Skip to main content

Een paar maanden al bij KPN. Vanaf dag 1 ben ik alleen maar bezig te resetten, stekker uit stopcontact, met paperclip resetten, terug naar fabrieksinstellingen, software opnieuw laden, nw TV box gekregen etc etc.. Daarnaast continu de foutmelding stb-nmc-400

Steeds als je belt met service contact dan krijg je weer de riedel vragen die de callcentermedewerkers moeten afwerken op hun lijstje dus resetten, fabrieksinstellinge etcec..  Intussen heb ik weer geen tv. En als ik tv heb dan laad zo'n zender heel traag na het zappen. Of ik krijg stilstaand beeld etc… Of ik krijg om de haverklap bij een gewone uitzending dat het programma op kinderslot zit. Bijv het nieuws van 20:00u. Waarom gaat het nieuws van 20:00u op kinderslot. De volgende dag is het dan NPO1 die op kinderslot gaat.

 

En met internet is het al niet veel beter. Webpagina's laden zo traag. En ja voordat ik hier weer dezelfde vragen krijg als van de callcenter medewerkers. Ik heb geen andere apparatuur tussen modem en tv en computer. Dus geen router, geen extra wifi versterker, geen extra tv kastjes, geen extra modem en er zit geen kink/breuk in de kabels. Ik heb ook geen glasvezel.

 

Maar intussen wel gewoon blijven betalen elke maand terwijl de geleverde diensten gewoon ronduit slecht is. Dus geen korting of tegoed bon omdat je een paar dagen geen internet of tv hebt.

 

Ben benieuwd naar reacties.

 

 

Welkom op het Fotum @rkup7 

Vervelend om te lezen dat u zoveel problemen ervaart met uw diensten.

Laat ik gelijk van wal steken met wat vragen om de situatie helder te krijgen.

  • Is uw TV ontvangen direct met een LAN kabel op het Modem aangesloten, Of loopt dit via DVS/Homeplug ?
  • Ervaart u deze problemen met internet op de vaste bekabeling of via WiFi ?
  • Weet u wellicht uw maximaal haalbare snelheid ?  KPN Webshop Postcodecheck

Wellicht is het ook handig uw Profiel instellingen aan te vullen met klantnummer en postcode huisnummer etc, Dit zijn gegevens die alleen het moderator team ter inzage heeft en mochten deze hier dan langs komen kunnen deze direct voor u het e.e.a nalopen.


Hoi @rkup7, ik ben meteen in jouw verbinding gedoken. Ik zie een slechte verbinding op jouw locatie. Je wordt binnen enkele werkdagen gebeld. Hoor graag van je als er contact is geweest. 


Beste moderatoren,

dank voor jullie input. Ik moet slalommen tussen dat trage internet cq uitvallende internet. Antwoord op jullie vragen.

 

  • TV box rechtsstreeks met KPN kabel op modem.
  • Vaste kabel internet is traag.  Om maar niet te spreken van wifi.
  • ik woon in een hoge flatgebouw en KPN medewerker adviseerde ooit dat snel internet in zulke hoge flat niet haalbaar is. Dus ik heb gewone middel snelheid internet

 

Ik heb afgelopen dins met de helpdesk gebeld. Tig reset, software updates, doormeten etc gedaan. De enige oplossing volgens de medewerker was een opdrachtformulier voor een monteur waar mogelijk kosten aan verbonden waren. Je snapt dat op dat moment dat ik sprakeloos was. Ik gaf direct aan dat ik daar niet mee eens ben. De medewerker zei dat hij geen onderhandelingsruimte had vanwege de protocollen. Als ik daar niet mee eens ben, dan kan hij geen opdrachtformulier voor monteur maken. Dus ik vroeg aan hem dat het de bedoeling is van hem en KPN dat ik in de kou moet zitten en dat het probleem niet opgelost wordt. Hij zei dat hij geen keuze had. Het kwam op het volgende neer’”take it or leave it”. Ik zei dat ik het een heel vreemde gang van dienstverlening van KPN. Geeft KPN inderdaad aan het call center de protocollaire instructies om mensen die weigeren maar in de kou te laten staan? Hij zei dat hij geen keuze daarin heeft.  Is zijn protocol.  Ik vroeg vervolgens: Moet ik maar blijven betalen voor een dienstverlening die niet werkt? Antwoord: protocol.  Hier zakte werkelijk mijn broek vanaf. Uiteindelijk heeft de medewerker de verbinding verbroken. Ik zit dus nog steeds met een slechte tv signaal en trage internet. Met dank aan de “geweldige service” van KPN


Bij de klantenservice proberen wij alles uit te sluiten. Vandaar de resets etc. Als dat het niet oplost kan het systeem aangeven dat een monteur de beste optie is. Dan wordt de vraag gesteld of je akkoord gaat met eventuele kosten. Anders kan er geen monteur komen. Er worden echter alleen maar kosten in rekening gebracht wanneer er sprake is van dat het probleem bij jou ligt. Ligt het bij ons zijn er geen kosten aan verbonden. 

