Skip to main content

Ik krijg inmiddels ook de foutmelding: STB - zap - 03/3 hal layer

Hoe en wie kan/moet dit oplossen???

Martin

Hoi @Kubi2018, Goed dat je hier je vraag stelt. Op dit moment is het erg druk waardoor een reactie langer op zich laat wachten. 
Er zijn een aantal storingen geweest met televisie kijken, zijn de problemen op dit moment nog actueel? Verder ben ik wel benieuwd hoe de televisieontvanger is aangesloten. Is dit rechtstreeks (bekabeld) op de Experiabox of heb je het anders ingericht?


De problemen zijn v.w.b. terugkijken van programma's nog steeds gelijk!

 

Afgelopen maandag tel. contact geweest met de Helpdesk. Goed geholpen v.w.b. de vaste telefoon (gaf continu in gesprekstoon!), opgelost!

Een ander probleem was de Eco-stand op de router V10, die oranje kleurde. Overigens was de verbinding correct! Ook dit probleem(?) is opgelost! Het lampje brandt nu groen zoals het hoort!!!

De kreten die in dit verband op deze communitypagina worden geuit, slaan in de meeste gevallen nergens op en geven slechts blijk van geen of onvoldoende kennis c.q. deskundigheid. Het heeft vooral een hoog babbelgehalte!

 

V.w.b. uw vraag (Rob van KPN) De verbinding tussen de router V10 en de tv bestaat uit een kabelverbinding, in zoverre dat het signaal verloopt via het electriciteitsnet (stopcontacten). Het tv-kastje staat naast de tv plus een wifi-adapter aan de ene kant van de kamer, de router V10 met een wifi-adapter aan de andere kant van de kamer. Functioneert tot nu toe prima!

Maar zoals gezegd, de tv-service van het terugkijken van (ev. opgenomen) programma's werkt niet. Krijg bovenstaande foutmelding. In de tel. contact van afgelopen maandag kon dit probleem helaas niet worden opgelost.

 

 

 


Jammer dat het probleem niet opgelost kon worden in uw vorige contact met de Klantenservice.  Ik herken de foutmelding ook niet direct. Heeft u geprobeerd om de TV ontvanger te resetten en eventueel van nieuwe software te voorzien? in veel gevallen verhelpt dit namelijk voorkomende verstoringen. Ik hoor graag of dit geholpen heeft.


Merkwaardig dat u de genoemde foutmelding niet herkent. In de community ging het hier juist om! En die fout komt bijkens de reacties dus meer voor. 

Uw oplossing ligt zozeer voor de hand, dat ik mij nauwelijks kan voorstellen dat het probleem bij dat punt ligt. Is het bij u bekend wanneer een laatste (grote) update heeft plaatsgevonden waarbij o.m dit probleem opgelost zou zijn?

Ik zeg dit omdat het van algemene bekendheid is dat de neiging bestaat het probleem al gauw bij de ander te zoeken......!

Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

M.vr.gr.

 

 

 

 

 


Hoi ik krijg sinds ik de TV ontvanger een opname of iets wil terugkijken de melding STB-zap-o3 / 3 - HAL layer. De koppeling is via een Lynksys station gemaakt omdat de 1200 dus kastjes niet werken. De upload en download voor internet zijn in de woonkamer zijn super goed en ik kan ook wel gewoon tv kijken. De tv ontvanger gereset via fabrieksinstellingen en de experiabox gereset glasvezel ook gereset. alles doet het gewoon maar alleen opnames en terugkijken niet.


Dag Rob ( van KPN) 

Zie hier wederom een gelijksoortig probleem! En waarschijnlijk is dit nog maar het topje van de ijsberg!

Kortom, het lijkt mij meer dan wenselijk dat er bij KPN aandacht aan het probleem wordt gegeven. In ieder geval kan er geen sprake meer van zijn dat de foutmelding niet bekend is. 

 

M.vr.gr.


Ik heb deze melding (STB-zap-03 / 3 - HAP layer) ook  bij één opname.

NPO2 extra - 11-12-2020 21:40.
Glas verbinding al gereset.
Experia box al gereset.
Ontvanger al gereset.
Ik kan deze opname wel terugkijken via m’n mobiel.

Conclusie; Probleem ligt bij de KPN. Misschien wel één of ander vinkje bij de betreffende opname.
@Kpn Graag oplossen.

 

 


Geachte heer Rob (KPN)

Zie hier een nieuwe klacht. Het probleem begint tot echt grote vormen aan te nemen.

