Skip to main content

Sinds kort een klant van kpn na 30 jaar ziggo te hebben gehad, omdat KPN glasvezel heeft. Nu sinds gisteravond de beruchte foutmelding stb-nmc-400. Ik snap er niets van, maandagavond nog tv gekeken, dinsdag overdag niemand tv gekeken. Geen kabel kan zijn veranderd, geen kastje verschoven, niemand in huis geweest. Gisteravond steeds opnieuw de stappen doorlopen, ben er helemaal klaar mee. En nu word ik doorverwezen naar dit forum. Lees alleen dat heel veel mensen het hebben of hebben gehad. Maar wat ik met deze info moet is me een raadsel? Dus een grote HELP dan maar :( 

We kunnen trouwens wel met de tv gewoon Youtube en NPOstart kijken dus het ligt niet aan de kabel denk ik dan als leek?

Is de tv ontvanger rechtstreeks op het modem aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er kastjes ofzo tussen zitten?


Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?

 

stb-nmc-400 betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding met de server kan maken.

Meestal is een DVS de boosdoener.

DVS verbruikt heel erg veel energie en omdat er steeds meer vervuiling op het 230 volt netwerk zit, werkt IPTV via het 230 volt netwerk steeds minder goed. 

 

NPOstart gaat via inernet via VLAN6

IPTV, om live te te kunnen kijken, gaat via VLAN4

Een opname of terugkijken gaat ook via VLAN6 en als het goed is kan je die wel zien.


Goedemiddag @EmiliaV,

Er zijn werkzaamheden geweest op het netwerk waar deze foutcode door ontstaan kan zijn. Dit is inmiddels al wel (op de achtergrond) hersteld en daarmee zou de foutcode weg moeten zijn nu (mogelijk dat een herstart van de ontvanger nog noodzakelijk is). 

Graag hoor/lees ik of de foutcode nu inderdaad ja/nee weg is. Indien ja, excuus voor het ongemak en veel kijkplezier. Indien nee, zou een moderator het abonnementsnummer met me mogen delen? (Deze kan ingevuld worden op het forumprofiel, waar alleen de moderators bij kunnen. Gelieve niet publiekelijk te plaatsen)


Dank jullie wel voor jullie reacties, de kabel bestaat inderdaad uit één stuk.

En ik heb geprobeerd om iets terug te kijken en dat kan wel! Dus zou het probleem bij de VLAN4 kunnen zitten...dus is de DSV de boosdoener? (Ik herhaal, geen idee wat ik zeg haha)

Maar nu we dit weten, wat moet ik er dan aan doen?

 

Ik heb trouwens net de app gedownload op de tv, kunnen we toch iets zien ;)

 


Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Mocht je de DIW7022 hebben, die werkt perfect met WIFI via de BOX12.

 

Voor alle anderen, vaste UTP kabel trekken.

 

En eventueel een switch ertussen, maar die moet dan wel IGMP snooping ondersteunen. 


Goedemorgen @EmiliaV,

Hoe staat het er nu voor? Is de foutcode nog steeds aanwezig?


Goedemiddag, dank je wel voor je interesse @TijtheMan , inderdaad is de foutcode nog steeds aanwezig. Moet eerlijk zeggen dat ik nav het bericht van Joop er niets aan heb gedaan, omdat ik er geen melding van had gehad en nu ik het lees het simpel weg niet snap. Ik zal het vandaag even aan mijn man laten lezen, misschien kan hij er iets mee...

We kijken nu via de app, voor mij goed maar hier in huis vinden ze het mindere kwaliteit beeld


Dit is een draadloze verbindingset:

Maar die heeft u niet. Want u schreef al dat de ontvanger bekabeld op het modem aangesloten is met een kabel bestaande uit 1 stuk. Toch?

Welk modem heeft u?


Joop2011, het klopt precies wat jij zegt, van dat terugkijken en de app. 

Maar wat is nu de oplossing daarvoor? Want dat begrijp ik nog niet helemaal...Want we hebben toch al een kabel die vast ertussen ligt, is dat dan niet automatisch een UTP kabel, meegeleverd door KPN? Van Modem Box 12 naar KPN tv kastje?


@EmiliaV als je foutode STB-NMC-400 blijft houden en je hebt alles al gereset, wil je dan toch je profiel invullen? Dan ga ik van afstand zien of er in de systemen iets opvalt. 


@Bram_ ik heb profiel aangemaakt. De foutcode is er inderdaad nog steeds :(


@EmiliaV ik zie dat er vandaag contact is geweest met de telefonische klantenservice. Heeft die het probleem voor je opgelost?


Nee ik ga morgen ermee verder, ik moest het mijn werk. Ik heb nieuwe ontvanger geprobeerd die ik ook nog had. Twee keer nieuwe kabel geprobeerd van ontvanger naar modern. Maar nog steeds niet opgelost 😬


Goedemorgen @Bram_ . Ik heb opnieuw contact gehad en het is opgelost! Pfff eindelijk na al de kabelsswitchen, ontvanger en modemopstart enzovoort…. Ik moest het glasvezelkastje resetten en daarmee is het opgelost.  Dank je wel voor jullie support en maak er een mooie dag van!

 


Goedemorgen @Bram_ . Ik heb opnieuw contact gehad en het is opgelost! Pfff eindelijk na al de kabelsswitchen, ontvanger en modemopstart enzovoort…. Ik moest het glasvezelkastje resetten en daarmee is het opgelost.  Dank je wel voor jullie support en maak er een mooie dag van!

 

Ja irritant he, aldoor die standaard “probleem oplossing” stappen te moeten doorlopen bij KPN. Je hebt gelukkig de juiste weg gekozen. Had je trouwens vermeld dat je glasvezel had, had ik je ook kunnen helpen. Maar er stonden al weer zoveel reacties die lijkt het worden gekopieerd met het enige doel om de scores voor superusers te verhogen. Dus ik dacht. Mijn tekst voor de oplossing zal wel verzanden in dat moeras. Gelukkig heb je uiteindelijk de klantenservice gebeld (dat was mijn advies geweest), want er schijnen nog steeds glasvezel aansluitingen te zijn dat als je die uitzet, die helemaal niet meer op gang komen zonder de bemoeienis van een KPN monteur. En had je de feestdagen dus zonder Internet gezeten. 


@dommeke dank je voor je reactie. Ik moet zeggen dat we niet eens door hebben gehad dat we inderdaad nog een kastje buiten in de meterkast hebben hangen, dom genoeg Omdat je inderdaad al die stappen steeds moet doen kom je daar niet op. Ach gelukkig een slim iemand bij klantenservice die meteen naar de bron ging.