Skip to main content
Beantwoord

Full screen werkt niet meer met KPN Soundbox

• May 16, 2025
  • 18 reacties
  • 235 keer bekeken

Heb sinds een paar dagen  de kpn + music box en bij het aan zetten heb ik geen full screen meer als ik de box reset heb ik wel full screen bij de oude tv box had ik dit niet.

Heb een samsung QE65S93 tv 

Beste antwoord door Erik van KPN

Het team heeft laten weten dat dit een probleem is waar ze aan werken, ​@Steve78. en ​@Portb. Zodra hier een oplossing voor is, dan vermelden we dat in een Product Update. Daar kun je op abonneren met de knop rechtsboven. Dan krijg je een mail als we een nieuwe plaatsen.

18 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Welkom terug ​@Portb! Leuk dat je nu de Soundbox hebt. Even een paar vragen om te zorgen dat ik begrijp wat het probleem is.

Gaat het erom dat de Soundbox niet opstart met volledig scherm tv-beeld? Want dat is in principe normaal, de TV+ Box en TV+ Soundbox starten standaard op met het Startscherm waarop je verschillende tegelrijen ziet. Als je liever wel wilt opstarten met volledig tv beeld, dan kan je dat instellen. Open hiervoor de Instellingen (⚙), ga naar Menu Weergave en kies dan Opstartscherm. Meer informatie over dit en andere manieren om het Startscherm te personaliseren lees je hier:

Of, gaat het erom dat het beeld in het algemeen niet het hele scherm vult? Dat zou standaard wel zo moeten zijn. Als dit inderdaad het probleem is, zou je dan eens een foto kunnen plaatsen van hoe het eruit ziet? Dan kunnen we makkelijker uitvogelen waar dit vandaan komt. En hoe het op te lossen is.

• Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Ik heb dit probleem ook 2 x gehad met de KPN Sounbox dat ik geen volledig beeld heb, als je dan 1 seconde in vertraging tv gaat kijken schakelt hij weer wel naar volledig beeld, opnieuw opstarten helpt dan weer. Maar dit kan nooit de bedoeling zijn. Ik zal een foto maken indien het weer gebeurt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat is inderdaad niet de bedoeling, ​@Steve78. Ik herken het zelf niet direct, dus ik ben wel heel benieuwd naar een foto mocht het wel nog een keer gebeuren. Dan kunnen we dit doorgeven aan de ontwikkelaars.

• Nieuwkomer
  • May 26, 2025

Vandaag al 2x opnieuw moeten opstarten, op de foto oe het beeld eruit ziet. Mijn tv is ook een Samsung QLED 55Q74B

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Top! Niet dat het weer gebeurde, maar wel dat je een foto hebt kunnen maken en delen. Ik geef het door aan de ontwikkelaars, ​@Steve78 en kom er op terug zodra ik meer weet. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 3, 2025

Het team heeft laten weten dat dit een probleem is waar ze aan werken, ​@Steve78. en ​@Portb. Zodra hier een oplossing voor is, dan vermelden we dat in een Product Update. Daar kun je op abonneren met de knop rechtsboven. Dan krijg je een mail als we een nieuwe plaatsen.

Forum|alt.badge.img

Ik heb de sounbox nu een paar weken heb ook al eerder een reset moeten doen, en ik mag nu weer de soundbox resetten. Wanneer is dit probleem opgelost? 

• Nieuwkomer
  • July 3, 2025

Nu is het dagelijks resetten elke keer dat de tv aangaat.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Steve78 en ​@Marijkewolles willen jullie je profiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat we dat gedaan hebben, dan kunnen we jullie specifieke voorbeelden meenemen richting de collega's van tv.

Forum|alt.badge.img

@Steve78 en ​@Marijkewolles willen jullie je profiel aanvullen met je adres en klantnummer? Laat hier even weten dat we dat gedaan hebben, dan kunnen we jullie specifieke voorbeelden meenemen richting de collega's van tv.

Profiel is aangepast 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Bedankt, ​@Marijkewolles! We hebben jouw Soundbox inmiddels voorzien van nieuwe firmware. Ik ben heel benieuwd of je hetzelfde nu nog ervaart!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 23, 2025

Hoe is het nu, ​@Marijkewolles, heb je nu steeds netjes full screen beeld?

Forum|alt.badge.img

Bedankt, ​@Marijkewolles! We hebben jouw Soundbox inmiddels voorzien van nieuwe firmware. Ik ben heel benieuwd of je hetzelfde nu nog ervaart!

Momenteel nog niet weer gehad

Forum|alt.badge.img

Sinds vandaag opeens wel geluid maar geen beeld moest de soundbox weer resetten 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 4, 2025

Was het na de reset wel weer goed?

Forum|alt.badge.img

Was het na de reset wel weer goed?

Naar de reset was het weer goed, zou mooi zijn als de soundbox wat stabieler was. Dat ik hem niet steeds hoef te resetten.

Forum|alt.badge.img

Heb nu al weer klein beeld, kunnen jullie mij geen ander kastje sturen? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 19, 2025

We hebben hier opnieuw navraag over gedaan, ​@Marijkewolles. Wil je eens gaan naar Instellingen > Apparaat (algemene instellingen) > Apparaatvoorkeuren > Weergave en Geluid > HDMI

Waar staat vervolgens de optie voor Schermresolutie op? En is het schuifje voor 50Hz voorkeur ook actief?