Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort de VIP 5202 ontvangers (2 stuks). Ze zijn beide middels een UTP rechtstreeks aangesloten op de V12 experiabox. Als er 1 ontvanger aan staan werkt deze goed, als de tweede aangezet wordt krijgt ik elke keer de melding dat ik moet zappen met de meldingĀ stb-nmc-400. Als ik dan de ontvanger die het goed doet uitzet werkt die andere wel weer. Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb de vorige units, ook arris, al retour gestuurd. Ik betaal nu meer maar ik krijg minder en het begint nu aardig te irriteren.

ik hoor graag of iemand een goede tip heeft, opnieuw opstarten en alle stappenplannen heb ik al doorlopen alle kabels zijn gemeten en in orde.

Ā 

Ik heb verder nog 5 superwifipunten waarvan 3 voorzien van een netwerkkabel. Mijn hoofdaansluiting is glasvezel 200 up en 200 down.

Ā 

Ā 

Ik ervaar dezelfde problemen echter heb ik geen omvormer van de zonnepanelen en geen printer, wel heb ik super wifi schotels. Sinds een week heb ik de VIP 5202 ontvangers maar ik kan er maar 1 tegelijk aanzetten anders krijg ik dezelfde foutmelding.

Zou bij mij dan ook een ā€œbroadcast stormā€ in het netwerk actief zijn door de superwifis?

Admin: Reactie samengevoegd met je eigen topic


Hallo @Sander SmitĀ , gebruik je binnen het netwerk ook switches en/of Devoloā€™s (internet via stopcontact)?Ā 


Ik heb wel switches ja, echter zit daar geen VIP 5202 op aangesloten. Ik heb geen devolos.


Wat voor switches gebruik je (merk en type)?

Je hebt geen vaste ip-adressen ingesteld die elkaar in de weg zitten?

Ā 

Ā 


Ik gebruik geen vaste IP adressen en de switch die ik gebruik is een Netgear GS308E. Ik kan ook in het modem zien dat ze beide een eigen ip adres hebben.


Zet op die GS308E de "loop detection" eens aan als die nog niet aan staat.

Helpt dat?


Loop detection staat aan, dan zou er als een loop aanwezig is een blauwe Led aan moeten gaan bij de desbetreffende poort, dat is niet het geval.


Loop detection staat aan, dan zou er als een loop aanwezig is een blauwe Led aan moeten gaan bij de desbetreffende poort, dat is niet het geval.

Waar heb jij gelezen dat er een blauwe led aan zou moeten gaan bij de detectie van een loop?

Ā 

Treedt dit fenomeen overigens ook op als je alleen de TV ontvangers en verder helemaal niets op de V12 hebt aangesloten?


Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat Led blauw opkomt wanneer er een loop is geconstateerd, excuses als ik het fout heb.Ā 
Ā 

Als ik alleen de ontvangers aangesloten heb op de v12 dan werkt het wel, het lijkt er dus op dat er iets elders in het netwerk niet goed gaat. Ik ga op onderzoek uit.


Als ik alleen de ontvangers aangesloten heb op de v12 dan werkt het wel, het lijkt er dus op dat er iets elders in het netwerk niet goed gaat. Ik ga op onderzoek uit.

ƉƩn voor Ć©Ć©n en met tussenpozen weer apparaten aansluiten totdat het fout gaat.

Ik ben heel benieuwd bij welk apparaat het weer foutĀ gaat.


Fijn dat hier al zoveel geprobeerd is.Ā  @Sander SmitĀ heb je al een apparaat ontdekt dat de eventuele boosdoener kan zijn?


Bedankt voor alle antwoorden en tips. Ik heb een verdachte op het oog en dat betreft mijn Hikvision NVR. Het werkt nu naar behoren maar 100% beproeven is nog niet gelukt vanwege tijdsgebrek (werken).

Ā 

Ik hou jullie op de hoogte!