Skip to main content

Een kennis heeft een nieuwe KPN Arris VIP5202 alles werkt behalve de functie “ bronselectie”. Bij het bedienen zie de led op de tv wel reageren maar er gebeurd niets. Met originele tv afstandsbediening wordt dit wel geactiveerd. Heb de Arris VIP5202 al een keer compleet nieuw opgestart (met de voeding) maar zonder resultaat. Hoe kunnen wij dit verhelpen? Gr. Ton

Bronselectie is iets wat moet gebeuren op de tv. Niet op het kastje. Harder en zachter zetten van het geluid werkt wel?


Een kennis heeft een nieuwe KPN Arris VIP5202 alles werkt behalve de functie “ bronselectie”. Bij het bedienen zie de led op de tv wel reageren maar er gebeurd niets. Met originele tv afstandsbediening wordt dit wel geactiveerd. Heb de Arris VIP5202 al een keer compleet nieuw opgestart (met de voeding) maar zonder resultaat. Hoe kunnen wij dit verhelpen? Gr. Ton

 

Klopt, de AB stuurt dat signaal naar de TV, net zoals volume en aan/uit tv.

Heb je wel de juiste code ingevoerd?

Anders, gebruik je toch de AB van de tv, ook handig om via de app's op je tv te kijken. 😉 


Zoals ik al schreef werken alle functies op de AB van de Arris werken de functie “bronselectie” want deze functie toets ook op deze AB. En ja de code moet wel correct zijn alles anders zou men deze andere functies ook niet werken, en nee men wil graag alleen de AB die bij de Arris geleverd gebruiken.


Hallo @Boot56  je zou de AB van decoder eens kunnen resetten en opnieuw koppelen.

 


Moet wel werken, hier doet ie het tenminste. Bron kiezen met de knop 'scherm met pijl'  (boven de gids knop). Vervolgens de bron kiezen met peiltjes 'links of rechts' en bevestigen met OK.


Zoals ik al schreef werken alle functies op de AB van de Arris werken de functie “bronselectie” want deze functie toets ook op deze AB. En ja de code moet wel correct zijn alles anders zou men deze andere functies ook niet werken, en nee men wil graag alleen de AB die bij de Arris geleverd gebruiken.

 

Maar als je de source veranderd, dan heb je toch voor de source een andere AB nodig?

Mijn voorkeur, gebruik de originele AB van de TV.

 

Wat betreft de source (bron) voor de Arris KPN tv decoder, je kan in de tv instellen dat hij altijd op HDMI 1 opstart. 

Je moet dan natuurlijk wel de HDMI van de KPN tv decoder op HDMI 1 zetten.

 

En je hebt uiteraard wel gelijk, het zou moeten werken.

Zelf heb ik de functie nog nooit via de KPN AB gebruikt. 😉

 

Ik begrijp dat volume en aan/uit voor de tv wel werkt via de KPN AB van de Arris?

 

Ik heb elders gelezen dat je de AB van de Arris VIP 5202 moet / kan programmeren en updaten.

(ik heb deze KPN tv decoder zelf niet). 


Hoi @Boot56, welkom op ons forum!
Op www.kpn.com/afstandsbediening staan de stappenplannen voor alle afstandsbedieningen.
Als alleen de sourceknop niet werkt maar de volumeknoppen wel kan het zijn dat een van de andere codes beter werkt.