Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding stb-zap-01 bij terugkijken en afspelen van opnames van RTL4

• October 21, 2025
  • 16 reacties
  • 199 keer bekeken

stb-zap-01 21 okt rtl4 geen opnames terugkijken.

RTL 4 terugkijken via de gids werkt ook niet.

ligt het probleem bij RTL 4 of bij de KPN?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Corgi, je hoeft ons niet te vertellen wat we moeten doen, hoor. 😉 We komen vanzelf aan je topic toe en dan denken we graag met je mee.

Simpel gezegd betekent de foutcode stb-zap-01 dit: “Er gaat iets fout bij het afspelen van een On Demand film of serie, een opname of bij het terugkijken van een programma.” Vaak helpt het om het opnieuw te proberen. Of eerst de tv-ontvanger opnieuw op te starten.

Ik begrijp dat je dit al hebt gedaan, maar dat je toch nog steeds problemen ervaart met het bekijken van opnames die gemaakt zouden zijn op 21 oktober. Het Terugkijken van programma's op deze dag werkt ook niet. Ook ​@Wartywolfs herkent dit.

Ik herken dit zo niet, maar ik zal het eens in de groep gooien om te kijken of daar wat uit komt! In de tussentijd wil ik jouw vragen om jouw tv-ontvanger te voorzien van een frisse start. Benieuwd of dit helpt.

16 reacties

• Auteur
  • Helper
  • October 21, 2025

nu blijkt ook dat de vooringestelde programma’s op NPO2 voor 21 okt ook niet meer te bekijken zijn, ook niet meer terug te kijken zijn via de tv gids!!!!!

het blijkt dat er nu totaal niets meer terug te kijken is via de tv gids.

dus wakker worden KPN en aan de slag om dit op te lossen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Zie ook hier, voor de huisregels. en informatie over dit forum.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Gaat om opgenomen programma's? Of om terugkijken van programma's via de gids?

• Auteur
  • Helper
  • October 22, 2025
  1. Arris VIP2952
  2. Experiabox V10
  3. opgenomen programma’s en ook dezelfde zijn niet terug te kijken met de gids.
  4. krijg steeds sta-zap-01 te zien.
  5. er zou pas op 22 okt een netwerktest uitgevoerd worden van 00.01 tot 07.00!!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 22, 2025

Wat is er mis met de opmerking van ​@Corgi , ​@joop2011 ?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Ook alle opnames van BBC 1 gemaakt tussen 21 okt 11:45 en 22 okt 00:10 geven bij mij nu deze foutmelding.

(iTV Arris 2952 v2 / Fritz!box 7590 / DSL 100 xs4all)

ook na uit- en aanzetten modem en tv ontvanger.

Deze opnames zijn wel af te spelen in de mobiele app en tv.kpn.com via hetzelfde modem.

Opnames van andere zenders (VRT 1, Canvas, BBC 2) gemaakt op dezelfde dag waren wel afspeelbaar op de tv ontvanger.
Ook BBC 1 opnames van dag eerder en later zijn normaal afspeelbaar.

(Zou het kunnen dat die van een andere videoserver gestreamd worden?  En dat er eentje een beetje brak is?)

• Auteur
  • Helper
  • October 22, 2025

het uit en aanzetten gisterenavond van het modem experiabox en tv ontvanger heeft ook niets opgeleverd.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

O ja, de probleemoplossser werkt voor mij helaas niet. Geprobeerd vanuit Safari en MijnKPN app. Kan met mijn xs4all abonnement te maken hebben. Of met mijn modem. Of met iOS. In ieder geval wel frustrerend…

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025

Wat is er mis met de opmerking van ​@Corgi , ​@joop2011 ?

Deze zin:

dus wakker worden KPN en aan de slag om dit op te lossen

Persoonlijk vind ik dit arrogant en onbeleefd overkomen.

En ik denk dat hij / zij ervan uitgaat dat alleen KPN op het forum helpt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025
  1. Arris VIP2952
  2. Experiabox V10
  3. opgenomen programma’s en ook dezelfde zijn niet terug te kijken met de gids.
  4. krijg steeds sta-zap-01 te zien.
  5. er zou pas op 22 okt een netwerktest uitgevoerd worden van 00.01 tot 07.00!!

De KPN tv ontvanger Arris VIP 2952 is ondertussen al een oude ontvanger.

Hoewel de Arcadyan HMB 2260 nog ouder is en ook nog in gebruik.

Opgenomen programma's moet je via opnames terugkijken en niet via de gids.

Via de gids kan je de meeste programma's voor (ik dacht maximaal 1 week) terugkijken.

Opgenomen programma's tot maximaal 1 jaar.

Heb je al iets van KPN gehoord i.v.m. de netwerktest?

Je hebt via (gratis) 0800-0402 contact gehad met KPN klantenservice? 

Kan je opgenomen programma's wel via je mobiel (tabblad opnames) zien en kijken? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Hi ​@Corgi, je hoeft ons niet te vertellen wat we moeten doen, hoor. 😉 We komen vanzelf aan je topic toe en dan denken we graag met je mee.

Simpel gezegd betekent de foutcode stb-zap-01 dit: “Er gaat iets fout bij het afspelen van een On Demand film of serie, een opname of bij het terugkijken van een programma.” Vaak helpt het om het opnieuw te proberen. Of eerst de tv-ontvanger opnieuw op te starten.

Ik begrijp dat je dit al hebt gedaan, maar dat je toch nog steeds problemen ervaart met het bekijken van opnames die gemaakt zouden zijn op 21 oktober. Het Terugkijken van programma's op deze dag werkt ook niet. Ook ​@Wartywolfs herkent dit.

Ik herken dit zo niet, maar ik zal het eens in de groep gooien om te kijken of daar wat uit komt! In de tussentijd wil ik jouw vragen om jouw tv-ontvanger te voorzien van een frisse start. Benieuwd of dit helpt.

• Auteur
  • Helper
  • October 24, 2025

“de frisse start” geeft geen mogelijkheid om iets te doen met al die doorklikken.

inloggen geeft ook geen verdieping of informatie.

wat houd die frisse start dan in? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 24, 2025

Er zijn 2 opties.

1. Zet hem met de schakelaar achterop uit. (dus van de spanning af halen). Wacht minimaal 1 minuut (2 minuten voor de zekerheid kan geen kwaad) en zet hem daarna weer met de schakelaar achterop weer aan.
  2. (als het geen resultaat geeft) doe dan een harde reset (dus terug naar fabrieksinstellingen). Achterop zit een klein gaatje, steek daar een dun voorwerp in en wacht totdat hij uitgaat. Hij gaat dan opnieuw opstarten en alles wordt dan gereset naar de fabrieksinstellingen. De kans is aanwezig dat je enkele gegevens (gebruikersnaam (2000000xxxxxxxx) en pincode moet ingeven.

Zie voor meer informatie hier.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

wat houd die frisse start dan in? 

Met een frisse start zet je de tv-ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen. Dit wil veel problemen verhelpen.

Ik zie nu dat er een verkeerde link onder mijn ‘frisse start’ stond. Dit heb ik aangepast naar de juiste: frisse start. Klik op de link voor de instructies.

• Auteur
  • Helper
  • October 28, 2025

blijkbaar is het probleem opgelost, heb de gemiste programma’s alsnog via de tv gids terug kunnen kijken

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, dat is fijn!

Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen, maak gerust een nieuw topic aan. We denken graag met je mee.