Skip to main content

Beste allemaal, 

 

Ik heb een serieus probleem met streamen via de kpn-itv app. 

Alles is al een keer gereset en opnieuw geïnstalleerd zowel modem box 12, als Chromecast app van kpn-itv verwijderd plus opnieuw gedownload en geïnstalleerd, alle andere apps kan ik wel streamen discovery, Disney +, Videoland en YouTube geen probleem, hoeven jullie daar niet meer naar te vragen, alles zit op het zelfde netwerk, netwerk status tv is oké.

 

Nu mijn probleem zodra ik de kpn-itv app gebruik werkt prima op de mobiel ga ik naar het stream logo en daar op druk zou ik vervolgens het kpn-logo op mijn tv moeten zie, maar het enige wat ik zie is onder in beeld een ronddraaiende cursor (rondje) en de rest van het beeld is zwart, als ik dit een minuut z'n gangetje laat gaan springt er een grijs scherm op het beeldscherm vanuit Chromecast met de tekst " oeps er ging wat fout" druk ik vervolgens op de bijvoorbeeld videoland app doet alles het gewoon. 

Het rare aan de hele zaak is dat er op de slaapkamer van mijn dochter ook tv staat met Chromecast en dezelfde apps zijn geïnstalleerd daar werkt de kpn app weer wel evenals op onze slaapkamer die van mijn echtgenote en mijzelf ook daar werkt de app

 

Klantenservice van KPN gebeld die hebben ook eventjes geen idee. 

Rest mij nog te zeggen bovenstaande heeft het altijd goed gedaan tot voor drie dagen geleden. 

Ben benieuwd of jullie kunnen helpen want ik weet het even niet meer

Alvast bedankt voor de genomen moeite 

Mvg

Eric van Roosmalen 

Hallo @Eric61 en welkom op het forum! Ik lees dat je problemen hebt met het gebruik van de Chromecast. Nu heb ik hier onvoldoende informatie over om je goed te helpen.  

Ik heb je bericht uiteraard wel gelezen en wat me opvalt is dat het wel werkt via de andere televisies. Wat je kan proberen is een wisseltest, de Chromecast uit de slaapkamer omwisselen met de Chromecast uit de woonkamer en kijken of het dan wel werkt. Ook kan je kijken of er een update beschikbaar is voor de televisie. Ik hoop dat deze tips helpen en dat anders de community nog met nuttige tips komt om de problemen met het casten op te lossen.


Gek antwoord van @Liesbeth_ want er was een storing.

 


 


Hoi @Parossa en dankjewel voor je oplettendheid! Ik had de melding over de storing volledig gemist en lees inderdaad dat dit probleem er sinds enige dagen is. Het is gelukkig nu ook opgelost, werkt het voor jou ook weer @Eric61


Beste Liesbeth, en andere. 

JA, hij doet het inderdaad ook weer heeft wel een weekje geduurt, maar gelukkig. 

Dank jullie alle voor de hulp.

 

Mvg 

Eric61