Skip to main content

Ik krijg inmiddels ook de foutmelding: STB - zap - 03/3 hal layer

Hoe en wie kan/moet dit oplossen???

Martin

STB-zap-03/3-HAL layer fout melding leeft nog hier! Geen Zappa documentaire voor ons helaas! 

Het heeft niets te maken met draadloos connectie, typisch KPN customer service onzin. Trouwens, mijn tv is rechtstreeks aangesloten, via ouderwets kabel!

Hallo KPN, wanneer wordt dit probleem opgelost???


Hier ook eentje:

Weer een nieuwe foutmelding bij het openen van een opname:

STB-zap-03 / 3-HAL layer

Dit is op een volledig utp bedraad systeem.

Helemaal niets te maken met draadloze connectie.

 


Helemaal niets te maken met draadloze connectie.

Heeft het ook niet. De DVS speelt hierbij geen rol. Ook via bedrade verbinding werkt het niet bij NPO 2 Extra HD. Het werkt via de decoder niet met Begin Gemist, Terugkijken en opnames kijken met deze zender (88). Dan krijg je voornoemde foutmelding.

Inmiddels ligt het op het bureau van het ITV-team!


Misschien kan NPO2 Extra volgende week een documentaire uitzenden over de totstandkoming van het Zappa-album ‘Sheik Yerbouti’. Met daarop het nummer FLAKES.

Flakes is Amerikaans slang voor BEUNHAZEN. Voor iemand die veel belooft maar er niks van terecht brengt, en die als je hem daarop aanspreekt met allerlei kulverhalen komt waarom het eigenlijk je eigen schuld is, maar dat hij wel een oplossing weet om zijn eigen gepruts alsnog OK te maken. Waarna je - als je zo dom bent om daar op in te gaan - een uurtje later nog even ver van huis bent, eventueel een paar eurootjes lichter, maar in ieder geval nog steeds gefrustreerd. Ik zal er dan deze keer live naar kijken (opnemen en terugkijken gaat immers niet) en het betreffende nummer luidkeels meezingen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tiQPkfS2Q84


Misschien kan NPO2 Extra volgende week een documentaire uitzenden over de totstandkoming van het Zappa-album ‘Sheik Yerbouti’. Met daarop het nummer FLAKES.

Flakes is Amerikaans slang voor BEUNHAZEN. Voor iemand die veel belooft maar er niks van terecht brengt, en die als je hem daarop aanspreekt met allerlei kulverhalen komt waarom het eigenlijk je eigen schuld is, maar dat hij wel een oplossing weet om zijn eigen gepruts alsnog OK te maken. Waarna je - als je zo dom bent om daar op in te gaan - een uurtje later nog even ver van huis bent, eventueel een paar eurootjes lichter, maar in ieder geval nog steeds gefrustreerd. Ik zal er dan deze keer live naar kijken (opnemen en terugkijken gaat immers niet) en het betreffende nummer luidkeels meezingen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tiQPkfS2Q84

...off topic…. Doebiedoo graag dit forum gebruiken waar het voor bedoeld is ...


Off topic?

Voor de goede verstaander: met die Flakes bedoel ik KPN.

Dus behoorlijk on topic, dunkt me.


@Kubi2018  Helaas hebben we het probleem nog niet boven water. Er zijn op dit moment wel verstoringen bekend maar ik heb nog niet helemaal duidelijk of dit probleem hier ook door veroorzaakt wordt. Ondertussen probeer ik hier meer info over te krijgen. wordt (hopelijk snel) vervolgt dus. 

PS. om de discussie on topic te houden heb ik een aantal opmerkingen verwijderd.
 


@Kubi2018  Helaas hebben we het probleem nog niet boven water. Er zijn op dit moment wel verstoringen bekend maar ik heb nog niet helemaal duidelijk of dit probleem hier ook door veroorzaakt wordt. Ondertussen probeer ik hier meer info over te krijgen. wordt (hopelijk snel) vervolgt dus. 

PS. om de discussie on topic te houden heb ik een aantal opmerkingen verwijderd.
 

Bedankt Rob , fijn dat je er mee bezig bent. Ik kijk uit naar de snelle oplossingen. Als er meer informatie nodig is dan verneem ik het graag even. 


Het lijkt spontaan opgelost, ik kijk de bewuste documentaire (Zappa) nu op kanaal 88 terug. Ik ben benieuwd of toeval is of dat dit ook voor anderen werkt. Ik heb wel iets aan het Wifi netwerk veranderd maar daar zit de interactieve TV niet op.  

@ricardo9: “Heb contact gehad met kpn, Die zegt dat het aan het draadloze systeem ligt...” Dit conflicteert met wat ik zag, Bij mij werkte juist de draadloze netwerk wel. Draadloze netwerken zijn wel storingsgevoeliger als kabels, met name als de frequenties veel in gebruikt zijn. Maar dan krijg je meestal korte haperingen die je ook bij gewoon TV kijken zou moeten zien.

