Skip to main content

Ik woon in een appartement met naast, boven en onder mij bewoners, allen met modem in de meterkast. Zeer regelmatig valt mijn tv uit (foutcode 143 of andere code), soms 2x op een avond. Als ik de dvs1200 reset (door ze op elkaar met elkaar te laten connecten), is eea meestal verholpen. Blijkbaar gebeurt er iets in de meterkast als een van de buren ‘iets’ doet.  Weet iemand hoe kan ik voorkomen dat dit steeds gebeurt?

Mvg, Jorix.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ja. Kabel leggen. Dat is de oplossing.

Heeft u een gezamenlijke meterkast? Of meterkast op de hal / gang?


Meterkast staat op de hal. Die van de buren staat ernaast. Tweemaal 5 meterkasten boven elkaar. Kabel leggen is dus geen optie. In mijn vorige appartement (eenmaal 5 meterkasten boven elkaar), had ik er nooit last van.


Hi @Jorix, een kabel leggen is inderdaad de oplossing zoals Nick ook aangeeft, maar met de meterkast in de hal kan ik me voorstellen dat dat lastig te realiseren is. Ik raad je in ieder geval aan om ervoor te zorgen dat de Draadloze Verbindingsset zo optimaal mogelijk aangesloten is. Je kan ook proberen om de software van de adapters te updaten.

Ten slotte kan je nog proberen om de Cockpit te downloaden, dit programma kan je via Devolo (de fabrikant) downloaden en gebruiken om inzicht in de verbinding te krijgen.

Ik hoop dat je er uit komt met een van deze tips en snel de voor jou beste oplossing vindt.


https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/oplossing-voor-problemen-met-dvs650-adapters-501002

Probeer dit ook eens. Dat hielp destijds bij ons ook. 


Vast dank voor de antwoorden. Ik ga de cockpit en link opzoeken.