Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden bij opnames en terugkijken

• August 31, 2025
  • 8 reacties
  • 105 keer bekeken

Mathias 86
Nieuwkomer

Wat Stuka zegt, is sinds een maand ook bij ons het geval. Na glasvezel dezelfde foutcode bij interactieve tv met onze Arris VIP 2952 V2. Kabels eruit gehad, tv-ontvanger opgestart, Frisse start gegeven, modem opnieuw opgestart, klantenservice gebeld….geen ENKELE optie helpt.

Wij zien dit graag z.s.m. opgelost.

Het lijkt echt een structureel, terugkerend probleem als ik het internet zo lees. Graag een reactie.

Admin afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door Denise van KPN

Ergens in de verbinding tussen tv-ontvanger en de server lijkt het mis te gaan. We zien vaak dat dit zit in de verbinding tussen modem en tv-ontvanger. Ik begrijp dat je deze bekabeld hebt aangesloten, ​@Mathias 86. Dat is in ieder geval al heel fijn, want dit werkt toch het beste.

Ik lees dat je het modem al eens opnieuw opgestart hebt, en ook de tv-ontvanger een frisse start hebt gegeven. Ik ga je nu toch vragen om dit opnieuw te doen, maar in een specifieke volgorde.

1. Allereerst haal je de tv-ontvanger, het modem en het glasvezelkastje van het stroom. Wacht 2 minuten.
  2. Sluit vervolgens eerst het glasvezelkastje aan. Wacht totdat deze volledig is opgestart.
  3. Sluit daarna het modem weer aan. Wacht tot deze volledig is opgestart. Dit kan een half uur duren.
  4. Sluit als laatste de tv-ontvanger aan.

Ik hoop dat dit het probleem verhelpt. Als dit niet direct het probleem verhelpt, doe deze stappen dan nog eens. Maar dan bij stap 3, geef je het modem een reset. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als deze volledig is opgestart, start je de tv-ontvanger weer op en geef je deze een frisse start bij stap 4.

Als ook dat niet werkt, dan zou het kunnen zijn dat een van de kabels beschadigd is. Vervang in dat geval de kabels tussen tv-ontvanger en modem en tussen modem en glasvezelkastje.

8 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

​@Stuka , ​@Mathias 86, ook het glasvezelkastje herstart?

• Nieuwkomer
  • August 31, 2025

Ja heb ik gedaan en op zich werkte dat maar met opnames doorspoelen zelfde probleem nu heb ik de utp kabelrechstreeks op modem aangesloten en geen last meer hiervoor gebruikte ik de tv splitter van KPN ik denk dat deze de hogere snelheid niet aan kan

Mathias 86
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

​@Stuka , ​@Mathias 86, ook het glasvezelkastje herstart?

​@Wartywolfs ook gedaan vandaag. Heel even resultaat, maar nu hebben we wéér een vastloper. Vandaag ook wéér met de klantenservice gebeld, komen we niet verder mee.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

​@Mathias 86 , is de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem?  Of zit er een switch of dvs modules tussen?

Mathias 86
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

​@Wartywolfs rechtstreeks bekabeld van tv-ontvanger naar modem ja

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Ergens in de verbinding tussen tv-ontvanger en de server lijkt het mis te gaan. We zien vaak dat dit zit in de verbinding tussen modem en tv-ontvanger. Ik begrijp dat je deze bekabeld hebt aangesloten, ​@Mathias 86. Dat is in ieder geval al heel fijn, want dit werkt toch het beste.

Ik lees dat je het modem al eens opnieuw opgestart hebt, en ook de tv-ontvanger een frisse start hebt gegeven. Ik ga je nu toch vragen om dit opnieuw te doen, maar in een specifieke volgorde.

1. Allereerst haal je de tv-ontvanger, het modem en het glasvezelkastje van het stroom. Wacht 2 minuten.
  2. Sluit vervolgens eerst het glasvezelkastje aan. Wacht totdat deze volledig is opgestart.
  3. Sluit daarna het modem weer aan. Wacht tot deze volledig is opgestart. Dit kan een half uur duren.
  4. Sluit als laatste de tv-ontvanger aan.

Ik hoop dat dit het probleem verhelpt. Als dit niet direct het probleem verhelpt, doe deze stappen dan nog eens. Maar dan bij stap 3, geef je het modem een reset. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als deze volledig is opgestart, start je de tv-ontvanger weer op en geef je deze een frisse start bij stap 4.

Als ook dat niet werkt, dan zou het kunnen zijn dat een van de kabels beschadigd is. Vervang in dat geval de kabels tussen tv-ontvanger en modem en tussen modem en glasvezelkastje.

Mathias 86
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

​@Denise van KPN dank voor de reactie. We gaan het weer proberen.

Wat ik wel raar zou vinden, is dat mogelijk 1 van de kabels beschadigd zou zijn. De foutmelding hebben we namelijk alleen bij het terugkijken. De rest doet het gewoon helemaal prima. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap wat je zegt, maar het is geen garantie natuurlijk. Dus wel goed om het uit te sluiten.