Skip to main content

Continu foutcode Kbx apk 1007 404

 ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+

Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit

Hoe op te lossen?

Heb alle stappen gevolgd via kpn  

De hulp van de website gevolgd. 

Herstart gedaan. 

Stekker er uit en 30sec later er weer in

Geprobeerd via de WiFi ipv bekabeld

Ik lees zojuist op Totaal TV dat KPN een probleem heeft met de decoder.

Als je verder lees betreft het deze foutcode en gaan ze een firmware upgrade terug draaien dus downgraden totdat dit opgelost is.

Zie artikel hieronder.

Ps dit is toch allemaal bekend dat dit een storing betreft wordt het niet tijd voor een slotje op dit topic.

Bron Totaal Tv

 

KPN heeft problemen met TV+ decoder

KPN ervaart tijdelijke problemen met de nieuwe TV+ bruikleendecoder. Dit treft alleen KPN-klanten die deze decoder voor het eerst in gebruik nemen.

JARCO KRIEK

1 MEI 2023

COMMENTS 3

DELEN2

KPN-klanten die op dit moment voor het eerst de TV+ decoder in gebruik nemen, krijgen tijdelijk de oude firmware in de ontvanger geïnstalleerd. Het gaat hierbij om firmwareversie 0.16.4 in plaats van de laatst beschikbare versie 0.17.4. KPN geeft op het eigen forum aan dat een foutmelding hiervan de oorzaak is. Het gaat om de foutmelding 'kbx apk 1007 404', die op dit moment door een deel van de gebruikers van de KPN TV+ decoder wordt waargenomen.

 

Zappen

De blokkade van het opwaarderen naar de nieuwste firmware wordt verwijderd als het probleem onder controle is. Het nadeel van de oudere firmware is onder meer dat het zappen tussen zenders binnen de KPN TV+ app veel trager verloopt dan met de nieuwe firmware. KPN heeft toegezegd de firmware voor de TV+ decoder gemiddeld een keer per maand te verbeteren. Het KPN TV+ App gedeelte wordt in eerste instantie door het telecombedrijf elke twee weken van een update voorzien.


Als jij de 2 onderstaande de laatste tijd ook krijgt hoort het mijns inziens wel degelijk thuis in dit topic.

Dit komt ook:

 

Ja de eerste wel, maar de KBX-APK-1002 heeft niks met deze storing te maken. Ik vermoed ook dat het met de 0.16.4 te maken heeft gehad, want dat was de enige box waarop ik deze melding voorbij heb zien komen. Daarna nooit weer. 


Zie hier voor de nieuwe update die geplant staat voor morgen.


Ook ik heb problemen met de nieuwe box.

Ik heb twee nieuwe gekregen afgelopen vrijdag. Een boxje aangesloten op een oude niet interactieve TV.

Binnen 10 minuten alles geregeld en werkt prima. Zaterdag ander boxje aangesloten op een interactieve TV en ik krijg dezelfde meldingen als hierboven al enkele personen hebben laten zien. Ook mijn TV sloeg op hol want in een keer was mijn wifi van de TV verdwenen.

Ik heb de twee boxjes verwisseld zonder resultaat, het lijkt erop dat het boxje niet overweg kan met een interactieve TV? Het is slechts een suggestie. Ook ik heb kabels verwisseld en poorten gewisseld en dan denk je het is opgelost maar dan valt het boxje weer in een storing.

Het vervelende is dat je een melding krijgt van KPN maar als je via internet contact legt met KPN er niets aan de hand is!!!!

Precies dat is het bij mij ook. Ook het idee dat het met een smart tv niet werkt.

IK heb het opgegeven: het oude boxje weer aangeloten op mijn smart TV en het werkt prima.

De nieuwe box aangesloten op een kabel waar normaal een P.C. is aangesloten op een oude draagbare t.v. en het werkt prima. ik blijf het vermoeden houden dat de box niet werkt op een smart T.V. want ik heb nu twee oude tv's aangesloten op de nieuwe boxjes zonder problemen. Overigens een smart tv van Sony en ik heb een experia box V10.