 


bij mij nog steeds hetzelfde...:thinking:

 

 


Hier kan ik zelfs mijn opnames niet meer openen.

Zelfs geen foutmelding

Alleen; Opnames worden opgehaald

De 2260 reageert nergens meer op.

Volledig UTP bedraad.


Maar weer eens opnieuw gestart.

Opnames verschijnen weer in een lijstje, maar als ik open zie ik nog steeds:
STB-zap-03/3-HAL layer

KPN, doe je best. Zo moeilijk kan het niet zijn om een filmpje op een (virtuele) server te vinden.


Ook bij mij nog steeds geen Zappa docu's.

Ik heb nog even geduld, maar ik ben er van overtuigd dat het u, KPN, gaat lukken om de zaak te ‘ontsluiten'. 

Bij voorbaat dank.


Inmiddels is het mogelijk al uitgezonden programma's weer te bekijken met Terugkijken. Ook gemaakte opnames kunnen weer bekeken. (dit is op diverse plaatsen en door diverse personen op diverse aansluitingen geconstateerd).

Dit geldt alleen voor programma's die na deze correctie (ca. 2 dagen) zijn opgenomen/uitgezonden. Alles daarvoor is stuk en blijft stuk via de decoder.

De Frank Zappa dingen zijn wél terug te zien via de app en de laptop.

Voor de laptop:

https://tv.kpn.com/zoekresultaten?q=frank%20zappa

Er wordt nog gewerkt aan het werkend krijgen van Begin Gemist en Opname kijken terwijl het programma nog loopt. Dat geeft nog foutmelding. Wederom getest op ….


Inderdaad lijkt het (grotendeels) opgelost: ik heb de documentary over Zappa inmiddels teruggezien, de film (Roxy) doet het ook, en andere programma's via kanaal 88 eveneens. Lijkt dus een tijdelijke glitch te zijn, en gelukkig maar, via dit kanaal zijn prachtige programma's (vooral documentaires en muziek) te zien. Kortom, technische storing lijkt weg, en ik heb me kunnen verbazen over de muziek van Zappa die ik nauwelijks kende. Eind goed, al goed.


Inmiddels is het mogelijk al uitgezonden programma's weer te bekijken met Terugkijken. Ook gemaakte opnames kunnen weer bekeken. (dit is op diverse plaatsen en door diverse personen op diverse aansluitingen geconstateerd).

Dit geldt alleen voor programma's die na deze correctie (ca. 2 dagen) zijn opgenomen/uitgezonden. Alles daarvoor is stuk en blijft stuk via de decoder.

De Frank Zappa dingen zijn wél terug te zien via de app en de laptop.

Voor de laptop:

https://tv.kpn.com/zoekresultaten?q=frank%20zappa

Er wordt nog gewerkt aan het werkend krijgen van Begin Gemist en Opname kijken terwijl het programma nog loopt. Dat geeft nog foutmelding. Wederom getest op ….

Bedankt voor de tip.

Via de PC gekeken en de opname verwijderd omdat de foutmelding maar bleef komen.

We wachten af of het hierbij blijft of dat er meer van dit soort storingen komen.


Zappa verwijderd, maar bij andere opnames blijft het nog steeds dezelfde boodschap als drie dagen terug:

 


Hier nog steeds problemen . Ook met de nieuwe opnames geprobeerd. zelfde melding. 

Het werkt dus niet. KPN wanneer krijg ik de oplossing!!!!!! ????


Weer een dag later. Nog steeds foutmelding.

Ik druk op F5, maar hier wil de oplossing nog niet binnenkomen.

Wakker worden, of zet dit Fyra release op een zijspoor. Ook de NS neemt wel eens foute en goede beslissingen. Nu KPN nog.


Zo, we zijn weken verder en er is geen oplossing.

Enige oplossing: opnames weggooien.

Hoe compenseert KPN onbereikbare opnames?


Wij hebben sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. Niet fijn dat er meer zijn met hetzelfde probleem, maar ik ben wel blij te lezen dat het niet aan mij ligt. Heb alles al gereset namelijk en nieuwe software geïnstalleerd. 
 

Behalve opnames werkt begin gemist en terugkijken dus niet. Elke avond zijn de kinderen teleurgesteld dat de tv niet goed werkt voor het jeugdjournaal. 
 

Hopelijk komt er een oplossing want dit is echt waardeloos!


Goedenavond

Goed nieuws! Het probleem met de foutmelding waardoor wij niet konden terugkijken dan wel geen opgenomen programma's konden terugzien is opgelost. 

