Skip to main content

Continu foutcode Kbx apk 1007 404

 ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+

Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit

Hoe op te lossen?

Heb alle stappen gevolgd via kpn  

De hulp van de website gevolgd. 

Herstart gedaan. 

Stekker er uit en 30sec later er weer in

Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld

@LadiiyD en @HenkvanManen 

Dan hebben jullie waarschijnlijk de Box12.

 

Veel mensen hebben de Box10 en dan werkt het niet.

Als je problemen hebt, kan je KPN, gratis, op 0800-0402 bellen en vragen of je de Box12 kan krijgen i.p.v. de experiabox die je nu hebt.

Ik heb inderdaad de experiabox v10  dus als ik vraag om de box 12 dan kan ik via de internetkabel weer verbinden. Want wifi verbinding is ook niet super met elke keer vastlopen. Ik ga gauw bellen. Maar ben erg druk dus nog geen tijd gehad om rustig te gaan bellen hiervoor.

 

Met de ethernet kabel kan je natuurlijk altijd verbinden.

Maar die DVS kan je er beter uithalen.

 

Met de Box12 werkt WIFI ook beter voor de DIW7022.

 

Zo te lezen is jouw Experiabox V10 aan zijn einde van zijn latijn wat betreft WIFI. 

Ik weet niet welke afstand je meet?  als het meer dan 6 meter is, kan je er ook beter meteen een SuperWifi2 bij bestellen en installeren. (denk ik). 


@LadiiyD en @HenkvanManen 

Dan hebben jullie waarschijnlijk de Box12.

 

Veel mensen hebben de Box10 en dan werkt het niet.

Als je problemen hebt, kan je KPN, gratis, op 0800-0402 bellen en vragen of je de Box12 kan krijgen i.p.v. de experiabox die je nu hebt.

Ik heb inderdaad de experiabox v10  dus als ik vraag om de box 12 dan kan ik via de internetkabel weer verbinden. Want wifi verbinding is ook niet super met elke keer vastlopen. Ik ga gauw bellen. Maar ben erg druk dus nog geen tijd gehad om rustig te gaan bellen hiervoor.

 

Met de ethernet kabel kan je natuurlijk altijd verbinden.

Maar die DVS kan je er beter uithalen.

 

Met de Box12 werkt WIFI ook beter voor de DIW7022.

 

Zo te lezen is jouw Experiabox V10 aan zijn einde van zijn latijn wat betreft WIFI. 

Ik weet niet welke afstand je meet?  als het meer dan 6 meter is, kan je er ook beter meteen een SuperWifi2 bij bestellen en installeren. (denk ik). 

Wat is een dvs. Ik heb niets ertussen staan. Enkel de box v10 die wel al erg oud is. Superwifi2 is niet nodig zit allemaal begaandegrond en niet ver van de box vandaan.  Wifi pakt al buiten een heel stuk. Ethernet jabel is dus het probleem die pakt de tv+ box 7022 niet. Krijg hele tijd foutmelding en als die even 2 tellen werkt dan gaat alles sneller dan de tv+ 7022 nu op de wifi zit met elke keer vast slaan. Als je 1 zender kijkt gaat het prima ik ga vanavond eens bellen kijken wat hun kunnen doen.


@LadiiyD en @HenkvanManen 

Dan hebben jullie waarschijnlijk de Box12.

 

Veel mensen hebben de Box10 en dan werkt het niet.

Als je problemen hebt, kan je KPN, gratis, op 0800-0402 bellen en vragen of je de Box12 kan krijgen i.p.v. de experiabox die je nu hebt.

Klopt. Ik heb de V10. 1 KPN+ set doet het prima en 1 KPN+ doet het niet.

De werkende set gaat via een router naar het modem (Modem, router, POE router, box).

De niet werkende set zit direct op het modem. Deze laatste heb ik nu via LAN2 van de superwifi gezet (OPTIE 2 volgens schema ipv OPTIE 1).

Dat gaat nog steeds prima.

 


@LadiiyD 

DVS is een draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerk.

En die geven heel veel problemen en verbruiken energie.

 

Vaste UTP kabels zijn altijd het beste.

