Skip to main content
Vraag

Foutmelding STB-ZAP-03 bij opnames terugkijken

• June 29, 2025
  • 30 reacties
  • 249 keer bekeken

Wij hebben hier exact hetzelfde. Ook sinds glasvezel is geactiveerd... problemen met programma terugkijken en opnames…

Dus ik kijk graag even mee hier of iemand eene oplossing heeft 

30 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

Hier is geen switch aanwezig. Morgen maar even contact zoeken met kpn zelf

• Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

Het is gelukt. De stekker eruit en 30 sec wachten deed niks. Maar terug naar fabrieksinstellingen wel, de frisse start dus. Die zou voor mezelf ook wel fijn zijn met deze temperaturen!

In ieder geval bedankt voor de support!

• Auteur
  • Topper
  • July 2, 2025

Helaas een dag later weer dezelfde problemen met de opnames. Heel vervelend dit

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dit is wel balen zo! Nog voor mijn duidelijkheid, de ontvanger is rechtstreeks met een kabel aangesloten op de modem? Ook niet met een draadloze adapter in het stopcontact? Heb jij ook het glasvezelkastje en de modem een paar minuten stroomloos gemaakt? 

Er is nog een kans dat de ontvanger zelf defect is. Mocht bovenstaande niet helpen, neem dan even contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

• Auteur
  • Topper
  • July 7, 2025

Hoi Alex,  ik heb nu alles stroomloos gemaakt voor een tijdje en weer aangezet. Het lijkt nu verholpen. Mocht het probleem zich weer voordoen dan trek ik aan de bel!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 10, 2025

Fijn om te lezen! Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Helaas wederom de zelfde storingen. Vandaag xontnact gehad telefonisch en alles weer gereset. Hopelijk nu over anders komen we weer in de lucht

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2025

Wij hebbene gisteren weer contact gehad met de helpdesk die echt hun stinkende best doet elke keer…

Wij hebben nu ee kabels gewisseld en het lijkt weer te helpen met een nieuwe kabel.

Weer even afwachten en anders gaat de hele zooi de tent uit

• Auteur
  • Topper
  • July 21, 2025

Nee helaas alex. Vandaag voor zoveelste keer contact gehad met de helpdesk. Ze gaan nu de storing uitzetten naar een andere afdeling. Ik begin inmiddels wel het vertrouwen te verliezen als ik eerlijk ben. Zijn nu gewoon ruim 4 weken verder en er is nog steeds geen oplossing...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 22, 2025

Nee helaas alex. Vandaag voor zoveelste keer contact gehad met de helpdesk. Ze gaan nu de storing uitzetten naar een andere afdeling. Ik begin inmiddels wel het vertrouwen te verliezen als ik eerlijk ben. Zijn nu gewoon ruim 4 weken verder en er is nog steeds geen oplossing...

Dan is er nu een melding aangemaakt voor de technische dienst, klopt het dat er is afgesproken dat er contact met je wordt opgenomen? 

• Auteur
  • Topper
  • July 22, 2025

Hoi  alex. Nee er is niks afgesproken…

Ze gaan het intern doorzetten om te kijken of er op jullie platform iets te zien is. Ik zou over een tijdje verschil moeten merken. Vind het een gemakkelijke oplossing waarbij ik vrees dat dat ik over een week weer de telefoon kan pakken. Kun jij niet iets doen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 24, 2025

Hoi  alex. Nee er is niks afgesproken…

Ze gaan het intern doorzetten om te kijken of er op jullie platform iets te zien is. Ik zou over een tijdje verschil moeten merken. Vind het een gemakkelijke oplossing waarbij ik vrees dat dat ik over een week weer de telefoon kan pakken. Kun jij niet iets doen?

Dat hoop ik. Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Hoi Alex, ik denk dat ik het profiel juist heb ingevuld…..

dus als je het een en ander zou willen uitzoeken heel graag want het begint nu echt irritant te worden dat we aldoor niks kunnen terugkijken. Alvast bedankt!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 29, 2025

Hi ​@Frank74, allereerst ben ik benieuwd of je inmiddels verbetering hebt gezien. Verder zie ik dat je 2 ontvangers hebt van het type HMB2260. Ervaar je dit op beide ontvangers? Dit om te kunnen uitsluiten of het misschien aan een defecte ontvanger ligt. 

Wat ik nog niet duidelijk heb, heb jij ook het glasvezelkastje (niet de modem of tv-ontvanger) dus ook stroomloos gemaakt voor 30 seconden? 

• Auteur
  • Topper
  • July 29, 2025

Hi Alex,

Ik.heb geen verbetering gezien helaas. We hebben inderdaad 2 kastjes en beide omgewisseld en beide.problemen. alle kastjes die we hebben hangen zijn stroomloos geweest

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 29, 2025

Hier baal ik wederom van.

