Skip to main content

Continu foutcode Kbx apk 1007 404

 ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+

Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit

Hoe op te lossen?

Heb alle stappen gevolgd via kpn  

De hulp van de website gevolgd. 

Herstart gedaan. 

Stekker er uit en 30sec later er weer in

Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld

ondertiteling en spraak bepaalde zenders nog niet synchroon, vooral SBS6 en RTL4 wijken af. Opnames afspelen lijkt nu beter met de oude UTP Kabel. (Zwart vervangen voor Wit)


Live TV is prima verder.


Nu hapert het beeld af en toe. Maakt niet welke zender.

Denk dat KPN met update moet komen en wel zo snel mogelijk of oude kastje retourneren.

Zit nu sinds ca 8 april met dit probleem (en dan zeg ik het vriendelijk)


Ook nog weer na een reset @vc252? En updates worden zeker aan gewerkt. Hou daar de product updates voor in de gaten. 

Hopelijk snel een oplossing. Voor nu kun je in ieder geval wel een switch tussen V10 en ontvanger zetten. 


Bart_Z. Nee geen reset nodig. Na verloop van tijd verdween stilstaand beeld.

Heb nu een switch, zie eerder, tussen TV+ box en ethernet kabel. Dat is de kabel waarmee de TV+ box eerst was aangesloten..

gister hele avond TV kunnen kijken, hoe het nu gaat is nog onbekend, maar zal wel goed gaan. Dank voor je inspanning en hoop dat die update van KPN snel komt.

groet

vc252


Bart_Z weet jij hoever ze zijn met de update of hebben ze zelf ook nog steeds problemen???

🤓groet vc252


En ja hoor. Weer kbx apk storing 1007 404 

Tijdens kijken opname Editie NL. 

21:54


En ja hoor. Weer kbx apk storing 1007 404 

Tijdens kijken opname Editie NL. 

21:54

Wat vervelend dat het weer gebeurd. Ik geef het door aan onze ontwikkelaars. 

@vc252 Helaas is de oorzaak van het probleem nog niet gevonden. Zodra we meer weten laten we het hier weten


@PeterG, Heb jij wellicht nog een Experia WiFi of "super"WiFi (1/2) thuis liggen?


Helaas niet, wjb.

Ik heb nu wel automatisch beste kwaliteit uitgezet. Eens proberen of dat invloed heeft de komende dagen. Indien wel kan dat weer een hint zijn voor het team. 

Multicast wel aan. 


Ook ik heb problemen met de nieuwe box.

Ik heb twee nieuwe gekregen afgelopen vrijdag. Een boxje aangesloten op een oude niet interactieve TV.

Binnen 10 minuten alles geregeld en werkt prima. Zaterdag ander boxje aangesloten op een interactieve TV en ik krijg dezelfde meldingen als hierboven al enkele personen hebben laten zien. Ook mijn TV sloeg op hol want in een keer was mijn wifi van de TV verdwenen.

Ik heb de twee boxjes verwisseld zonder resultaat, het lijkt erop dat het boxje niet overweg kan met een interactieve TV? Het is slechts een suggestie. Ook ik heb kabels verwisseld en poorten gewisseld en dan denk je het is opgelost maar dan valt het boxje weer in een storing.

Het vervelende is dat je een melding krijgt van KPN maar als je via internet contact legt met KPN er niets aan de hand is!!!!


@Rini1, Welke Experia/KPN Box heb je?


Ook ik heb problemen met de nieuwe box.

Ik heb twee nieuwe gekregen afgelopen vrijdag. Een boxje aangesloten op een oude niet interactieve TV.

Binnen 10 minuten alles geregeld en werkt prima. Zaterdag ander boxje aangesloten op een interactieve TV en ik krijg dezelfde meldingen als hierboven al enkele personen hebben laten zien. Ook mijn TV sloeg op hol want in een keer was mijn wifi van de TV verdwenen.

Ik heb de twee boxjes verwisseld zonder resultaat, het lijkt erop dat het boxje niet overweg kan met een interactieve TV? Het is slechts een suggestie. Ook ik heb kabels verwisseld en poorten gewisseld en dan denk je het is opgelost maar dan valt het boxje weer in een storing.

Het vervelende is dat je een melding krijgt van KPN maar als je via internet contact legt met KPN er niets aan de hand is!!!!

Precies dat is het bij mij ook. Ook het idee dat het met een smart tv niet werkt.


@Vikash kennelijk werkt een switch toch niet zo goed als gedacht/veronderstelt,

Stem ik op een zender af dan gaat alles prima zonder storingsmelding op het scherm.

Wil ik na verloop van tijd naar een andere zender dan krijg ik een stilstaand beeld. Alle knopen op de AB werken, maar ik moet de boel wel resetten voordat ik verder kan.

Overigens soms gaat alles een hele avond goed.

De herziene software voor het kastje/box zou zeer welkom zijn. Dit duurt nu al bijna een maand!!!!!


Ik heb ondertussen de oude TV ontvanger er tussen gezet. De nieuwe DIW 7022 doet het nog steeds niet met de Experia V10. Ik wordt er wel een beetje gallisch van dat ik die automatische dreigmails blijf ontvangen dat ik mijn oude TV ontvanger nog niet terug heb verzonden.