Om te beginnen, ik heb veel tel. contact gehad met KPN (frontoffice) alsook de backoffice. Het moet mij van het hart dat ik buitengewoon correct, geduldig en begripvol te woord ben gestaan door de medewerkers van KPN. Hulde!!!

De medewerkester van de backoffice adviseerde mij een bedrade verbinding (HDMI) te maken tussen de router V10 en het KPN-televisiekastje. Met deze bedrade verbinding was het probleem direct opgelost! Dat gaf vertrouwen!

Maar nu hebben wij niets aan een bedrade verbinding. Wij halen onze zenders binnen via het stopcontact m.b.v. wifi-punten van TP-link en een Hussel-abonnement van KPN.

Op een gegeven moment was ik een beetje aan het pielen op zoek naar een mogelijke oplossing in afwachting van een nog door KPN aan te dragen suggestie. 

Onze LG-tv bevat aan de onderzijde van het beeld een lint met allemaal thumbnails van programma's en andere onderdelen. Daarop zoekende kwam ik een thumbnail tegen van zowel KPN als van NPO. Ik realiseerde mij op dat moment dat ook via NPO tv-zenders kunnen worden binnengehaald en dat dat mogelijk een verklaring zou kunnen zijn voor de KPN-foutmelding. Het vreemde deed zich bovendien voor dat het handbedieningsapparaat van LG niet goed functioneerde, de zoekknop voor de zenders werkte niet. Daarvoor moest ik overschakelen naar het bedieningsapparaat van KPN. Een beetje onhandig allemaal!

Ik heb vervolgens de thumbnail van de KPN aangeklikt. Op de KPN-pagina werd gevraagd in te loggen (merkwaardig omdat ik in de veronderstelling leefde en eigenlijk wel zeker wist dat dat al gebeurd was !!!). Enfin, gedaan wat gevraagd werd en tot mijn niet geringe verbazing waren daarmede alle(!!!) problemen in één klap opgelost! Ik kan terugkijken en opgenomen programma's terugzien. En bovendien kan ik volstaan met het gebruiken van het handbedieningsapparaat van LG, wel zo handig!

Ik wil jullie en KPN dit verhaal niet onthouden. Wellicht hebben jullie daar iets aan. Wij zijn in ieder geval uiterst content met de gevonden oplossing en de geboden ondersteuning door KPN.

 

 

 

 

 


Hallo allemaal. Na het installeren van de TP-link deco m9 plus systeem liep ik tegen dezelfde foutmelding aan bij het terugkijken van een programma. Ik maak gebruik van een draadloze verbindingset die ik aan de main deco heb gekoppeld.

Ik heb het probleem opgelost door in de TP-link deco app te navigeren naar 'Router instellingen' > 'Geavanceerd' > 'IPTV/VLAN'. Hier heb ik 'IPTV/VLAN' ingeschakeld en bij modus gekozen voor 'Bridge'. Daarna de instellingen opgeslagen en de tv ontvanger herstart.

Mocht je dus gebruik maken van een TP-link mesh systeem dan is dit wellicht het proberen waard.


Ik had twee programma’s van Frank Zappa opgenomen om hier afgelopen donderdag met een mede Zappa fan eens lekker voor te gaan zitten. 
Maar helaas pindakaas, juist deze opnames gaven de bekende foutmelding. Van alles geprobeerd. Alles herstart wat maar kon, maar nu drie dagen later kan ik nog steeds niet kijken. Andere opnames doen het nog wel. 

 

kpn tv module zit rechtstreeks op de experia box.

Hoe kan ik dit oplossen? Alle oplossingen die ik hier lees bieden geen soelaas. 

De foutcode Stb-zap-03/3 - HAL Layer betekent iets. Een programmeur bouwt dat niet voor niets in. 
ik zou graag zien dat KPN dit voor me oplost. Desnoods door de betreffende uitzendingen op DVD aan me op te sturen. 
 


Goedemiddag @Petie81, de oorzaak voor dit probleem lijkt vaak ergens in de aansluiting te zitten. Specifiek bij het gebruik van extra routers, switches of draadloze verbindingssets. 
Zie ook onderstaande topics:

 

 


Los hiervan hebben we momenteel ook problemen met de software waardoor de gids en andere menuschermen heel langzaam zijn. We zijn momenteel bezig met een softwareupdate die dit op moet lossen. Deze wordt de komende dagen ook op jouw ontvanger geinstalleerd.

Als je na deze softwareupdate nog steeds problemen ervaart wil ik je vragen hier een eigen topic voor aan te maken. Een van onze medewerkers zal je daar dan verder mee helpen. Omdat de oorzaak per klant verschilt is het beter om deze los te behandelen. 

Ook als het om een specifieke uitzending of specifiek programma kun je hier een eigen topic voor aanmaken of bijdragen aan een verzameltopic zodat we dit zo snel mogelijk kunnen signaleren en de oplospartij aan kunnen sturen.