Continu foutcode Kbx apk 1007 404

 ethernet via kabel van router naar wandcontactdoos en daar via kabel naar kpn tv+

Deze recent ontvangen, oude vervangen, tot op heden alleen maar ellende. Knalt er telkens uit

Hoe op te lossen?

 

 

Morgen is het bij iedereen opgelost. Er wordt uiterlijk op 3 mei 2023 een software-update uitgerold. 

 

 

Firmware 0.17.8

Deze firmware komt alleen beschikbaar voor TV+ Boxen die nu firmware versie 16.4 hebben. Daardoor krijgen die TV+ Boxen ook de audio en video verbeteringen die in 17.4 zit. 

Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.

Dit heeft te maken met de foutmelding kbx apk 1007 404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 1 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 3 mei

Heb je hem na 3 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

bron :

 


Morgen is het bij iedereen opgelost. Er wordt uiterlijk op 3 mei 2023 een software-update uitgerold. 

Er komt volgens mij géén oplossing voor de gebruikers met dit probleem en die nu gebruik maken van firmware 0.17.4.

"Dit heeft te maken met de foutmelding kbx apk 1007 404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt.


Morgen is het bij iedereen opgelost. Er wordt uiterlijk op 3 mei 2023 een software-update uitgerold. 

Er komt volgens mij géén oplossing voor de gebruikers met dit probleem en die nu gebruik maken van firmware 0.17.4.

"Dit heeft te maken met de foutmelding kbx apk 1007 404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt.

Precies, zo lees ik het ook.


Handig want mijn inziens is dit de grootste groep 0.17.4 -;)

 


@Crunch

 

Ga (via het tandwieltje) naar informatie.

Welke firmware versie en welke app versie heb je? 

Firmware 0.17.4 kpn tv app 1.99.4


Handig want mijn inziens is dit de grootste groep 0.17.4 -;)

 

Lekker dan hè? 😕


Vanavond wederom niet te kijken. Film terugkijken geeft de melding en het blok met de.foutmelding. live tv een oorlogsfilm aan het kijken en herhaaldelijk verversen en het bekende blok met foutmelding. Nu foto kunnen  maken. Er wordt telkens over de experia v10 gesproken, ik heb de v10a. Gebruik de 7022 al vanuit de testfase rechtstreeks aangesloten, dus geen splitter of dvs ertussen. De 2952 werkt prima met zelfde aansluiting. 

 


Dit is volgens mij de eerste melding van de foutmelding “Kbx apk 1007 404”  i.c.m. de v10a.
Je kan het probleem voorkomen (bij punt 6 valt de v10a dus af) + (bevestiging dat punt 7 werkt).


Goedemorgen allen, bedankt voor jullie input!
Het onderzoek naar de oorzaak loopt nog, we zijn druk bezig met een oplossing.

Als tussenoplossing kan het helpen je TV ontvanger aan te sluiten op een switch in plaats van direct op je experiabox.

Houd ook vooral de product updates in de gaten


@VwDt en @Thomas bedankt. Eerder in de test fase was de switch juist een afrader en nu de tijdelijke oplossing. Ik ga het proberen, blijft bijzonder.

 


Goedemorgen allen, bedankt voor jullie input!
Het onderzoek naar de oorzaak loopt nog, we zijn druk bezig met een oplossing.

Als tussenoplossing kan het helpen je TV ontvanger aan te sluiten op een switch in plaats van direct op je experiabox.

Houd ook vooral de product updates in de gaten

Ik gebruik de oude TV ontvanger weer. Vind het een beetje van den zotte dat ik nu een switch van €30,- i

of 2 KPN Super- Wifi punten á €199,- aan moet schaffen om jullie hardware aan de gang te krijgen eerlijk gezegd.


Met de oude boxen kon ik gewoon via Homeplugs en kabeltje in Mesh Setje kijken. (TP-Link DECO M4), met de nieuwe boxen heb ik bekabeld alles aangesloten en heb je nog steeds die foutmeldingen met een KPN12 modem. Op gegeven moment ben je uitgeblust van heb je dit en dat al geprobeert, snap die vragen wel maar als het aan de achterkant bij KPN nog niet opgelost is zal je deze meldingen houden. 


