Skip to main content

Wij krijgen sinds enkele dagen dezelfde foutmelding, spontaan zonder dat er iets is veranderd in ons systeem. We hebben al 3 keer de tv-ontvanger gereset (nieuwe software etc) maar dat geeft geen oplossing. 
Wie kan helpen?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @NicVer, welkom op het forum!
Over deze foutmelding lees ik het volgende:

 

Problemen met je hardwareverbinding oplossen

Er kan een HDCPv-probleem optreden op je apparaat waardoor je content niet kan worden afgespeeld. Los het probleem als volgt op:

  1. Controleer of je een HDMI-kabel gebruikt.

  2. Omzeil ontvangers of stereoapparatuur door het apparaat rechtstreeks op je tv aan te sluiten.

  3. Probeer de uiteinden van de HDMI-kabel om te keren.

  4. Probeer een nieuwe HDMI-kabel.

  5. Probeer een andere HDMI-poort op je tv.

  6. Probeer een HDMI-poort op een andere tv, indien beschikbaar.

    • Als je kunt streamen op een andere tv, is er mogelijk een probleem met de HDMI-poort van de oorspronkelijke tv. Neem contact op met de tv-fabrikant voor verdere hulp.


Hallo Thomas bedankt voor je reactie.
We hebben die stappen al geprobeerd en ook al diverse malen de TV ontvanger van KPN opnieuw opgestart. Ook het modem al 2x opnieuw opgestart. 
Het probleem lijkt erin te zitten dat nieuwe software niet goed geladen wordt. Er komt tijdens software downloaden een foutmelding 121 (die overigens niet zou bestaan volgens de foutmelding site van KPN, maar staat toch echt op het scherm) dat software niet geladen kan worden en dan schiet het apparaat in een soort loop waarin wel de hele updatebalk wordt gevolgd maar vervolgens steeds wordt gevraagd  software te updaten. 


Dat is balen @NicVer
voor foutcode 121 is gelukkig wel een oplossing. Deze oplossing zou ook nog wel eens willen helpen bij de Netflix melding

Zou je via deze stappen de software van je ontvanger eens willen verwijderen?
Als je de nieuwe software hebt op onze ontvangers kan het ook via Menu >systeem >software verwijderen


@NicVer is het nog gelukt de software te verwijderen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!
 


Hoi Thomas sorry dat mijn reactie zo lang duurde. Maar we hebben alle stappen (meermaals) doorlopen en net de laatste stap van Terug naar Fabrieksinstellingen gedaan. Het is nu gelukt!!! Eerste keer kwam het systeem weer in een soort loop waarbij het meteen na doorlopen van de opstart weer om software update vroeg. En toen dus weer alle stappen van software downloaden en installeren en opstarten doorliep. Maar nu tot het goede einde! Het probleem wat we hadden met Netflix (liet bij steeds meer afleveringen/series/films zien dat de Titel kan niet worden afgespeeld) is nu ook opgelost. 
Dus dank voor je advies!!


Ik heb dus hetzelfde probleem. Ook de software verwijderd en op opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Als wij series kijken kunnen wij gerust twee, drie afleveringen kijken en dan bij aflevering vier deze melding krijgen. Op de andere ontvanger boven geen enkel probleem en ook via de app van de tv zelf geen probleem. 


Hallo Edwin wordt de installatie van de software compleet uitgevoerd of heb je het idee dat er een soort loop inzit waardoor die steeds weer vraagt of je nieuwe software wil laden? Bij ons ging dat pas weg nadat we Terug naar de Fabrieksinstellingen (alleen nieuwe software laden was niet voldoende, moest deze optie kiezen) hadden gedaan en daarna nog een keer nieuwe software laadden. 
Hopelijk komt bij jullie ook de oplossing. 
Groet, Nic


Hallo Edwin wordt de installatie van de software compleet uitgevoerd of heb je het idee dat er een soort loop inzit waardoor die steeds weer vraagt of je nieuwe software wil laden? Bij ons ging dat pas weg nadat we Terug naar de Fabrieksinstellingen (alleen nieuwe software laden was niet voldoende, moest deze optie kiezen) hadden gedaan en daarna nog een keer nieuwe software laadden. 
Hopelijk komt bij jullie ook de oplossing. 
Groet, Nic

Nee alles verloopt prima heb ik het idee. Gisterenavond wederom terug naar fabrieksinstellingen en nu werkt tot overmaat van ramp de afstandsbediening ook niet meer. 


Hoi @Edwin Achterberg is het inmiddels gelukt je afstandsbediening opnieuw in te stellen? Anders kun je daarvoor deze stappen nog een keer doorlopen. Ik vermoed dat je hem opnieuw moet koppelen na de reset.
Als de reset de netflixproblemen niet verholpen heeft, kun je dan eens een andere HDMI kabel/aansluiting op je TV testen? Zit je TV ontvanger direct op je TV of zit er nog iets van een HDMI splitter of andere installatie tussen?