@vc252 probeer dan een betere switch dan de HP switch (als je die nog gebruikt) of één van de andere eerder genoemde manieren *  (+ bevestiging dat punt 7 werkt) om het probleem te voorkomen.

Het is nog niet bekend wanneer een update word uitgebracht*.


@VwDt Dank voor het advies. Ga wel zo’n netgear of tp link zoals eerder genoemd aanschaffen.

Jammer dat die update zo op zich laat wachten.


Al.lange.tijd gebruik ik de tv box, in testfase en nu dan tot september. In de laatste.update is bij mij dat de box telkens zegt de verbinding te hebben verloren met internet. De tv app start weer op ( dus niet de hele box) Dit kan zich meerdere.maal herhalen dan ook plot de.foutmelding.

Gisteren met de.voetbal wedstrijd nam het extreme mate aan. De 2952 gebruikt want er was niet te kijken. Alles rechtstreeks op de experia aangesloten. Nu vanavond in de herhaling sbs idem dito. Daarna ook in het.live scherm. Herstarten lijkt het dan lange.tijd weer op te lossen maar.kan  ook toch plots weer daar zijn. 

Zijn mijn geluidsissues opgelost, heb ik dit.


@Crunch jouw situatie staat hoe vervelend deze ook is, los van deze foutcode. Als je dit vaker hebt kun je beter een eigen topic starten. 😉


@VwDt nu een TP Link TL SG105 E aangeschaft. Resultaat tot nu toe prima, scherper en helderder beeld en geen storing meer met van zender veranderen. 
aanmerkelijk beter dan de HP. Maar ja die was dan ook ouder.

Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat.

dank voor je advies.


@Crunch jouw situatie staat hoe vervelend deze ook is, los van deze foutcode. Als je dit vaker hebt kun je beter een eigen topic starten. 😉

Sorry ik las de verwijzing  naar hier mbt de foutmeldingen 1002 t/m ...... zodoende.....


Ik heb de melding '’geen internet'’ tijdens live kijken nog niet gehad. Tijdens opnames kijken elke dag wel 1 x of vaker. ( @Crunch ). Meestal gevolgd door kbx-apk-1007 404 code. Na een half (?) minuutje werkt ie weer. Maar ben je wel je positie in de opname kwijt.

Als jij de 2 onderstaande de laatste tijd ook krijgt hoort het mijns inziens wel degelijk thuis in dit topic.

Dit komt ook:

 


Ik heb de melding '’geen internet'’ tijdens live kijken nog niet gehad. Tijdens opnames kijken elke dag wel 1 x of vaker. ( @Crunch ). Meestal gevolgd door kbx-apk-1007 404 code. Na een half (?) minuutje werkt ie weer. Maar ben je wel je positie in de opname kwijt.

Als jij de 2 onderstaande de laatste tijd ook krijgt hoort het mijns inziens wel degelijk thuis in dit topic.

Dit komt ook:

 

Dit is hem helemaal. Bij mij echt herhaaldelijk, kijken is bij momenten echt onmogelijk gezien het zich herhaald. Onderste veld is de verwijzing naar 1002, en soms dan plots het blok met de foutmelding met 1007. Dank je @PeterG . Pas met de laatste update ontstaan


@Crunch 

 

Ga (via het tandwieltje) naar informatie.

Welke firmware versie en welke app versie heb je? 


Ik heb de melding '’geen internet'’ tijdens live kijken nog niet gehad. Tijdens opnames kijken elke dag wel 1 x of vaker. ( @Crunch ). Meestal gevolgd door kbx-apk-1007 404 code. Na een half (?) minuutje werkt ie weer.

Het grote verschil tussen live en uitgesteld (of unicast) televisie kijken is de transportwijze van de data.

Bij live televisie kijken gebeurt dat o.b.v. IGMP multicasts en bij uitgesteld kijken op basis van gegevensuitwisseling via een TCP verbinding. Nu is een IGMP multicast “stateless” wat inhoudt dat het geen probleem is als de verbinding heel even weggevallen is, dat resulteert dan hooguit in een hapering.

Dat ligt bij een “stateful” TCP verbinding anders immers daarbij moet een volledig nieuwe verbinding opgezet worden zodra er een korte onderbreking is geweest.

Nu is mijn vermoeden dat door een laag uitgangssignaal van de netwerkadapter van de TV+ Box er regelmatig een korte verbreking/verstoring van de communicatie plaatsvindt omdat het signaal aan de andere kant van de lijn soms niet meer herkend kan worden. Dat er meerdere mensen zijn die aangegeven hebben dat na het plaatsen van een switch of Experia WiFi tussen de V10 en de TV+ Box het probleem verholpen is of veel minder frequent optreedt sterkt mijn in dat vermoeden.

Waarom het fenomeen dan vooral met firmware 0.17.4 optreedt is mij een raadsel maar het zou maar zo kunnen dat daar iets veranderd is in de wijze waarop de communicatie hersteld wordt na een korte onderbreking.