 

Ik zie wel dat er melding is gemaakt bij de Technische Dienst. Die heeft je vandaag ook geprobeerd te bellen. Helaas kon hij je niet bereiken. Ze gaan het nog een keer proberen. Hoor graag als er contact is geweest. 


Vandaag weer geen gehoor helaas. Als het goed is heb je een sms ontvangen met een nummer en code die je kan bellen. Dan gaat mijn collega van de Technische Dienst verder in jouw verbinding duiken. 


Dan wordt de vraag gesteld of je akkoord gaat met eventuele kosten “. daar ligt dus juridisch gezien het probleem. Ik ga van te voren al akkoord met de voorwaarden. Je weet niet wat de monteur zal ontdekken. Volgens de call center mdw kan hij geen mail naar de backoffice sturen of niet naar een manager of wie dan ook. Ga je niet akkoord dan kan KPN je niet helpen. Maar tot mijn verbazing kunnen de call center medewerkers wel degelijk een mail of bericht sturen naar de volgende echelon nl de klachtenafd van KPN.  Dat ontdekte ik toen er vanuit de klachtenafd van KPN met mij werd gecommuniceerd. En de klacbten afd kwam in beeld nadat ik op advies van collega's een klacht op Klachtenkompas van Cons Bond had geplaatst. Die hebben inmiddels een monteur gestuurd op kosten van KPN (wat vooraf gecommuniceerd werd.) Ik zag dat de monteur het KPN isra kastje open maakte. Het bleek dat de bekabeling in mijn woning goed is en ook de bekabeling van de centrale naar de meterkast. Ik zag vervolgens dat de monteur iets in dat kastje in doen en ik heb eerlijk niet meer opgelet of dat ding daarna eruit werd gehaald. lang verhaal… Alles werkt weer. Alleen het internet heeft iets van een vertraging. Als ik naar Youtube ga dan zie ik de filmpjes met een soort vertraging inladen. Ik krijg ook nog steeds de irritante melding van kinderslot met pincode. Ik heb nooit een kinderslot geactiveerd en er wonen geen kinderen hier. Dus waarom zou ik een kinderslot activeren.  Kortom .  De mdw klachtenafd Teye en de monteur Giovanni waren zeer behulpzaam en meedenkend. Jammer dat de medewerker van het call center er een persoonlijke strijd van maakte. Hij zei dat hij geen melding naar de volgende echelon kon maken en hij was heel overtuigd dat de modem in de meterkast hoorde. Vooral toen hij hoorde dat de modem een paar meter van de meterkast lag. Terwijl de monteur tegen mij zei dat de modem niet perse in de meterkast hoef. Ik zei dat dat klopt want dat las ik ook op het KPN forum heb gelezen. In de houding van de mdw call center  was ik dus erg teleurgesteld. Je verwacht dat er naar een oplossing wordt gezocht ipv in starre denkwijze en protocollen.. Ik kreeg het gevoel dat deze mdw niet aan een oplossing wilde werken maar alleen maar aan zijn script vast wilde houden. En dat hij iets zei wat niet klopte met wat de monteur zei en wat op het forum staat.  Ik snap dat KPN kiest voor een bepaalde inrichting van de werkwijze voor storingen maar het kan nooit de bedoeling zijn dat een klant ruim een week met slechte signalen zit. Ook het KPN forum kan ik niet plaatsen. Is het op het niveau van call center of is het op het niveau van klachtafd? Welke bevoegdheden hebben moderatoren op dit forum? Zijn de moderatoren in dienst van KPN zelf of net als de mdw call center gewoon een extern bedrijf. Want aan de hand van vragen op dit forum, heb ik steeds het gevoel dat ik in een cirkel zit met al dezelfde vragen die ook de mdw call center heeft gesteld. Er werd dus niet doorgepakt of doorgestuurd naar de juiste afd.

 

Kortom. dat is de update.. Dank aan Teye en Giovanni


Hoi @rkup7. Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Werkt alles inmiddels weer naar behoren? Ik lees nog wel in het bericht hierboven dat je soms nog een trage internet verbinding hebt. Ik heb zojuist jouw verbinding doorgemeten en kwam geen bijzonderheden tegen. Maak je gebruik van een bekabelde verbinding of WiFi? 

Op de pagina “Kinderslot instellen & zenders verbergen” lees je hoe je de kinderslot kan uitschakelen.

Kinderslot aan of uitzetten

1. Druk op uMenu] van de afstandsbediening
2. Blader naar Instellingen en druk op uOK]
3. Blader naar Kinderslot en druk op uOK]
4. Blader naar <] of ;>] bij 'Kinderslot actief?'. Selecteer 'Ja' of 'Nee'
5. Blader naar Bewaar en sluit] en klik op OK
6. Toets je Interactieve TV pincode in


Beste Moderator Vikash,

 

Ik waardeer je post.