Maar als daar een knik of zo in zit, dan heb je ook grote kans op storing (problemen).

Vervang die UTP (cat5E) kabel eens.

De DIW7022 werkt via de Experiabox V10 via WIFI niet 100%, alleen via de Box12 (dat is de opvolger van de V10).

 

@HenkvanManen 

Optie 1 is niet via WIFI, maar via een vaste UTP kabel. (groene lijntje stelt een UTP kabel voor). 

Via Wifi werkt de DIW7022, zoals ik bij @LadiiyD melde niet 100%.

Bel, gratis, 0800-0402 en vraag of je de V10 mag omruilen voor de Box12.


@LadiiyD

DVS is een draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerk.

En die geven heel veel problemen en verbruiken energie.

 

Vaste UTP kabels zijn altijd het beste.

Maar als daar een knik of zo in zit, dan heb je ook grote kans op storing (problemen).

Vervang die UTP (cat5E) kabel eens.

De DIW7022 werkt via de Experiabox V10 via WIFI niet 100%, alleen via de Box12 (dat is de opvolger van de V10).

 

@HenkvanManen

Optie 1 is niet via WIFI, maar via een vaste UTP kabel. (groene lijntje stelt een UTP kabel voor). 

Via Wifi werkt de DIW7022, zoals ik bij @LadiiyD melde niet 100%.

Bel, gratis, 0800-0402 en vraag of je de V10 mag omruilen voor de Box12.

Ik weet dat Optie 1 via UTP is, maar dat werkte niet op de KPN+ box. Optie 2 werkt wel. Lijkt wel of de KPN+ box niet direct op het modem mag zitten.

Reactie van KPN op vraag om V10 om te ruilen voor een V12:

Het gaat om een storing waar nu onderzoek naar wordt gedaan. Daarom gaan we de Experia Box v10 niet omruilen voor een Box 12, het spijt me. Hopelijk is de storing zo snel mogelijk verholpen, weet in ieder geval dat hier achter de schermen hard aan wordt gewerkt!


Ik heb alles al gedaan wat ik gezien en gelezen heb, maar helaas helaas werkte niets. Ik ga wel bellen want is raar dat de arris ontvanger prima doet op de kabel en de tv+ box hierin problemen geeft


Ik heb alles al gedaan wat ik gezien en gelezen heb, maar helaas helaas werkte niets. Ik ga wel bellen want is raar dat de arris ontvanger prima doet op de kabel en de tv+ box herin problemen geeft

Precies 


Er is een kleine batch boxjes waarvan de LAN poort defect is. Alleen een omruil van de DIW7022 lost dit op @HenkvanManen .


Er is een kleine batch boxjes waarvan de LAN poort defect is. Alleen een omruil van de DIW7022 lost dit op @HenkvanManen .

Dat is toch raar lijkt mij. Dus je moet hopen dat je de goede ontvangt ik heb er 2 en beide werken niet.


ga ik ook twijfelen of ik de juiste ontvanger heb, bij mij hielp een ander kabel maar misschien was dat toevallig


Al bijna een week deze code.

Kpn doe er eens wat aan al 3 x beloofd dat er contact wordt opgenomen maar zit al een week met dit kut probleem. 


Al bijna een week deze code.

Kpn doe er eens wat aan al 3 x beloofd dat er contact wordt opgenomen maar zit al een week met dit kut probleem. 

Lukt het ook niet om het op de wifi te zetten? Bij mij lukt dat maar wel met veel vastlopen en steeds opnieuw te moeten starten maar beter dan helemaal niets want met kabel slaat die compleet vast met deze melding

 


Er is een kleine batch boxjes waarvan de LAN poort defect is. Alleen een omruil van de DIW7022 lost dit op @HenkvanManen .

LAN poort werkt prima als ik het boxje aansluit op de LAN2 van de super wifi.

 

Ik heb beide boxjes in 1 bestelling ontvangen. Ben benieuwd welke nummers dan een verkeerde batch zou zijn. (mijn benaming 4EA4FE en 4EA4C2)

Net een reset gedaan op het kastje dat niet werkt en direct met UTP aangesloten op het modem. Bij installeren herkend het boxje de LAN verbinding, maar kan uiteindelijk niet de update binnen halen. Krijg dan een foutcode dat hij de server niet kan vinden en dat er geen verbinding is.

