Skip to main content
Hoe kan zijn dat op mijn kpn glasvezel abonnement op beide tv ontvangers fox sports (221,222,223) niet in HD zijn. Terwijl de andere zenders die in HD zouden moeten zijn wel HD zijn. Er brand op mijn Aris tv ontvanger geen rood HD lampje op geen een HD zender. Heb de software van de tv ontvanger ook al verwijdert en het modem gereset.

Bij de klantenservice kom ik niet veel verder als herstarten of de zender zal wel niet in HD worden uitgezonden. Dit geld overigens voor beide tv ontvangers.



iemand enig idee?
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat bijvoorbeeld NPO 1 in HD is als het HD-ledje NIET brandt. Dan is gewoon alles SD.



Kijk eens of je ontvanger wel op HD weergave staat.



Menu - instellingen - Beeld- en kwaliteit - onderaan: SD / HD standaard in te stellen. (opslaan via bewaren en OK knop)
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat bijvoorbeeld NPO 1 in HD is als het HD-ledje NIET brandt. Dan is gewoon alles SD.



Kijk eens of je ontvanger wel op HD weergave staat.



Menu - instellingen - Beeld- en kwaliteit - onderaan: SD / HD standaard in te stellen. (opslaan via bewaren en OK knop)


Hallo Peter,



Bij de instellingen van beeld en kwaliteit staat die op 'HD standaard' en dan op 1080i
Je hebt de boel toch wel met ALLEEN een HDMI kabel aangesloten, he. Dus zeker géén scart kabel!



Verder mogelijk dat een KPN moderator even naar je instellingen in de televisie centrale van KPN moet kijken. Mogelijk staat daar wat verkeerd.



Zodat ie dat kan doen zijn de volgende gegevens van je nodig.

Voor- achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer

Dit vul je in op je forumprofiel. Dit is niet voor anderen zichtbaar. (onderaan die pagina na invullen opslaan)



P.S. je hebt nu ook Fox Sports 4, 5 en 6. KPN heeft er nu één pakket van gemaakt.
Je hebt de boel toch wel met ALLEEN een HDMI kabel aangesloten, he. Dus zeker géén scart kabel!



Verder mogelijk dat een KPN moderator even naar je instellingen in de televisie centrale van KPN moet kijken. Mogelijk staat daar wat verkeerd.



Zodat ie dat kan doen zijn de volgende gegevens van je nodig.

Voor- achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer

Dit vul je in op je forumprofiel. Dit is niet voor anderen zichtbaar. (onderaan die pagina na invullen opslaan)



P.S. je hebt nu ook Fox Sports 4, 5 en 6. KPN heeft er nu één pakket van gemaakt.




Heb uiteraard alles alleen via HDMI aangesloten. Ik heb mijn profiel net volledig ingevuld.
Welkom @tumtum100! Goed dat je het meldt. Er stond inderdaad iets verkeerd in de administratie waardoor beide ontvangers SD kwaliteit kregen. Vreemd! Bij glasvezel is bandbreedte geen beperking. Het is bij dezen rechtgezet. Kun je de TV-ontvangers opnieuw opstarten en testen of alles HD is?
Vreemd! Bij glasvezel is bandbreedte geen profiel.



Mogelijk ooit door een verhuizing van een DSL adres naar een FttH adres. (?) Dat dat bandbreedte-profiel mee is gekomen?
Dat is inderdaad een mogelijkheid, hoewel dat direct moet worden aangepast na overgang naar glas. Ik bedoelde overigens dat het geen beperking is maar ik zat in mijn hoofd met snelheidsprofielen. Het is de hitte 😥
Welkom @tumtum100! Goed dat je het meldt. Er stond inderdaad iets verkeerd in de administratie waardoor beide ontvangers SD kwaliteit kregen. Vreemd! Bij glasvezel is bandbreedte geen beperking. Het is bij dezen rechtgezet. Kun je de TV-ontvangers opnieuw opstarten en testen of alles HD is?



Bedankt alle zenders zijn nu in HD! net optijd voor de wedstrijd ajax psv 👌🏻

Reageer