Skip to main content

Continu foutcode Kbx apk 1007 404

 ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+

Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit

Hoe op te lossen?

Heb alle stappen gevolgd via kpn  

De hulp van de website gevolgd. 

Herstart gedaan. 

Stekker er uit en 30sec later er weer in

Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld

Heb die rot code ook al sinds ik de tv+ heb. Alles al meerdere keren opnieuw gestart. Contact met een medewerker gehad en die zegt maar ze zijn er op de achtergrond mee bezig. Kan niet via wifi netwerk omdat ik de v10 heb en de v12 krijg ik niet omdat de v10 volgens hun nog goed is. Via een vriend met een v12 alles aangesloten en het werkt via kabel en wifi. Geachte KPN stuur mij een v12 toe of laat me een in de kpn winkel in Heerlen ophalen.

Bijvoorbaat mijn dank.


Heb die rot code ook al sinds ik de tv+ heb. Alles al meerdere keren opnieuw gestart. Contact met een medewerker gehad en die zegt maar ze zijn er op de achtergrond mee bezig. Kan niet via wifi netwerk omdat ik de v10 heb en de v12 krijg ik niet omdat de v10 volgens hun nog goed is. Via een vriend met een v12 alles aangesloten en het werkt via kabel en wifi. Geachte KPN stuur mij een v12 toe of laat me een in de kpn winkel in Heerlen ophalen.

Bijvoorbaat mijn dank.

Nou ik heb ze ook al gesmeekt voor een v12 krijg die ook niet -.- krijg wel een nieuwe ontvanger opgestuurd!


Ik kan hier niet zomaar een Box 12 voor opsturen, hoe graag ik ook wil. 

Het probleem is in onderzoek. En hopelijk is er snel een oplossing. 


Ik kan hier niet zomaar een Box 12 voor opsturen, hoe graag ik ook wil. 

Het probleem is in onderzoek. En hopelijk is er snel een oplossing. 

Snap ik, maar mensen zonder tv laten zitten kan ook niet toch als die v12 de oplossing is. Vanaf 17e heb ik het nog niet werkend. Heb geluk dat ik de arris box nog niet terug had gestuurd.


Ik kan hier niet zomaar een Box 12 voor opsturen, hoe graag ik ook wil. 

Het probleem is in onderzoek. En hopelijk is er snel een oplossing. 

Dat het probleem in onderzoek is horen we allemaal van alle kanten. Hoop dat het snel opgelost is maar hier het de Box 12 voor een oplossing kunnen zorgen aangezien we het getest hebben via die van een vriend van me. Hij had ook hetzelfde probleem en is zo opgelost. Hij kreeg direct een Box 12 gestuurd.


Ik kan hier niet zomaar een Box 12 voor opsturen, hoe graag ik ook wil. 

Het probleem is in onderzoek. En hopelijk is er snel een oplossing. 

Dat het probleem in onderzoek is horen we allemaal van alle kanten. Hoop dat het snel opgelost is maar hier het de Box 12 voor een oplossing kunnen zorgen aangezien we het getest hebben via die van een vriend van me. Hij had ook hetzelfde probleem en is zo opgelost. Hij kreeg direct een Box 12 gestuurd.

Ja er wordt met 2 maten gemeten hoor. 


Er zijn wel een paar manieren om het probleem te voorkomen:
1- Gebruik de itv app bron
2- Plaats een Netwerk switch die igmp snooping ondersteund (bijvoorbeeld een Netgear GS105Ev2) tussen de v10 en de TV+. bron
3- Plaats een “SuperWifi2” bedraad tussen de v10 en de TV+ (De TV+ mag in dit geval ook draadloos) bron
4- Sluit een Arris (2952 of 5202) ontvanger aan i.p.v. de TV+ als deze nog in het bezit is. bron
5- Gebruik een telefoon/tablet met de itv app i.c.m. een “Chromecast met Google TV (HD)”
6- Kijk voor een 2e hands apparaat of iemand die iets te leen heeft. Denk dan aan een box12, KPN super wifi 2, GS105Ev2,  Experia WiFi  (bedraad) of v10a (bedraad (hiermee is dit probleem nog niet gemeld)).
7- Sluit een Experia WiFi bedraad aan tussen de v10 en bedraad aan de TV+ nieuw, met 14 dagen bedenktijd.

Verder is het helaas wachten op KPN voor een update die het probleem oplost en niet erger maakt. Hierdoor is het nodig om een update na het maken ook te testen.
Dit kost nu eenmaal tijd.


Ik kan hier niet zomaar een Box 12 voor opsturen, hoe graag ik ook wil. 

Het probleem is in onderzoek. En hopelijk is er snel een oplossing. 

Ik hoop dat wel duidelijk op de korrel is dat het probleem zich voordoet met de combinatie met het v10 modem, @Bart_Z . En dan vaak wel bekabeld ivm multicast.


Ik zie op het aansluit schema dat de wifi.van de  V10 aan staat.  Met het installeren van de super wifi (witte) was wifi op de V10 uitgezet.

Kan deze nu aan blijven? 

Heb 2 witte en sinds kort 1 zwarte super wifi 


Vind het echt schandalig dat het nog steeds niet duidelijk is er wat speelt. Ik hoop echt dat KPN de klanten die het betreft zal compenseren.  
Ik vind inmiddels wel dat kpn de getroffen klanten een box 12 moeten aanbieden zolang er geen oplossing voor handen is. 