Als ik het boxje vervolgens met UTP aansluit op de superwifi punt (schema OPTIE2) dan gaat het wel goed.

Net de 2 boxjes verwisseld en het probleem blijft. Dat maakt dus niets uit.

Het boxje kan dus niet rechtstreeks op het modem. Er brand ook niet het oranje lampje op het modem (alleen de groene) en het maakt ook niet uit welke poort ik neem op het modem (UTP CAT6).


LAN poort werkt prima als ik het boxje aansluit op de LAN2 van de super wifi.

Hoi, @HenkvanManen . Dan lijkt de LAN poort op zich niet stuk. 

Overigens zou ie via de wifi van Superwifi 2 net zo moeten werken als bekabeld. Met de optimale multicast streams dus.

het maakt ook niet uit welke poort ik neem op het modem (UTP CAT6).

Gebruik eens CAT 5e.

Welk modem heb je van KPN?


@HenkvanManen heeft een v10* 
Verder mooi dat je het bedraad via een Superwifi 2 werkend hebt.
Je zou voor de volledigheid kunnen testen of het draadloos via de superwifi 2 ook goed werkt.
Bedoel dus:    “Experiabox v10” bedraad naar “superwifi 2” draadloos naar “DIW 7022”

Als je toevallig een Netgear GS105e (of een andere switch met “igmp snooping”) hebt en deze als test de superwifi 2 wilt vervangen. Dan weten we of dat ook werkt.

Bedoel dus:    “Experiabox v10” bedraad naar “superwifi 2” bedraad naar “DIW 7022”
Naar:              “Experiabox v10” bedraad naar “Netgear gs105e” bedraad naar “DIW 7022”


Nou ik heb gebeld net en hij vond het maar raar dat het met de kabel niet werkt! Ik heb de arris terug gezet en ga zaterdag naar de winkel de ontvangers tv+ diw7022 omruilen voor een nieuwe in de hoop dat die niet vast slaat hele tijd. Ook vond ik het apart dat ik zou moeten betalen als een monteur moet langskomen. Volgens mij hoort kpn er voor te zorgen dat iets werkt. Anders ma alles terug zetten naar het oude hoef ik die tv+ niet


LAN poort werkt prima als ik het boxje aansluit op de LAN2 van de super wifi.

Hoi, @HenkvanManen . Dan lijkt de LAN poort op zich niet stuk. 

Overigens zou ie via de wifi van Superwifi 2 net zo moeten werken als bekabeld. Met de optimale multicast streams dus.

het maakt ook niet uit welke poort ik neem op het modem (UTP CAT6).

Gebruik eens CAT 5e.

Welk modem heb je van KPN?

Ik heb modem V10 en de afstand is hooguit 3 mtr. Ik heb dezelfde kabel gebruikt.

Dus:

  1. Modem - DIW7022 (bedraad) WERKT NIET
  2. Modem - super wifi LAN 2 - DIW7022 (bedraad) WERKT WEL
  3. Modem - Netgear GS108PE - DIW7022 WERKT WEL (bedraad) (zowel poort 1 POE als poort 4 niet POE) WERKT WEL
  1. Modem - super wifi (bedraad) - DIW7022 (draadloos) WERKT WEL

De UTP kabel van DIW7022 naar Modem/Super Wifi/Netgear GS108PE is dezelfde


LAN poort werkt prima als ik het boxje aansluit op de LAN2 van de super wifi.

Hoi, @HenkvanManen . Dan lijkt de LAN poort op zich niet stuk. 

Overigens zou ie via de wifi van Superwifi 2 net zo moeten werken als bekabeld. Met de optimale multicast streams dus.

het maakt ook niet uit welke poort ik neem op het modem (UTP CAT6).

Gebruik eens CAT 5e.

Welk modem heb je van KPN?

Ik heb modem V10 en de afstand is hooguit 3 mtr. Ik heb dezelfde kabel gebruikt.

