Skip to main content

sinds 2 weken werkt mijn tv ontvanger erg slecht en krijg is steeds foutmelding STB-NMC-400

switchen van zender helpt niet. stekker eruit en spanningsloos maken helpt niet. dan doet de tv het even om op een ander moment (zelfde avond of 2 dagen later) het niet meer te doen en ik het hele riedeltje weer opnieuw kan doen. kost zeker 30 minuten per keer. Vanmorgen met klantenservice gebeld. Het is niet mogelijk om een nieuwe tv ontvanger op te sturen want bij hun in het systeem werkt het…..de enige oplossing waar ze mee komen is een 4K pakket wat mij 2 euro p/mnd extra kost!!!! De installateur van KPN had overigens al grote moeite om de tv ontvanger te installeren (verhuisd 7 januari).

De ontvanger(bekabeld) staat naast de Superwifi die we net aangeschaft hebben bij kpn.

model HBM2260

productiedatum 2015

P/N FWS992260005J

S/N J503223639

MAC 507E5DBFCE8C

ART.NR. 845857

ook niet mogelijk om opgenomen programma’s terug te kijken of om programma gemist te gebruiken.

Waarom kan er niet gewoon een nieuwe goedwerkende ontvanger opgestuurd worden?

ik betaal genoeg, heb diverse mobiele abbo’s en (duur) internet en TV bij KPN lopen. Ik vind de opmerking van klantenservice erg kort door de bocht en eerlijk gezegd schandalig.

Hallo @liesbeth345 ,

Bel nogmaals met 0800-0402 en vraag dan om KPN TV+. 

Dan krijg je de nieuwste apparatuur. 

Grote kans ook dat het abonnement goedkoper wordt. Je gaat alleen wel een nieuw jaarcontract aan. 

 

Meer info : 

 


Bel nogmaals met 0800-0402 en vraag dan om KPN TV+. 

Dat zou mijn advies absoluut niet zijn, die heeft wat mij betreft nog veel te veel kinderziektes die er eerst maar eens uit moeten.

Daarbij komt dat die STB-BMC-400 meldingen, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet door die HMB2260 veroorzaakt worden maar door een andere component in het thuisnetwerk dan wel het netwerk van KPN.

 

Ik zou dus eerst wel eens willen weten hoe die HMB2260 op de Experia/KPN Box aangesloten is en wat voor een apparatuur verder op het thuisnetwerk gebruikt wordt. Denk hierbij vooral aan switches, wifi accesspoints, "draadloze" verbindingssets en omvormers van zonnepanelen.

 


de tv ontvanger is bekabeld aangesloten en wij hebben geen andere apparatuur of draadloze verbindingen dan alleen de superwifi set van kpn zelf. de foutcode zegt zelf dat het een storing vd de tv ontvanger is, maar omdat die storing niet constant is kan KPN enkel het afgelopen uur bekijken zeggen ze.


... de foutcode zegt zelf dat het een storing vd de tv ontvanger is, ...

Nee hoor, die foutcode zegt ...

... en dat kan dus ook ergens in het netwerk van KPN zijn.


wij hebben geen andere apparatuur of draadloze verbindingen dan alleen de superwifi set van kpn zelf.

En wat is er via wifi allemaal aangesloten?


Welkom bij ons op het forum @liesbeth345. Zoals wjb al aangeeft heeft deze foutmelding een oorsprong ergens in het netwerk. Dat kan jouw netwerk in huis zijn of het netwerk buitenshuis. Dit ligt over het algemeen niet aan de ontvanger zelf. Dus als de ontvanger vervangen zou worden, is er een grote kans dat je precies hetzelfde hebt en niets opgeschoten bent. Dat zou zonde zijn. 

Heb je de stappen op de pagina die wjb noemt ook al gevolgd: Foutcode STB-NMC-400? Er wordt onder andere een tip gegeven om alle andere apparatuur los te koppelen en te kijken of de foutcode dan ook komt.


Heb je misschien 2 routers in je netwerk?