...met de nieuwe boxen heb ik bekabeld alles aangesloten en heb je nog steeds die foutmeldingen met een KPN12 modem.

Heb jij de melding kbx-apk-1007 / 404 of een andere foutmelding?

Zijn jouw TV+ boxen rechtstreeks op de V12 aangesloten of via een Deco M4?

Hoe lang is de netwerkkabel?


kbx-apk-1006  rechtstreeks op de V12, korte UTP kabel. issues zowel met CAT 5E als Cat 6 kabel. UTP kabels is 2 meter. Live TV kijken is geen probleem, de ververs/serverfout meldingen komen vrijwel alleen bij Opnames afspelen en TV gemist en dan voornamelijk bij SBS6 en RTL4. Tevens loopt beeld en spraak en ondertiteling niet synchroon. (als je ondertiteling aan hebt gezet), daarnaast vaak geen geluid bij bepaalde films of series Netflix App afspelen, wel weer alles geluid als je via zenderkanaal Netflix inlogt. Ik gebruik de boxen nu 4 weken en elke dag is er wel wat helaas. Vooral de 1007-1006 etc meldingen. Wat vervelend is dat je elke keer de TV+ box moet herstarten door kabel eruit en erin te doen omdat je AB nergens op reageert als de foutmelding optreed.

 


Goedemorgen allen, bedankt voor jullie input!
Het onderzoek naar de oorzaak loopt nog, we zijn druk bezig met een oplossing.

Als tussenoplossing kan het helpen je TV ontvanger aan te sluiten op een switch in plaats van direct op je experiabox.

Houd ook vooral de product updates in de gaten

Wellicht dit onderzoek even afwachten lijkt mij nu beter -;)


Goedemorgen allen, bedankt voor jullie input!
Het onderzoek naar de oorzaak loopt nog, we zijn druk bezig met een oplossing.

Als tussenoplossing kan het helpen je TV ontvanger aan te sluiten op een switch in plaats van direct op je experiabox.

Houd ook vooral de product updates in de gaten

Wellicht dit onderzoek even afwachten lijkt mij nu beter -;)

Gister een TP LINK GEKOCHT conform eerdere opgave in dit panel. Geen problemen meer. 
misschien betaald KPN wel die 30 euro die dit ding gekost heeft.

bedankt voor je bericht Thomas, we wachten af want meer keus is er niet!


Thomas schrijft: Als tussenoplossing kan het helpen je TV ontvanger aan te sluiten op een switch in plaats van direct op je experiabox.

Hier geen switch bij de hand. Dus maar ff de dvs er tussen. Dan zit ie ook niet meer rechtstreeks op de v10. Ben benieuwd.


Vandaag (hoe brutaal?) een brief dat ik mijn oude apparatuur moet terugsturen.

Dit ga ik natuurlijk niet doen. De oude spullen werken nog. Ik stuur pas terug als ik echt zeker weet dat alles werkt en dat zie ik voorlopig nog niet zitten. 


Vandaag (hoe brutaal?) een brief dat ik mijn oude apparatuur moet terugsturen.

Dit ga ik natuurlijk niet doen. De oude spullen werken nog. Ik stuur pas terug als ik echt zeker weet dat alles werkt en dat zie ik voorlopig nog niet zitten. 

Hier hetzelfde ontvangen! Ik stuur ook nog niets terug want heel eerlijk heb ik geen vertrouwen dat alles goed blijft werken met een switch er tussen elke update ben ik bang dat het niet werkt


6x box gisteravond moeten herstarten bij 1 uitzendig gemist programma. Al 5 weken gedoe. Elke keer staat er ethernet verbroken, terwijl netwerk andere apparaten gewoon werkt als de melding komt.


6x box gisteravond moeten herstarten bij 1 uitzendig gemist programma. Al 5 weken gedoe. Elke keer staat er ethernet verbroken, terwijl netwerk andere apparaten gewoon werkt als de melding komt.

Heb je er een switch tussen? Welke modem heb je? Een switch wilt helpen hierin. Ja klinkt stom, maar kpn heeft geen andere oplossing nog