Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding STB-zap-03/-40462 Videoserver niet gevonden

• October 2, 2025
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Sinds 1/2 september lukt het niet meer om opgenomen tv programmas terug te kijken. Ook via de gids gaat het terugkijken niet goed. Beide lopen vast en even later volgt de foutmelding. Mbv KPN medewerker de tv ontvanger herstart, terug gezet naar fabrieksinstellingen: helaas..... 

Er is een 'nieuwe' tv ontvanger opgestuurd, nieuwe tussen aanhalingstekens want het apparaat is bekrast??? Ook dit heeft niet geholpen, had ook geen verbetering verwacht daar het een netwerk probleem is.

Gisterenmiddag heeft een KPN medewerker een formulier opgestuurd naar een technische afdeling. Formulier komt onder op de stapel, hoe lang dit nog gaat duren kon ze niet aangeven.

Evengoed, ik hoop dat iemand van de KPN dit alles leest en mij kan helpen.

Mvrgr, PieterZtm

Beste antwoord door Wartywolfs

Heb je ook het glasvezelkastje (als je dat hebt) en kpn modem herstart?
(stekkers eruit, na 2 minuten alles weer aanzetten te beginnen met (glasvezel, als lampjes stabiel branden dan) modem, en als lampjes op moodem stabiel branden dan tv ontvanger.)

Zou je in je profiel kunnen invullen welk type modem en tv ontvanger je hebt?  Dan kunnen we je hier in het forum hopelijk beter helpen.

4 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Heb je ook het glasvezelkastje (als je dat hebt) en kpn modem herstart?
(stekkers eruit, na 2 minuten alles weer aanzetten te beginnen met (glasvezel, als lampjes stabiel branden dan) modem, en als lampjes op moodem stabiel branden dan tv ontvanger.)

Zou je in je profiel kunnen invullen welk type modem en tv ontvanger je hebt?  Dan kunnen we je hier in het forum hopelijk beter helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Dank voor je reactie Wartywolfs!

Uitzetten glasvezel en KPN modem herstarten is gedaan. Morgen ga ik aan de slag met je voorstel en laten weten hoe eea verlopen is.

Zal dan ook mijn profiel bijwerken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 4, 2025

Goedemorgen Wartywolfs, gisteren heb ik alles uit en opgestart zoals je voorstelde.

Het lijkt, iig gisteravond, nu normaal te functioneren. Hoop dat dat zo blijft. 

Mijn profiel is aangevuld met apparaat info.

Dank!

Met vriendelijke groet, Pieter 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@PieterZtm en welkom bij de KPN Community. Fijn dat het met de tips van Wartywolfs is opgelost en super dat je dit nog terugkoppelt. 😄

Ik hoop ook dat het nu stabiel blijft. Mocht daar toch verandering in komen, dan kun je altijd hier weer reageren! 🙂