Skip to main content

Goedenavond! 

Ik ga proberen mijn uitdaging zo helder mogelijk te verwoorden als niet-technisch persoon. Excuus alvast :-)

 

Vanuit mijn modem in de gangkast gaan kabels naar een verdeelstation en van daar uit de muur in naar mn huiskamer. Normaliter gaat de kabel vanuit de muur in de huiskamer naar de switch TP-LINK TL-SG105 en van daar uit de tv in, mijn WiFi versterker en bv KPN kastje. 
 

Echter.. ik krijg nu foutmeldingen als ik tv wil kijken en zie dus niks. Als ik echter de kabel uit de muur direct in het KPN tv kastje stop, heb ik gewoon tv (al krijg ik soms de melding dat de “WLAN kabel losgekoppeld is” en daarna ook weer eens “dat de kabel weer aangesloten is”. 

Wat moet ik nu doen? Ik heb de nieuwste KPN tv kastjes gehad, want KPN dacht dat dat de oplossing was. 
 

graag hulp, dank jullie wel!  

TP- Link TL SG105 werkt niet met  interactieve TV van KPN, omdat gebruik gemaakt wordt van IGMP V3 en dit wordt niet ondersteunt door unmanaged switches

 


Dank voor deze reactie. Welke switch moet ik dan halen of wat is nu mijn vervolgstap?


https://www.netgear.com/nl/business/wired/switches/plus/gs105ev2/

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 


Dank voor deze reactie. Welke switch moet ik dan halen of wat is nu mijn vervolgstap?

Managed en unmanaged switches, het is verstandige om een managed switch te nemen die ondersteunt IGMP snooping zoals TP-Link TL-SG105E 

 

 


Hier wat meer info over igmp snooping. 


Dank jullie wel, ik ga het proberen! 


Hi @MrDaan, welkom op ons forum. 

J.D.P. heeft helemaal gelijk. 

TP- Link TL SG105 werkt niet met  interactieve TV van KPN, omdat gebruik gemaakt wordt van IGMP V3 en dit wordt niet ondersteunt door unmanaged switches

En hiermee moet het lukken. 

Laat het even of het hiermee gelukt is. 


Mijn nieuwe switch is net binnen gekomen en het werkt! Dank jullie wel 👍🏾


@MrDaan, wat fijn om te lezen! 

 

TP- Link TL SG105 werkt niet met  interactieve TV van KPN, omdat gebruik gemaakt wordt van IGMP V3 en dit wordt niet ondersteunt door unmanaged switches

En hiermee moet het lukken. 

Laat het even of het hiermee gelukt is. 

Mijn nieuwe switch is net binnen gekomen en het werkt! Dank jullie wel 👍🏾