Skip to main content

Goedendag, ik weet niet of dit de juiste plek is op het forum.

Als ik langere tijd afwezig ben (zoals vakantie), zet ik bijna alle electrische verbruikers uit, ook de tv en de ontvanger. 

Ik heb het opnemen pakket. Als ik nu voor m'n vakantie opnames plan en dan alles uitzet, worden de geplande opnames gewoon uitgevoerd? De opnames zelf staan immers in de cloud.

Wie weet dit?

Hans

Ja, de opnames worden niet op de ontvangers gemaakt, dus die gaan gewoon door. Je kunt ze via de app ook op afstand beheren. Let er wel op dat serieopnames seizoen gebonden zijn zodat als een seizoen stopt in je vakantie en als nieuw seizoen doorgaat je die dan opnieuw zult moeten inplannen.


Het opname pakket (bij de webversie heet het Opslaan), neemt niet voor jou individueel iets op. Alle programma’s worden centraal opgeslagen op Servers via de zgn Cloud methodieken (men weet niet waar het staat maar het staat wel ergens).

Als jij een opname vastlegt, wordt bij jouw gegevens vastgelegd welke opnames jij hebt gemarkeerd om terug te kijken in het verleden. (Ik neem aan dat ze ook regelmatig kijken wat er bij niemand meer gemarkeerd staat en dat kan dan dus weg). 

Er staat bij die opslag data van jou, hoever je al heb gekeken, maar dat heeft geen enkel verband met opschonen of zo. 

Je gegegens staan dus “in de cloud” zoals het in het jargon heet. Zolang je een abonnement hebt blijft het altijd minimaal 1 jaar staan (als jij het niet weer uitwist).   


De antwoorden zijn duidelijk.

Dank voor de snelle reacties.

Vr.gr. Hans


@HansOm .Je kunt zelfs TIJDENS je vakantie nog opnames plannen (aangezien je natuurlijk maar tot 4 dagen vooruit kunt plannen) via de KPN-ITV-app in je smartphone.


Maar wifi moet dan aanblijven denk.ik?


Alles kan helemaal uit, het inplannen van opnames doe je immers "in the cloud".