandag nieuwe TV+ boxjes ontvangen. Vanaf ongeveer 2000uur begonnen met aansluiten. Eerst bovenverdieping op superwifi, dat kastje doet het perfect. Daarna beneden op ethernet maar daar komt steeds de code kbx apk 1007 / 404. Kastje schakelt ook steeds naar wifi omdat er geen verbinding is. Met netwekkabel in de tv werkt internet perfect

Wanneer komt het precies voor?

vanaf het moment van installeren maandag 17-4

Kun je de tijdstippen daarbij noemen?

continue

Hoe kunnen wij het reproduceren? 

geen idee

Abonnementsnummer tv:

zie peofiel

Type ontvanger, Serienummer/Macnummer:

zie profiel

Welke stappen zijn al gevolgd?

kastje meerdere keren reset, modem meerdere keren reset. Helpdesk gebeld

Hoe is de ontvanger aangesloten? Heb je de ontvanger ook met kabel getest?

ja

Getest zonder DVS/Superwifi?

ook, geen verschil

Hoeveel TV-ontvangers heb je?

2

Speelt het probleem op alle TV-ontvangers?

Alleen op de onvanger op ethernet

Mocht je foto's/video hebben, dan zijn die zeer welkom. 


Ik zette zojuist de tv aan en kreeg behalve de gebruikelijk storing het bericht dat er een update was.

Probleem hier is dat ik niet weet hoe ik die update moet downloaden op de box of de tv


Hoi allen, er zijn meerdere van jullie die meldingen maken over de foutcode. Ik heb een paar vragen voor jullie. Hoor graag van jullie als deze volledig beantwoord zijn:

  • Kun je het probleem omschrijven? Ik heb het in het begin bh het topic beschreven 
  • Wanneer komt het precies voor? Continu, te pas en onte pas
  • Kun je de tijdstippen daarbij noemen? Zie boven
  • Hoe kunnen wij het reproduceren? 
  • Abonnementsnummer tv: zie profiel
  • Type ontvanger, Serienummer/Macnummer: diw7022
  • Welke stappen zijn al gevolgd? Alle stappen op het forum, en de stappen doorlopen met de helpdesk, van opnieuw opstarten, reset, fabrieksreset, wisselen van kabels
  • Hoe is de ontvanger aangesloten? Heb je de ontvanger ook met kabel getest? Ja
  • Getest zonder DVS/Super wifi? Ja
  • Hoeveel TV-ontvangers heb je? 2, maar 1 vervanger 
  • Speelt het probleem op alle TV-ontvangers? Alleen op de ene die ik heb geïnstalleerd hebt. Nu is de arris aangesloten, die werkt prima. 
  • Mocht je foto's/video hebben, dan zijn die zeer welkom. 

     

Postcode, huisnummer en telefoonnummer en Abonnementsnummer tv: Graag in profiel toevoegen

 

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar het helpt ons erg als je het zo volledig mogelijk invult. Hoor graag van jullie.

 

 


Dat is dus het punt. Dit is de 3rde kabel die dit heeft. Er is geen internet verbinding met de Box+. Niet met 3 verschillende kabels, niet met Wifi. Ondertussen denk ik echt dat er een batch van de DIW7022 zijn met een fabricatiefoutje.

 

 

Dat kan kloppen, de V10 stuurt het multicast (vlan4) niet via WIFI.

Zie dit aansluitschema (groene lijn is vaste UTP kabel.

Je moet zo wie zo de UTP kabel vervangen, want inderdaad het lampje moet branden.

Zoals je ziet, werkt WIFI van de V10 niet zonder tussenkomst van een SuperWifi2 adapter. 


Ik heb de diw 7022 gewoon als plaatje5 en dat werkt met wifi goed. Soms slaat die vast als je van een app naar live wilt. Of als je lang op 1 zender kijk en je naar een andere zender wilt gaan loopt die vast. Maar via de kabel doet de 7022 helemaal niets om gek van te worden want via de wifi vind ik hem echt langzaam.


Hier hetzelfde probleem.

1 TV+ werkt prima, de andere niet. Ook geen oranje lampje op het modem.

Nu heb ik het probleemkastje direct aangesloten op de LAN2 poort van de superwifi (deze bedraad op het modem) en voorlopig nog geen melding gekregen.

Modem is V10 en kastjes afgelopen dinsdag ontvangen


Iedereen ontzettend bedankt voor het invullen en antwoorden van Bart z'n vragen. We hebben alles gedeeld met de technische collega's. Het heeft alle aandacht. Nu moeten we afwachten of ze het kunnen reproduceren en erachter kunnen komen waar het precies fout gaat.


Top, hopelijk horen we gauw iets, want heb al spijt dat ik over ben gegaan naar de tv+ daarvoor had ik nergens geen problemen mee en werkte alles perfect! 


Gisteren de 2 nieuwe tv+ ontvangers ontvangen. De oude tv ontvangers deden het vlekkeloos.

Boven gaat 'm.b.v. het stopcontact en beneden is direct verbonden. Beiden geven dezelfde foutmelding. Als ik de oude weer gebruik gaat het weer goed.  

Heb de, in eerdere berichten genoemde, pogingen gevolgd zonder resultaat.

 

Hoop en snelle oplossing

 


@LadiiyD en @HenkvanManen 

Dan hebben jullie waarschijnlijk de Box12.

 

Veel mensen hebben de Box10 en dan werkt het niet.

Als je problemen hebt, kan je KPN, gratis, op 0800-0402 bellen en vragen of je de Box12 kan krijgen i.p.v. de experiabox die je nu hebt.


Gisteren de 2 nieuwe tv+ ontvangers ontvangen. De oude tv ontvangers deden het vlekkeloos.

Boven gaat 'm.b.v. het stopcontact en beneden is direct verbonden. Beiden geven dezelfde foutmelding. Als ik de oude weer gebruik gaat het weer goed.  

Heb de, in eerdere berichten genoemde, pogingen gevolgd zonder resultaat.

 

Hoop en snelle oplossing

 

 

Haal die DVS er zo snel mogelijk tussenuit.

Dat is vragen om problemen.

Zie mijn aansluitschema boven. 

 

Welke foutmelding heb je? 

Vervang de UTP kabel beneden eens, waarschijnlijk help dat voor beneden. 


@LadiiyD en @HenkvanManen 

Dan hebben jullie waarschijnlijk de Box12.

 

Veel mensen hebben de Box10 en dan werkt het niet.

Als je problemen hebt, kan je KPN, gratis, op 0800-0402 bellen en vragen of je de Box12 kan krijgen i.p.v. de experiabox die je nu hebt.

Ik heb inderdaad de experiabox v10  dus als ik vraag om de box 12 dan kan ik via de internetkabel weer verbinden. Want wifi verbinding is ook niet super met elke keer vastlopen. Ik ga gauw bellen. Maar ben erg druk dus nog geen tijd gehad om rustig te gaan bellen hiervoor.