Dus:

  1. Modem - DIW7022 (bedraad) WERKT NIET
  2. Modem - super wifi LAN 2 - DIW7022 (bedraad) WERKT WEL
  3. Modem - Netgear GS108PE - DIW7022 WERKT WEL (bedraad) (zowel poort 1 POE als poort 4 niet POE) WERKT WEL
  1. Modem - super wifi (bedraad) - DIW7022 (draadloos) WERKT WEL

Ze geven mij geen SuperWifi2 omdat daar niet aan ligt zeggen ze. Nu oude arris ontvanger terug gezet werkt super goed mijn tv met ethernet kabel. Rara hoe kan dit


Ik heb modem V10 en de afstand is hooguit 3 mtr. Ik heb dezelfde kabel gebruikt.

Dus:

  1. Modem - DIW7022 (bedraad) WERKT NIET

@HenkvanManen

Heel apart. Dus als alles bedraad is met één SuperWiFi 2 ertussen werkt het bedraad. En draadloos via de wifi van die SuperWiFi 2 ook? Optie 4.

Overigens werkte de TV+ hier niet op LAN 1 van de v10. Maar wel op LAN 3. Zou je dat eens willen proberen?


Ik heb modem V10 en de afstand is hooguit 3 mtr. Ik heb dezelfde kabel gebruikt.

Dus:

  1. Modem - DIW7022 (bedraad) WERKT NIET

@HenkvanManen

Heel apart. Dus als alles bedraad is met één SuperWiFi 2 ertussen werkt het bedraad. En draadloos via de wifi van die SuperWiFi 2 ook? Optie 4.

Overigens werkte de TV+ hier niet op LAN 1 van de v10. Maar wel op LAN 3. Zou je dat eens willen proberen?

En de optie bedraad Modem - Netgear 108PE - DIW7022 WERKT

 

Poort 1-2-3 van het modem werken niet als de route is:

Modem - DIW7022 bedraad (blijft zoeken naar verbinding 404)

Wel even kort verbinding, maar na een paar seconden is de verbinding verbroken


Heel merkwaardig, HenkvanManen. Enige zou dan nog de CAT6 kabel zijn met v10 --- TV+.( Optie 1 dus)

Kan je het eens met een CAT 5e proberen.


Heel merkwaardig. Enige zou dan nog de CAT6 kabel zijn met v10 --- TV+.( Optie 1 dus)

Kan je het eens met een CAT 5e proberen.

Heel merkwaardig. Enige zou dan nog de CAT6 kabel zijn met v10 --- TV+.( Optie 1 dus)

Kan je het eens met een CAT 5e proberen.

Ik heb nog een nieuwe CAT5E liggen die bij het installatiepakket KPN glas zat. Deze direct op het modem naar DIW7022 aangesloten. Het zag er goed uit, maar helaas. Toen ik naar de instellingen wilde navigeren ivm ethernetconnectie, werd verbinding verbroken en kwam de bekende melding oppoppen.

Poorten wisselen modem heeft geen invloed


Nou, een raadsel. Met een switch of Superwifi 2 er gewoon bekabeld tussen (zonder gebruik wifi) werkt het via UTP.

Direct met de kabel van modem naar DIW7022 zonder iets er tussen werkt niet.

Schiet mij maar lek.


Nou, een raadsel. Met een switch of Superwifi 2 er gewoon bekabeld tussen (zonder gebruik wifi) werkt het via UTP.

Direct met de kabel van modem naar DIW7022 zonder iets er tussen werkt niet.

Schiet mij maar lek.

Heel apart ja. Ik ga zaterdag mijn boxen omruilen en dan kijken of het werkt. Ma heel eerlijk ben ik er wel klaar mee en houdt ik liever de arris tv ontvanger werkt nu ook perfect


Heb vanmiddag nog gebeld met storingen kpn. Juffrouw was erg afhoudend. Ze waren er mee bezig. Geen nieuwe box en ook geen nw modem. Kwam allemaal goed.

er schijnt zag ik via een ander kanaal dat er gisteren een update zou zijn die vandaag uitgerold zou worden. 
Moet ook op het forum staan. KPN TV+ app 1.99.1.

wat zit erin; doorgifte bronsignaal. Geldt ook voor iTV etc.

voor de goede orde ik heb er geen verstand van.

fijne avond 

vc252