Ik heb, zoals je ziet, een eigen topic voor je aangemaakt. Dan blijft het ook overzichtelijker voor ons beiden.

Ook heb ik nu onze technische dienst aangestuurd om te kijken waar dit aan ligt. Ze gaan eerst alles nakijken aan onze kant en nemen contact met je op om te kijken wat de vervolgstappen zijn. Ik hou dit ook in de gaten, maar hou me vooral op de hoogte als je iets hoort. 

• Auteur
  • Topper
  • July 30, 2025

Hoi Alex, waar kan ik dat eigen topic zien??

Ik.heb ook een berichtje ontvangen dat.ik de storing kan volgen via een online tool,  maar daar krijg ik de melding dat er iets niet goed lijkt te gaan.…

Groet Frank

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • July 31, 2025

Je zit in je nieuwe topic 😉

Nog belangrijker, is dit opgelost? 

• Auteur
  • Topper
  • July 31, 2025

Nee zeker niet opgelost. Zodra ik vrij ben en thuis  en dan kan ik weer telefonisch contact opnemen want ze denken dat ze de oorzaak hebben

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 5, 2025

Hi Frank, is het gelukt om contact op te nemen? En hebben ze de oorzaak kunnen vinden? 

• Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

Er is een monteur geweest, maar die kon niks zien. Op dat moment was er natuurlijk niks aan de hand. Inmiddels zijn we op vakantie. Dus we pakken de draad over 2 weken wel weer op

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 6, 2025

Oei, zul je net zien. Voor even vergeten en geniet vooral van je vakantie! 😎

• Auteur
  • Topper
  • August 22, 2025

Hi Alex,

even een update: afgelopen zaterdag thuis gekomen. Zondagochtend filmpje aan gezet uit de opname voor de kids en ja hoor. het loopt gelijk vast

Ik gelijk bellen met ene Roy van de kpn. De beste man had blijkbaar weinig zin om mij te helpen. Ik gaf aan dat hij alle info in ons dossier kon vinden. Waarop hij mij vroeg dat het een aanname is dat alles in een dossier te vinden is.  Ik vertelde hem het probleem nogmaals en vroeg of hij het dossier erbij kon pakken zodat ik niet weer het hele verhaal hoef te vertellen. Toen hij vervolgens vroeg of hij een gesprek wilde met een dossier of met een klant toen was ik er klaar mee en heb ik de verbinding verbroken.

Later teruggebeld en kreeg toen een andere jongen aan de lijn, maar die kon me niet helpen omdat de betreffende afdeling niet aanwezig is op zondag. Hij adviseerde me aan te sturen op vervanging van het modem. en hij zou zijn best doen om te zorgen dat ik teruggebeld word.

Je raadt het al, het is inmiddels vrijdag en ik ben  nog niet teruggebeld.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Aan de kastjes ligt het niet. Kastje is rechtstreeks bekabeld aangesloten vanaf het modem. We hebben een nieuwe kabel ontvangen en vervangen.

alles kastjes, modem en glasvezelkastje zijn van het stroom geweest en teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Ik heb eigenlijk zin meer hierin. Ik verwacht dat er een oplossing gaat komen en vanuit een persoon die wellicht iets hoger in de rangorde staat bij jullie, want de personen die ik heb gesproken kunnen naar mijn idee niets betekenen.

We kunnen nog proberen om het modem te vervangen. Maar dat zou echt de laatste stap moeten zijn.
Ik lees het probleem trouwens best veel terug op internet en ook op deze community. Dus ik ben niet de enige neem ik aan.

Ik wil echt niet overstappen naar een andere provider, maar op deze manier maken jullie het me wel lastig vrees ik. Kun jij nog iets betekenen in deze?

Vriendelijke groet,

Frank

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

!--endfragment>

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 25, 2025

Ik ben onaangenaam verrast door deze contactmomenten. Ik heb je gegevens en pak dit intern nog op.
Eerst het belangrijkste, de ontvangers werkend krijgen.
Ik heb vanaf hier 1 van je ontvangers opnieuw opgestart dus het kan zijn dat er om gegevens wordt gevraagd om opnieuw in te loggen. Ik hoop dat dit niet al te verkeerd uitkomt nu.
Om alvast vooruit te lopen voor als dit niet helpt heb ik ook een ticket aangemaakt zodat er nu contact met je wordt opgenomen. Ik durf niet te zeggen of dit vanavond nog gaat gebeuren. 

Hou je me nog op de hoogte hier? Ik wil dit toch graag samen met je oplossen. 

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2025

Hoi Alex, Bedankt voor je reactie en je actie! Op een of andere manier heb ik.al mijn vertrouwen en hoop op jou ingezet. Ik heb op de tv ontvanger niks gemerkt dus ik denk dat je degene hebt gepakt die wij tijdelijk jiet gebruiken.

Kan het echt niks.te maken hebben met de aansluiting van glasvezel? Toen zijn namelijk de problemen ontstaan.