Skip to main content

Gaat KPN, net als Ziggo, ook Eurosport 4K beschikbaar stellen zodat we de Olympische Winterspelen in 4K kunnen bekijken?

Dat hoop ik ook

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-olympische-spelen-in-beter-beeld-op-eurosport-4k/


Dat zou heel mooi zijn al ben ik bang dat dat dan nog steeds voorbehouden zal zijn aan de abonnees met een 4K abonnement i.p.v. de abonnees met een 4K TV ontvanger (8001 of 5202).


Ik denk dat dit wel logisch is, als je geen 4K abonnement hebt, kijk je dat ook niet. Ik hoop wel dat het komt voor de 4K abonnee, het is bijzonder mooi om de Olympische spelen zo te zien.


Ik denk dat dit wel logisch is, als je geen 4K abonnement hebt, kijk je dat ook niet. Ik hoop wel dat het komt voor de 4K abonnee, het is bijzonder mooi om de Olympische spelen zo te zien.

Ik heb geen 4K abonnement maar kijk wel veel 4K.

Ik hoop dan ook dat het ook voor de abonnee komt die geen 4K abonnement heeft maar wel een 4K ontvanger (8001 of 5202).


Ik heb geen 4K decoder van KPN.

4K abonnement vind ik veel te duur voor wat je krijgt.:wink:

Het is net zoals bij HD in het begin, duur en maar een paar zenders.

Eigenlijk zou 4K gewoon gratis moeten zijn, net zoals HD.

 

Hopelijk zet KPN Eurosport 4K erop, als het kan dan meteen continue. 

Maak je veel 4K kijkers blij mee, denk ik. :wink:

Maar eerst snel HD glas vanaf 1. :grinning:

 

Meer dan 4K heb je in de woonkamer niet nodig, of je moet een scherm van een paar meter minimaal hebben (ook dan moet je nog erg dichtbij zitten). 


Ik ben heel erg gewent aan 661 kiezen voor NPO1, maar wat mij wel erg slim lijkt is dat de online KPN-TV-Gids aangepast wordt en in daar ook de “Glas-kanalen” zie staan ik kn via m’n Mac of iPhone geen glas-kanalen opnemen omdat deze simpelweg er niet bij staan. https://tv.kpn.com/tv-gids Neem ik iets op op gewoon NPO1 zie ik (omdat ik een voorkeurslijst op m’n decoder heb ingesteld) deze opname niet en dat vind ik erg slecht.

Een heel tevreden klant ben ik absoluut, maar dit zijn de krenten uit de pap die men volgens mij best kan regelen.


Ik ben heel erg gewent aan 661 kiezen voor NPO1, maar wat mij wel erg slim lijkt is dat de online KPN-TV-Gids aangepast wordt en in daar ook de “Glas-kanalen” zie staan ik kn via m’n Mac of iPhone geen glas-kanalen opnemen omdat deze simpelweg er niet bij staan. https://tv.kpn.com/tv-gids Neem ik iets op op gewoon NPO1 zie ik (omdat ik een voorkeurslijst op m’n decoder heb ingesteld) deze opname niet en dat vind ik erg slecht.

Een heel tevreden klant ben ik absoluut, maar dit zijn de krenten uit de pap die men volgens mij best kan regelen.

De enig juiste oplossing is HD-"Glas" op 1.

Dat dat drie jaar na de belofte van kpn nog steeds niet gerealiseerd is vind ik ronduit belachelijk.


Dat is inderdaad wel erg lang. Ik weet niet hoe moeilijk het is, maar waarom geen eigen voorkeuze in volgorde maken? Ook dat is nog niet voor handen, echter lijkt me dat nou niet zo’n enorm probleem om dat te realiseren.


Dat is inderdaad wel erg lang. Ik weet niet hoe moeilijk het is, maar waarom geen eigen voorkeuze in volgorde maken? Ook dat is nog niet voor handen, echter lijkt me dat nou niet zo’n enorm probleem om dat te realiseren.

Het belangrijkste punt is voor mij niet die nummering maar, net als wat jij noemt, het feit dat opnames van HD-"Glas" zenders niet via smart-TV app, iTV app of site terugkeken kunnen worden en dat opnames die via smart-TV app, iTV app of site ingepland worden dus niet in HD-"Glas" kwaliteit op de TV ontvanger teruggekeken kunnen worden. Al jaren kunnen wij meer dan 90% van onze opnames niet terugkijken via de iTV app en dat is toch ronduit belachelijk.


Dat is inderdaad wel erg lang. Ik weet niet hoe moeilijk het is, maar waarom geen eigen voorkeuze in volgorde maken? Ook dat is nog niet voor handen, echter lijkt me dat nou niet zo’n enorm probleem om dat te realiseren.

KPN TV heeft vier grote nadelen :

  1. Je mist veel mooie zenders die via de satelliet vrij te zien zijn. 
  2. De zendervolgorde staat vast. Ronduit irritant ! 
  3. Voor NPO 1 moet je naar nummer 661, geldt ook voor Nederland 2 t/m 10. (662 en hoger)
  4. De beeldkwaliteit is wel goed, maar is wel minder dan via de satelliet of Digitenne. De tien glaszenders en de 4K-zenders zijn uiteraard wel dik OK.    

 


Eigenlijk vind ik de beeldkwaliteit van alle zenders een stuk beter hoor. Ik klaag er zeker niet over. Vergelijken met satelliet 🛰️ TV is niet helemaal juist, daar heb je sowieso al meer F.T.A. zenders. 


KPN TV heeft vier grote nadelen...

Satelliet televisie heeft één heel groot, ja zelf onoverkomelijk nadeel en dat is de plaatsing van de schotel. Dat is bij mijn woning niet mogelijk aangezien ik nergens vrij zicht op de satelliet heb.


Gaat KPN, net als Ziggo, ook Eurosport 4K beschikbaar stellen zodat we de Olympische Winterspelen in 4K kunnen bekijken?

Hallo @bramba ,

Helaas niet. Er komt bij KPN TV geen Eurosport 4K tijdens de Olympische Spelen. 

bron : Moderator @Lisa 


Dat is dan een flinke tegenvaller van KPN. Waarom niet als er zoveel vraag van de abonnees naar is? Ziggo deed en doet dat wel, ik moet je eerlijk zeggen dat het er wel heel erg mooi uitzag toen. 


Op de satelliet is het ook geweest een paar jaar terug.
 

Het zal nu vast te maken hebben met de centjes. Eurosport zal het ook niet gratis aan KPN beschikbaar stellen. 


Nee maar ook niet aan Ziggo. Wellicht zijn we wel bereid om er iets voor te betalen als kijker. In elk geval is dat nu te laat…erg jammer. 


Nee maar ook niet aan Ziggo. Wellicht zijn we wel bereid om er iets voor te betalen als kijker. In elk geval is dat nu te laat…erg jammer. 

 

Nee, daar ben ik niet bereid voor.

En merendeel kijkers hebben, net als ik, geen 4K ontvanger van KPN. 


Uiteraard heb ik het over de 4K abonnees. Iemand die dat niet heeft kun je daarvoor niet laten betalen natuurlijk.