Skip to main content
Vraag

Functies Comfort+ afstandsbediening

  • 23 August 2024
  • 9 reacties
  • 161 keer bekeken

Zit er een functie op voor vooruit/ achteruit spoelen?

Voor de Comfort+ voor TV+: dat kan met de pijltjestoetsen links en rechts naast OK. Je gaat bij vasthouden met 32x snelheid terug of vooruit. (Dit is nieuw sinds de update van 23 juli 2024 en werkt hetzelfde op de witte standaardafstandsbediening. Maar die witte heeft ook fijnere knoppen voor ⏪️ en ⏩️.)

Er is een feature request (nummer 83) om de snelheid instelbaar te maken.

Pauzeren kan alleen door naar de informatiebalk te gaan. Dus pijltje omlaag en dan OK. (In sommige situaties ook twee keer OK.)

Ik geloof dat die uitleg inderdaad ontbreekt in de Kennisbank.

 


Trouwens, als je begint met live kijken, dan kun je alleen terug naar het punt waarop je begon met kijken.

Om verder terug te kunnen moet je kijken vanaf het begin (maar dan kun je niet altijd vooruitspoelen), of opnemen (dat kan ook als de uitzending al bezig is; wel het opnemen pakket nodig natuurlijk, maar dan kun je heen en weer zoveel je wilt).

(Details; is ook niet anders voor Comfort+ dan voor de standaardafstandsbediening.)


Trouwens, als je begint met live kijken, dan kun je alleen terug naar het punt waarop je begon met kijken.

Dat klopt, dat is een bekende bug in de huidige TV+ launcher app. Het zou opgelost zijn in versie 1.160.2 van de TV+ launcher app maar helaas is dat nog niet volledig het geval.

Als je overigens een tweede of derde keer opnieuw gaat terugspoelen (dan dus niet vanuit live kijken) dan kan het maar zo zijn dat je dan wel verder kunt terugspoelen.


Dat klopt, dat is een bekende bug in de huidige TV+ launcher app.

Ah, is dat een bug? Dat zou fijn zijn. 😎 Hoewel Erik ooit iets anders schreef; zie de eerdere link naar de details.


Goede vraag @RJ Borst

 

Dit kan inderdaad met de < en > knoppen zoals Arjan al noemt:

Voor de Comfort+ voor TV+: dat kan met de pijltjestoetsen links en rechts naast OK. Je gaat bij vasthouden met 32x snelheid terug of vooruit. (Dit is nieuw sinds de update van 23 juli 2024 en werkt hetzelfde op de witte standaardafstandsbediening. Maar die witte heeft ook fijnere knoppen voor ⏪️ en ⏩️.)

Er is een feature request (nummer 83) om de snelheid instelbaar te maken.

 

Instelbare snelheid ga ik deze week meenemen in de feedbackronde met de tv mensen, maar ik verwacht niet dat dit uitgevoerd gaat worden. Kom ik op terug in het feature requests topic (link hierboven).

 

Pauzeren kan alleen door naar de informatiebalk te gaan. Dus pijltje omlaag en dan OK. (In sommige situaties ook twee keer OK.)

Klopt. Ik moet zeggen dat ik zelf spoelen en pauzeren op de reguliere afstandsbediening ook altijd met de pijltoetsen en OK doe. Ik vind de ‘echte’ spoel- en pauzeknoppen te ver naar boven zitten.

 

Ik geloof dat die uitleg inderdaad ontbreekt in de Kennisbank.

 

Ik zie inderdaad dat we over spoelen niets zeggen. Ik heb dat toegevoegd aan de tabel onder bij de veelgestelde vragen.


@Erik van KPN inmiddels heb ik de afstandsbediening in bezit, hij werkt sneller/reageert beter als de originele witte versie.

Wel nog een vraag, hoe 'pauzeer' ik het beeld?


@Erik van KPN schreef:

Ik moet zeggen dat ik zelf spoelen en pauzeren op de reguliere afstandsbediening ook altijd met de pijltoetsen en OK doe. Ik vind de ‘echte’ spoel- en pauzeknoppen te ver naar boven zitten.

Zou het een idee zijn om de functie "pauzeren" aan de long-press van de OK knop te hangen.

Daarnaast zou je de functie "pauzeren" ook aan de "Meer opties knop" kunnen hangen.


@Erik van KPN inmiddels heb ik de afstandsbediening in bezit, hij werkt sneller/reageert beter als de originele witte versie.

Wel nog een vraag, hoe 'pauzeer' ik het beeld?

Ik zie dat hier nog geen antwoord op was gekomen, RJ Borst. Ik hoop dat dit in de tussentijd wel gelukt is. Voor de volledigheid nog: pauzeren doe je door 2x op de OK knop te drukken. De eerste keer opent de informatiebalk, de tweede keer pauzeert. Als je dan weer verder wilt kijken druk je weer op OK om te hervatten. Als de informatiebalk niet meer zichtbaar is, dan kun je deze eerst weer oproepen met OK of de pijltoets naar beneden.

 

 

@Erik van KPN schreef:

Ik moet zeggen dat ik zelf spoelen en pauzeren op de reguliere afstandsbediening ook altijd met de pijltoetsen en OK doe. Ik vind de ‘echte’ spoel- en pauzeknoppen te ver naar boven zitten.

Zou het een idee zijn om de functie "pauzeren" aan de long-press van de OK knop te hangen.

Daarnaast zou je de functie "pauzeren" ook aan de "Meer opties knop" kunnen hangen.

 

Pauzeren is een goede aanvullende optie voor de Meer optiesknop, neem ik mee. Longpress op OK verwacht ik niet dat we die kunnen gebruiken hiervoor, maar navragen kan geen kwaad.


pauzeren doe je door 2x op de OK knop te drukken. De eerste keer opent de informatiebalk, de tweede keer pauzeert. Als je dan weer verder wilt kijken druk je weer op OK om te hervatten. Als de informatiebalk niet meer zichtbaar is, dan kun je deze eerst weer oproepen met OK of de pijltoets naar beneden.

Voor de volledigheid: voor pauzeren tijdens live televisiekijken moet je pijltje omlaag en dan OK drukken. Tijdens live kijken laat de OK-knop sinds de update van juli immers de minigids zien:

Minigids

Tijdens live tv kijken ga je nu met de OK-knop direct naar MiniGids. Dit doen we n.a.v. klantfeedback zodat je sneller kunt navigeren.

 

Met andere woorden: pijltje omlaag om de informatiebalk te zien werkt altijd, maar OK werkt alleen als je al aan het terugkijken bent. Het Kennisbankartikel legt dat niet helemaal goed uit.

(En haha, die vraag was al beantwoord in de eerste reactie, nog voor de vraag gesteld werd. 🤓)


Reageer