Skip to main content
Vraag

Foutmelding "sorry, kan de video niet laden" bij gebruik smart tv app

• April 22, 2026
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Sinds een paar dagen doet de smart tv app op onze tv het soms het niet meer. Krijg de melding "sorry, kan de video niet laden. Probeer het later opnieuw., vaak is daarvoor het beeld zwart en even later komt er een soort van draaiende halve cirkel. Ook krijg ik best vaak een soort beeld freeze, dit duurt maar een fractie van een second.

samsung tv 2022

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 22, 2026

Helaas bekend probleem met Samsung vanaf 2022. Tizen 6.5 en hoger. Ik had er zelf een Android-TV kastje aan, hoewel de mijne uit 2019 wel goed met de app werkt. Maar onder andere de gids is vreselijk in de Samsung app. Tegenwoordig heb ik de ontvanger van kpn zelf, wat ook zelf een Android-TV kastje is.

Je Tizen versie checken: Open de app NPO Start en ga naar de instellingen in die app. Daarcis het zo af te lezen. 

Soms werkt het na een paar dagen ineens weer (even) goed. 

Verder kan ik alleen verwijzen naar dit topic waar ik gisteren nog reageerde. 

En er was verleden week ook nog een topic waar twee gebruikers zich meldden. 

Voorlopig is dit de komende maanden nog niet opgelost. Afgezien van: een Android-TV of Google-TV dongel aanschaffen, tv ontvanger kpn gebruiken en last but not least nieuwe tv. 

Nieuwe app is in ontwikkeling, maar reken er niet snel op. De introductie is al maanden in de koelkast momenteel. Daar zijn dus ook problemen mee. Lastig platform, Tizen van Samsung.