Skip to main content

Vanmorgen kregen we de foutmelding stb-nmc-400 en stopte het beeld steeds met een blauw scherm. Soort van BSOD van Windows vroeger... Irritant! Overschakelen naar andere zender en binnen 5sec ook daar BSOD, terug naar vorige zender en... Na ~5sec BSOD.

En nee, na invullen postcode en huisnr was er natuurlijk geen storing... Dit alles was nog voor 7 uur en de klantenservice is dan nog niet wakker.

Zoeken op Internet, niet eenduidige antwoorden, maar ik zag iets gerelateerd aan de stb-nmc-400 melding, namelijk dat dat soms gebeurde met live pauzeren.

Nu deden we dat live pauzeren niet, maar ik heb het toch ff bekeken. En wat blijkt? Elke zender is goed te zien als je een paar seconden live gepauzeerd hebt.

De verbinding tussen modem, ontvanger en TV is dus goed. Maar het echte probleem is niet verholpen. 'Live' kijken blijft BSOD geven. Is denk ik een kwestie van bufferen van de data. Nu is KPN aan zet om het op te lossen! 

@DiVO54 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je last hebt van deze foutmelding, voor zover bij mij bekend was er 6 mei inderdaad geen storing. 

De "oplossing" doet mij ook vermoeden dat er geen sprake is van een storing, maar lijkt het er op dat de tv ontvanger of de verbinding even verliest, of even niet voldoende snelheid heeft. 

Maak je toevallig gebruik van een draadloze verbinding set? Of loopt er een kabel direct van je tv ontvanger naar je Experiabox?Â