Skip to main content

Vanaf het begin (3 jaar geleden) krijg ik deze foutmelding regelmatig op mijn tv. De stekker eruit en erin doen was toen voldoende. Later werd het erger en heb ik gebeld naar kpn. Toen ik na heel veel omwegen eindelijk iemand aan de lijn kreeg werd mij verteld het kastje opnieuw op te starten. Dit werd vanaf dan mijn "oplossing". Na anderhalf jaar werd het probleem erger, kreeg ik de melding dagelijks en heb ik weer gebeld met KPN. Toen werd mij verteld dat het probleem zat in mijn stroom netwerk, waardoor mijn twee dvs-kastjes geen contact konden zoeken. Ik moest deze steeds opnieuw contact laten zoeken tot die het deed. Het is toen 1 dag goed gegaan. Vandaag heb ik na mijn zesde foutmelding weer gebeld met KPN. Nu was de mededeling dat ik maar in een KPN winkel de dvs kastjes moet laten checken en dat hij nu niks kan doen. Op dit moment doet mijn tv het niet. 

Ik krijg elke keer iets anders te horen wat er fout kan zijn en elke keer een kleine oplossing die dan eventjes helpt. Ik twijfel nu heel erg of ik over moet stappen naar een andere provider als dit bij KPN niet opgelost kan worden. Ik hoop snel een oplossing te krijgen want ik vind het een te duur abonnement om steeds foutmeldingen te krijgen en geen tv te kunnen kijken.

 

Groet,

Chantal 

Hallo @Chantal1812 als je nu, tijdelijk, eens een netwerkkabel rechtstreeks tussen modem en tv decoder aansluit, is het probleem dan over?

 Bij een andere provider de tv-decoder op dezelfde wijze via het stroomnet aansluiten zal geen verbetering geven, je stroomnet verandert er niet mee.

 

 


Beste @Chantal1812, welkom! Wat ontzettend irritant, zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je naar een andere oplossing op zoek bent. Net als JanD ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld aansluit op de Experia Box. Is het probleem dan opgelost? Heb je daarnaast het stappenplan op onze website voor de foutcode al eens doorlopen?


Ik ga kijken of het lukt met een kabel. Het stappenplan heb ik zeker al meerdere keren doorlopen in die 3 jaar(als je namelijk probeert te bellen naar de klantenservice kan je daar niet omheen en is het heel moeilijk iemand aan de telefoon te krijgen omdat je telkens naar het stappenplan wordt verwezen), maar dat heeft nog geen enkele keer geholpen.


Wil je ons op de hoogte houden? Als het met de kabel opgelost is, zou ik je toch adviseren om die dus een plekje in huis te geven en dat onderdeel van je opstelling te maken. Mocht je er dan nog steeds tegenaan lopen, helpen we je natuurlijk graag verder. 


Ik ga de kabel proberen. Het stappenplan heb ik al zo'n 30x doorlopen.