Dhr Teye heeft al gevraagd of de monteur nog 1 keer langs moet komen voor de trage internet. Mijn vraag was toen… wat kan de monteur nog meer doen dan wat hij al gedaan heeft die ene dag. De monteur heeft alles doorgemeten en alles werkte prima volgens hem. Dezelfde dag heb ik de monteur gezegd dat internet nog steeds wat trager is. De monteur zei ff een paar dagen te wachten en een paar keer te resetten. We zijn een week verder en ik heb alle instructies gevolgd. Nog steeds merk ik dat het internet wat traag is. Ook weer een paar keer foutmelding stb-nmc-400 opnieuw gehad. En een stilstaand beeld van een koppel op een zitbank met daaronder de tekst "geen signaal".  Vooral op NPO 1,2 en 3. Midden in de nacht. Het tijdstip dat het niet druk kan zijn met tv en internet omdat mensen slapen.

Dus…. ik heb tv signaal met af en toe de stb-400 foutmelding en andersoortige tv foutmeldingen en wat traag internet. Ik kijk er nog ff tegen aan.

 

Je vraag over internet. Ik heb vanwege mijn  werk alleen bekabeld internet. Puur vanwege veiligheid. De monteur heeft geen meting gedaan over de wifi. Maar ik zei ook tegen hem dat ik heel weinig wifi gebruik.


Het is dus nog steeds niet helemaal zoals het zou moeten. Je hebt nog wel weer alles gereset zoals de monteur aangaf? Of is dat wat je bedoelt met de instructies gevolgd? Want als het probleem blijft, dan wil ik wel graag verder zoeken. 

Kun je dan ook vertellen welke apparatuur er allemaal in je netwerk zit? Wellicht dat daarvan iets verstoord. 


Ik heb gisteren tv gekeken en daar kreeg ik geen foutmeldingen meer. Internet is nog wat traag.

 

Ik heb alle resets gedaan die mogelijk zijn. Van knop aan/uit tot en met bij instellingen nw updates installeren/reset naar fabriek tot en met de paperclip in dat kleine gaatje. Dus ja. instructies van monteur opgevolgd zoals hij dat heeft gevraagd.

Daarnaast heb ik in mijn eerste post al een paar keer aangegeven dat ik geen extra of niet KPN-apparatuur op het netwerk heb zitten. De monteur kon met eigen ogen zien dat er alleen een KPN modem en KPN tv kastje aangesloten is.

 

iedere keer als er een andere moderator komt dan volgt die reeks bekende riedel aan vragen. Wordt er niet in het dossier gekeken?

 

Ik snap dat de moderatoren willen helpen maar begrijp ook dat klanten om een moment moe worden van de bekende riedel aan vragen die steeds maar opnieuw gesteld worden als er steeds een andere moderator verschijnt.


Tv kijken gaat dus nu goed, dat is fijn. Alleen het internet is nog traag. Dat terwijl je alle acties van de monteur hebt opgevolgd. Wat haal je nu qua snelheid via de kabel? Ik zie namelijk dat er 100 Mbit/s binnenkomt op jouw modem. Daar zou je bekabeld in de buurt moeten komen. 


Beste Bart,

heb je inzage in mijn dossier? Ik krijg vragen van jou en de antwoorden staan in mijn dossier. Ik snap dat je niet de info in mijn dossier hier op dit forum kan publiceren vanwege mijn privacy.

 

Wat betreft de tv. Weer iets nieuws. Ik heb een paar dagen dat ik een zwart scherm krijg als ik zap naar een willekeurige zender. Zap ik naar een ander zender en weer terug naar de desbetreffende zender dan is het nog steeds zwart. Na een minuut of zo als ik weer naar de desbetreffende zender zap dan krijg ik weer beeld. Soms heb ik dat 2 dagen achter elkaar en soms helemaal niet.

 


Dat heb ik, maar er is ook een en ander gebeurt, dus wil het ook graag even opnieuw aanvliegen. 

Tv ontvanger is met HDMI aangesloten toch? Heeft de tv HDMI 1.4 of hoger? Weet je dat?

Heb je ook nog externe apparatuur op de tv of tv-ontvanger aangesloten?

 


Je geeft aan dat je mijn dossier hebt gelezen.

Maar toch vraag je me voor de zoveelste keer of er externe apparatuur op de tv of tv-ontvanger heb aangesloten. Die vraag is al tig keren beantwoord. Zie dossier.

HDMI is 1.4

En vandaag volle 5 min foutmelding stb-nmc-400 weer.


Ik heb nergens iets over externe apparatuur zien staan. Vandaar de vraag. 

Ik wil ook nog kijken wat ik verder nog kan betekenen. Ik moet dan wel jou modem resetten. Daarna kan ik kijken welke mogelijkheden ik heb. Of een monteur of melding bij de Technische Dienst. 


Toen de kpn monteur een paar maanden terug bij mij was, heb ik hier aangegeven dat de monteur vastgesteld  heeft dat ik geen enkele externe apparatuur heb aangesloten op de kpn apparaten.


Zal ik verder voor je kijken en het modem een reset geven?


Beste Bart_Z

Gisteren kreeg het tv kastje een reset wat 10 min duurde. Ik weet niet of jij dat gedaan hebt maar ik was het niet in ieder geval. Als je dat hebt gedaan dan kan je ook het modem een reset geven.

 


Ik heb melding gemaakt bij de experts. Zij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op. Hoor graag hoe dat verlopen is.