Bent u al iets verder gekomen binnen KPN?

M.vr.gr


Geachte heer Rob (KPN)

Zie hier een nieuwe klacht. Het probleem begint tot echt grote vormen aan te nemen.

Bent u al iets verder gekomen binnen KPN?

M.vr.gr

Nog niks gehoord, had ik ook nog niet verwacht met een uur. 


Ik verwacht dat ook niet! Maar het

is een probleem dat niet sinds

vandaag of gisteren bestaat. Dus enige urgentie is m.i. zeker op zijn plaats!


Hier al 2 weken zelfde foutmelding. Sinds dat ik van telfort over ben gezet naar kpn alleen maar ellende. Slechte wifi, uit zichzelf herstartende tv ontvanger iedere week en nu dit. Zwaar frusterend en als je dan belt met de helpdesk kunnen ze vaak niets voor je betekenen. Mij is zelfs 1 keer beloofd een nieuwe decoder te sturen, na 5 dagen nogmaals gebeld waar dat ding bleef en toen vertelde ze me bij kpn dat ik de telfort helpdesk moest bellen. De persoon van de helpdesk kpn heeft me dus gewoon voorgelogen.


Een treurig verhaal! En toch ben ik niet ontevreden over KPN. Ze hebben mij in de afgelopen jaren altijd correct kunnen helpen en ook meer recent n.a.v. de aankoop van de tv correct geholpen bij het oplossen van problemen. Alleen het probleem van het opnemen en terugkijken hebben ze tot nu toe niet weten op te lossen. Hopenlijk komt dat binnen afzienbare tijd.

Ik hoop oprecht voor u dat er zich spoedig een oplossing aandient.

M.vr.gr

 


Bij mij sinds eergisteren dezelfde storing: uitsluitend bij terugkijken vanaf kanaal 88 (NPO 2) met de volgende melding op beide settop boxjes (2x Arris VIP 2952, via Experia V10): 

STB-zap-03/3-HAL layer .

En nee, alle kabels zijn goed (Cat 6A en Cat 7) en goed aangesloten, er zit geen switch tussen en ja, de laatste software is geïnstalleerd en ja, alles is up to date, en ook ja, ik heb het advies ‘herstarten’ opgevolgd, helaas zonder resultaat. dus die stappen kunnen we overslaan.

Wie heeft een idee? Is het een (landelijke) storing? Is dit een error die ook bij andere kanalen voorkomt? Verder buitengewoon tevreden met KPN en haar diensten, Hollands Glorie!


Ik krijg deze melding stb-zap-03/3-hal layer ook bij een programma dat ik donderdag om 22.35 opgenomen heb.

Verder van de week bij een "serie” die ik opneem, kreeg ik telkens een foutmelding dat het programma niet was uitgezonden en zodoende niet opgenomen, en hetzelfde programma opgenomen op woensdag, donderdag en vrijdag om 15.00 en 15.54 geeft nu de melding stb-zap-03/-40462 videoserver niet gevonden.

Andere programma's die gisteren en vandaag zijn opgenomen spelen wel gewoon af.

Heb al geprobeerd alles af te sluiten, een aantal minuten van het stroom af, en weer opnieuw op te starten, maar helaas zonder resultaat. 

10 december 20.26 tm 11 december 00.26 zou er een storing zijn geweest op mijn adres, maar dat verklaart de opname van woensdag 9 december dan niet.

 

Zeer vervelend.


Bij mij idem dito: gisteren op kanaal 88 (NPO2 Extra) de twee docu's over Frank Zappa opgenomen.

Vandaag probeer ik ze af te spelen en krijg de STB-zap-03/3-HAL layer code te zien.

Eerdere programma's die ik heb opgenomen - ook die van kanaal 88 - doen het wel!

Kom op KPN, pak de soldeerbout en de doos met weerstandjes en condensatortjes uit de kast en fix dit probleem!

Dank & groet,

Doebiedoo


Hetzelfde probleem hier: STB - zap - 03/3 hal layer bij het terugkijken van een uitzending van gisteren. Althans op de interactive TV ontvanger. Deze is via een vaste kabel direct aangesloten op modem.  Hetzelfde programma is wel goed terug te kijken via een web-browser op een computer (hetzelfde netwerk, maar dan via Wifi).

@Doebiedoo:  het ging over hetzelfde programma. https://tv.kpn.com/play/PROGRAM/873645708 , je zou dat ook eens kunnen proberen.

