Skip to main content

Ik krijg inmiddels ook de foutmelding: STB - zap - 03/3 hal layer

Hoe en wie kan/moet dit oplossen???

Martin

Bedankt Thomas voor je uitgebreide reactie. Bij mij is alles recht toe recht aan aangesloten dus daar zit het hem m.i. niet in.
Ik wacht de software update af en als dat niet helpt maak ik een nieuw topic aan.
Gr. Peter

 


Hoi. Hier hetzelfde probleem met terug kijken en opnemen. Pas sinds 15 januari mijn abonnement uitgebreid met opnemen omdat ik niks terug kon kijken. Nou terug kijken met opnemen ook niet. Gebeld met klantenservice en werd niet geholpen omdat ze het niet wisten. Blijkt toch iets met de internet te zijn maar ja ze weten het zelf niet. Gevraagd om mijn abonnement opnemen stop te zetten maar dan kon niet pas over een maand. 14 februari. Nou kpn gefeliciteerd met je jullie 5 euro extra en ik heb niks


Goedenavond,

 

Ik had dezelfde foutmelding sinds september (ongeveer) vorig jaar. Ook alles geprobeerd: resetten naar fabrieksinstellingen, firmware opnieuw downloaden, etc. 

In mijn geval blijkt het nu uiteindelijk te zijn ontstaan toen ik een mesh tussen mijn router en switch heb gezet voor de wifi. Deze heb ik ingesteld als router, zodat ik alle functionaliteiten kan gebruiken (profielen / filtering / etc.) Maar dan heb je een ander netwerk dan van de KPN-router. Verder totaal geen probleem, alleen blijkbaar wel met uitzending gemist en terugkijken.

 

Ik heb nu patch-kabel van de ethernet-poort van de tv-box uit m'n switch gehaald en direct van het patch-paneel naar de KPN-router. Oftewel hetzelfde als een rechtstreekse kabel van de router naar de tb-box, buiten mijn netwerk om.

Nu werkt het wel, omdat het in hetzelfde netwerk zit. 

 

Ik weet niet of dit voor iedereen een oplossing is, maar misschien de moeite waarde om eens naar te kijken.

 

Succes.


Geachte lezers:
De oorzaak voor deze foutmelding zit eigenlijk altijd in de aangesloten netwerkapparatuur. Denk aan switches, draadloze verbindingsets of andere routers.
Mocht je als lezer ditzelfde probleem ervaren en geen oplossing vinden in dit topic wil ik je vragen hier een eigen topic voor aan te maken.
Dit topic is bij deze dan ook gesloten.