Vind het echt schandalig dat het nog steeds niet duidelijk is er wat speelt. Ik hoop echt dat KPN de klanten die het betreft zal compenseren.  
Ik vind inmiddels wel dat kpn de getroffen klanten een box 12 moeten aanbieden zolang er geen oplossing voor handen is. 

en ook wel duidelijk als iemand ze box mee neemt naar een klant met een V12 dat het meteen werkt zonder problemen komt weer thuis en meteen weer problemen


Vind het echt schandalig dat het nog steeds niet duidelijk is er wat speelt. Ik hoop echt dat KPN de klanten die het betreft zal compenseren.  
Ik vind inmiddels wel dat kpn de getroffen klanten een box 12 moeten aanbieden zolang er geen oplossing voor handen is. 

en ook wel duidelijk als iemand ze box mee neemt naar een klant met een V12 dat het meteen werkt zonder problemen komt weer thuis en meteen weer problemen

Mijns inziens wil dat nog niet zeggen dat de oorzaak ook in de Experia/KPN Box gezocht moet worden.

Als die klant met een V12 deze meegenomen had naar de woning met die problematische TV+ Box en dat daarmee die TV+ Box goed zou functioneren zou ik me daar iets bij kunnen voorstellen. Overigens zou de TV+ Box dan wel met een netwerkkabel aangesloten moeten zijn.


Vind het echt schandalig dat het nog steeds niet duidelijk is er wat speelt. Ik hoop echt dat KPN de klanten die het betreft zal compenseren.  
Ik vind inmiddels wel dat kpn de getroffen klanten een box 12 moeten aanbieden zolang er geen oplossing voor handen is. 

en ook wel duidelijk als iemand ze box mee neemt naar een klant met een V12 dat het meteen werkt zonder problemen komt weer thuis en meteen weer problemen

Mijns inziens wil dat nog niet zeggen dat de oorzaak ook in de Experia/KPN Box gezocht moet worden.

Als die klant met een V12 deze meegenomen had naar de woning met die problematische TV+ Box en dat daarmee die TV+ Box goed zou functioneren zou ik me daar iets bij kunnen voorstellen. Overigens zou de TV+ Box dan wel met een netwerkkabel aangesloten moeten zijn.

Was hij ook in beide gevallen aangesloten via een kabel rechtstreeks op het modem.

hieboven staan ook voorbeelden volgens mij die dat gedaan hebben


De oorzaak ligt wel degelijk in de v10, ik heb mijn ouders een box 12 laten ophalen en sindsdien zijn ze van de foutmeldingen af. Ik vind het ook jammer om te lezen dat men niet altijd mag wisselen en er op beleid gestuurd blijft worden.
 

Ik vind het gewoon van de zotte dat beleid voor gaat op oplossings meedenkend vermogen. Sommige mensen kunnen al 2 weken geen tv kijken.


Sommige mensen kunnen al 2 weken geen tv kijken.

Live nog helemaal geen storing gehad hier @Chrizziey .


Sommige mensen kunnen al 2 weken geen tv kijken.

Live nog helemaal geen storing gehad hier @Chrizziey .

Oh dan heb je geluk. Weet vanuit mijn ouders dat de foutmeldingen zich gewoon stapelden en de ontvangers gewoon onbruikbaar waren. 
 

Neemt niet weg dat kpn de storing vanaf de eerste melding niet meteen ingreep en pas nu onderzoek gaan doen. Dat betekend dat een oplossing pas over enkele weken uitgerold kan worden.


Ik heb het gevoel dat de TV+ Box heel kritisch is t.a.v. de spanning die op de netwerkkabel staat en dat deze i.c.m. de V10 niet gehaald wordt. Door een switch tussen de V10 en de TV+ Box te plaatsen zou dat probleem weleens verholpen kunnen zijn.


@wjb   zou misschien een krachtiger stroombron (aan de stekker) helpen?


@wjb   zou misschien een krachtiger stroombron (aan de stekker) helpen?

Nee, daar gaat het niet om.


Gisteren tv+ box uitgezet en utp kabel rechtstreeks in tv. Via tizen kpn app op tv nu regelmatig dat beeld blurry is en dat beeld bevriest... en dat lijkt vooral te gebeuren bij het terugkijken van programma's 


Ik heb het gevoel dat de TV+ Box heel kritisch is t.a.v. de spanning die op de netwerkkabel staat en dat deze i.c.m. de V10 niet gehaald wordt. Door een switch tussen de V10 en de TV+ Box te plaatsen zou dat probleem weleens verholpen kunnen zijn.

Als dat zo zou zijn moet kpn gewoon de v10 als eol beschouwen en proactief gaan wisselen voor een box 12. Je kunt mensen niet opzadelen met een switch in deze vind ik.  Maarja de oplossing zou voor nu voorlopig nog wel een tijdje op zich laten wachten. 
 

Het zou kpn in ieder geval wel sieren om proactief mee te denken en mensen te waarschuwen voorlopig niet over te stappen met een v10 modem.


Ik kan hier niet zomaar een Box 12 voor opsturen, hoe graag ik ook wil. 

Het probleem is in onderzoek. En hopelijk is er snel een oplossing. 

Ik hoop dat wel duidelijk op de korrel is dat het probleem zich voordoet met de combinatie met het v10 modem, @Bart_Z . En dan vaak wel bekabeld ivm multicast.

Dat is zeker op de korrel. Ik hoop op snel duidelijkheid. 


Continu foutcode Kbx apk 1007 404

 ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+

Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit

Hoe op te lossen?

Heb alle stappen gevolgd via kpn  

De hulp van de website gevolgd. 

Herstart gedaan. 

Stekker er uit en 30sec later er weer in

Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld

Helemaal herkenbaar. Het is om gek van te worden.


Hoi @Stokroos .

Ook een Experia v10 en de TV+ via kabel daarmee verbonden?


Hoi @Stokroos .

Ook een Experia v10 en de TV+ via kabel daarmee verbonden?

Yep.