De foutmelding suggereert een netwerk probleem, maar die lijkt me gelimiteerd tussen de interactive TV en de modem.


Betreft het bij de reageerders hier opnamen van NPO 2 Extra HD op 88?

Daar is dit probleem namelijk aanwezig.

Op andere zenders heb ik 't nog niet geconstateerd, maar dat wil niet zeggen dat dat bij anderen wel het geval kan zijn.

@hcsnah , @Doebiedoo 

Classic albums van Frank Zappa doet het hier via de door hcsnah genoemde link op de laptop wel. Op de ontvanger idd niet.


Betreft het bij de reageerders hier opnamen van NPO 2 Extra HD op 88?

inderdaad, ik heb het ook nog niet op andere zenders geprobeerd


Ik krijg ook de STB - zap - 03/3 hal layer fout melding met terugkijken op kanaal 88 (NPO 2 Extra) van die Zappa documentaire...


Ben 'blij' dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Heb al weken niks terug kunnen kijken. Begint nu erg vervelend te worden! 

 

Graag van KPN snel reactie zodat dit probleem opgelost wordt. 


Bij ons is het ook op de niet HD kanalen het geval, dus de link naar alleen HD (die begrijpelijk zou zijn) gaat niet op. wel jammer dat KPN al dagen niets van zich laat horen na al deze berichten op een een forum door hen zelf gefaciliteerd.


Hier hetzelfde probleem

Kan niks terugkijken en opnames kunnen we ook niet bekijken

Foutmelding STB-zap-03/3-HAP layer

Nu al een  paar weken problemen sinds dat we een tp-link ertussen hebben gezet

in plaats van rechtstreekse bekabeling 

volgende opties geprobeerd

× TV ontvanger resetten naar fabrieksinstellingen

× modem resetten 

Deze opzetting moet gewoon mogelijk zijn volgens mij met tp-link ertussen 

Niet dat we verplicht zijn een complete kabel te leggen 

Het is tijd dat KPN zijn systeem gaat upgraden/repareren 


Heb contact gehad met kpn 

Die zegt dat het aan het draadloze systeem ligt zoals bij ons aan de tp link deco m9 die er tussen zit

Dat ze alleen gratis bekabeld aanleveren 

En voor een draadloos systeem moeten we 80 euro bij betalen 

Belachelijk 


Merkwaardig dat KPN zegt dat het aan draadloze verbindingen ligt.

Ik heb een ouderwetse bedrade verbinding, rechtstreeks van mijn modem in de meterkast, waar het internet binnenkomt, naar mijn KPN-box bij de televisie.

En ik heb het probleem ook.

Hoe kan KPN nou beweren dat het aan de ‘draadloosheid’ van een aantal van de klagers ligt?

 


Ik ben bij KPN winkel geweest (eerst 15 minuten in de kou buiten moeten wachten ondanks een tijd afspraak maar enfin…. ) uiteindelijk het eea uitgelegd . Werd mij verteld dat ik het geheel aan het DTS 1200 ligt systeem wat ik had aangesloten. Dit is hetzelfde DTS systeem dat ze me een jaar geleden zelf hebben geadviseerd en nog steeds gangbaar is binnen het leverprogramma. Maar de KPN medewerker vertelde dat een DTS aansluiting bij overbelasting op het stroomnet een probleem op het signaal zou kunnen geven.

En omdat dit haperingen gaf en af en toe  het signaal wegviel heb ik op advies van KPN het via de Lynksys gekoppeld. En nu op dit forum zie ik voldoende lotgenoten maar is er complete radiostilte vanuit KPN.

DTS 1200 en Lynksys zijn beide adviezen vanuit KPN. Ik zou niet inzien waarom een volgend advies van KPN nu wel goed zou zijn. Er is iets niet in orde in het signaal vanuit KPN. Ook de bekabelde aansluiting geeft hetzelfde probleem. 

 

Ik heb het DTS kastje weer aangesloten en moet voorlopig maar de haperingen in het beeld op de koop toenemen maar fraai is het zeker niet en zeker niet omdat ik al jaren abonnee ben bij KPN waarmee er altijd wel wat is en er altijd weer een nieuwe betere oplossing (die meer geld kost) wordt voorgesteld.

Ik overweeg om met  TV over te stappen naar ZIggo. Ik denk dat het goed is wanneer de anderen in dit forum het voorbeeld volgen. Het is jammer maar de enige boodschap die KPN wel begrijpt….