Skip to main content

Ik maak al 10 maanden gebruik van 2 devolo powerline adapters voor de tv’s.

Nu hebben we een nieuwe meterkast en de zonnepanelen zijn aangesloten.

Helaas heeft IPTV nu problemen. Beeld bleeft hangen na een aantal seconden of de verbinding is verbroken met foutmelding stb-nmc-400

Nu lees ik dat KPN+ ook via wifi werkt. Ik vraag me af of dat wellicht dit probleem kan oplossen of zal het geen verschil maken?

Hallo,

Zelf heb ik de Box+ bedraad aangesloten met een TP Link, dat is internet via de bedrading van het lichtnet, dus de stroom (modem staat in de meterkast, zoals meestal bij glasvezel). Dat werkt bij de Devolo's net zo volgens mij.

Bij mij werkt het goed, maar via de wifi werkt het ook heel goed, zonder versterking zelfs op de zolder....nu heb ik wel een KPN Box 12 als modem, dat werkt geloof ik wel het beste

 


Natuurlijk moet je dan de wifi gebuiken.  De draadloze verbindingssets zijn houtje touwtje oplossingen. Data gaat via een kabel of door de lucht. Niet via een stroomkabel.


Dat lijkt me sterk dat het mogelijk is om een tv ontvanger te verbinden met WiFi 

Ik kan het niet uitproberen omdat ik heb Tv+  teruggestuurd.

Volgens mij kan een Tv ontvanger  alleen bedraad op een modem aangesloten worden.

Unieke signalen (type abonnement) komt binnen via de modem op het geregistreerde adres,

Tv ontvanger ontvangt het signaal van modem en geeft het door.

Anders zou 1  TV abonnement op meerdere adressen gebruikt kunnen worden


De nieuwste box werkt prima op wifi.


De nieuwste box werkt prima op wifi.

Waarschijnlijk werkt het net als kpn tv app , op TV is het mogelijk te verbinden met WiFi wel op het geregistreerde adres. 

Kpn Tv app en Ziggo go op een ander adress werkt niet op Tv,

Kpn Tv app en Ziggo go op mobiel kan eindeloos gebruikt worden 

TV aanbieders maken een onderscheid  tussen een Tv en een mobiel apparaat

Is het kastje ook te verbinden met een willekeurige wifi?


Ja, je logt in met je abonneenummer en pincode.


Ja, je logt in met je abonneenummer en pincode.

Als ik het goed begrijp zou ik het kastje overal in Nederland op een Tv kunnen aansluiten en het kastje verbinden met een willekeurige wifi verbinding  en inloggen met mijn kpn gegevens en ik kan TV kijken?

 


Ja, volgens mij wel.


Nee. De KPN TV+ box is geblokkeerd voor gebruik buiten het netwerk van kpn. Hij start dan helemaal niet op.

Kpn heeft een eigen versie van Android-TV erop die bij aanzetten het itv abonnementsnummer verifieert met het IP van de aansluiting. 

Hij kan dus niet mee naar een vakantie adres ofzo. 

  • de box kon tot op heden nog buiten het KPN netwerk gebruikt worden. Dat is nu niet meer zo.

Aha, duidelijk. 


Zie ook dit artikel (van vandaag) op TotaalTV. De testers hadden deze versie al een tijdje.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-rolt-eerste-grote-verbetering-tv-uit/

 


Ja, ik las het...Totaal TV heeft altijd interessante bijdragen....jij behoort ook tot de testers?


Ja, ik las het...Totaal TV heeft altijd interessante bijdragen....jij behoort ook tot de testers?

Ja, inderdaad.


Erg bijzonder dit, het kan wel

Ik heb een Tv+ box  met WiFi van de buren verbonden en het werkt

Het Tv+ box kan  wel op een willekeurige adres en een willekeurige wifi verbonden worden..

Waarom dit kan ,denk ik omdat Tv+ box is geen T v ontvanger  maar een simpele Android box met kpn tv app erop geïnstalleerd.

Met een Android box van. Bol.com een kpn tv app er op installeren is hetzelfde als Tv+

Tv+ is gewoon een Android smartphone maar dan op een Televisie 


Het is een speciale versie voor KPN....door de vandaag uitgerolde upgrade schijn je nu op een KPN netwerk te moeten zitten.


Hebben je buren ook KPN, @J.D.P ? En ook iTV?

Dan werkt het via hun aansluiting ook. Alleen, als het goed is, de gewone smart-tv app van kpn niet.

Als ik mijn Arris meeneem naar mijn moeder, ook kpn + iTV en 140 km verderop, werkt die ook.


Hebben je buren ook KPN, @J.D.P ? En ook iTV?

Dan werkt het via hun aansluiting ook. Alleen, als het goed is, de gewone smart-tv app van kpn niet.

Als ik mijn Arris meeneem naar mijn moeder, ook kpn + iTV en 140 km verderop, werkt die ook.

Ja de buren heeft ook kpn ,


Ja de buren heeft ook kpn ,

Dan klopt het dus dat ie via hun wifi het ook doet. Dat is dan bij jouw een goed alternatief als bv je modem effe stuk is enzo.


Hoi @Tony_frl, welkom op het forum. Er zijn al verschillende suggesties gegeven zo te zien. Heb je daarmee een keuze kunnen maken?


Bedankt. Ik verwacht dat de tv+ boxen de kpn router kunnen bereiken via wifi. Of ze ook goed via de powerline adapters werken is nog niet helemaal zeker.

 

Voor nu heb ik maar een andere oplossing bedacht:

Ik heb hier nog 2 asus routers liggen. Daar heb ik merlin firmware op geïnstalleerd.

Die routers maakt nu verbinding met de kpn router en via die routers een utp kabel in de tv-ontvanger.

Daarmee heb ik het opgelost.


Goed om te lezen dat het via die weg werkend is aangesloten, dat is ook een optie inderdaad. Veel kijkplezier weer 🙂