Skip to main content

Goedendag, is KPN in de toekomst van plan om Qmusic als TV zender toe te voegen net als in België waar dit al wel een feit is: https://customerservice.qmusic.be/hc/nl/articles/360006877438-Kan-ik-via-mijn-televisietoestel-naar-Qmusic-luisteren-

538, SLAM! En 100%NL zijn er ook al dus kan Qmusic zeker niet achterblijven!

 

mvg,
Lukas

Hallo @Lukas_,

Leuk idee, maar ik weet niet of Q-Music zelf een tv zender beheerd in Nederland. Dat is een voorwaarde om zoiets door te kunnen geven. 538 heeft zelf de zender in beheer en kan deze dan ook bij providers pluggen. 
Het is namelijk geen kwestie van een webcam doorprikken op een tv zender, daar zit ietsje meer achter. Maar je kan het altijd is vragen bij Q-Music of de DPG als beheerder zijnde. 


Hallo @Lukas_,

Leuk idee, maar ik weet niet of Q-Music zelf een tv zender beheerd in Nederland. Dat is een voorwaarde om zoiets door te kunnen geven. 538 heeft zelf de zender in beheer en kan deze dan ook bij providers pluggen. 
Het is namelijk geen kwestie van een webcam doorprikken op een tv zender, daar zit ietsje meer achter. Maar je kan het altijd is vragen bij Q-Music of de DPG als beheerder zijnde. 

Heb DPG ook maar even bericht. Eventueel kan dit dan sneller een feit worden als KPN de zender ook wel ziet zitten ;)


Ik kijk regelmatig Qmusic van tablet naar chromecast. Werkt perfect. Maar via kpn zou nog beter zijn.


Heb DPG ook maar even bericht. Eventueel kan dit dan sneller een feit worden als KPN de zender ook wel ziet zitten ;)

Wie weet, maar als z'n degelijke zender ooit van de grond komt, houd er dan ook rekening mee dat de doorgifte kosten en de vraag naar zoiets ook meeweegt in een besluit.  Maargoed ze zullen eerst een zender op moeten gaan richten en weet niet of zoiets financieel heel haalbaar is.  Al vind ik het plan zeker niet slecht 😉


Ik kijk regelmatig Qmusic van tablet naar chromecast. Werkt perfect. Maar via kpn zou nog beter zijn.

Precies hetzelfde geval hier maar toch erg omslachtig dat casten xD

Heb DPG ook maar even bericht. Eventueel kan dit dan sneller een feit worden als KPN de zender ook wel ziet zitten ;)

Wie weet, maar als z'n degelijke zender ooit van de grond komt, houd er dan ook rekening mee dat de doorgifte kosten en de vraag naar zoiets ook meeweegt in een besluit.  Maargoed ze zullen eerst een zender op moeten gaan richten en weet niet of zoiets financieel heel haalbaar is.  Al vind ik het plan zeker niet slecht 😉

Heb contact gehad met Qmusic maar die zeggen er nog geen plannen voor te hebben dus ik hoop dat hier nu verandering in komt :)

 

 


@Lukas_ ik heb in mijn smart-tv ook een app waar ik de stream url van qmusic in heb zitten. Dat werkt eigenlijk nog beter. Het is een legale iptv lijst waar meer gratis zenders in zitten. Werkt eigenlijk net zoals bijvoorbeeld de itv app.


Heb contact gehad met Qmusic maar die zeggen er nog geen plannen voor te hebben

Ze moeten het ook maar willen / nuttig vinden. Het gaat ze ook meer kosten aan rechten. Denk dat ze het voorlopig via de app (!) met chromecast ondersteuning wel genoeg vinden.

Precies hetzelfde geval hier maar toch erg omslachtig dat casten xD

Dat valt toch wel mee? Losse chromecast is ietsje omslachtiger dan interne (Philips of Sony TV of Android-TV box of stick).


@Lukas_ ik heb in mijn smart-tv ook een app waar ik de stream url van qmusic in heb zitten. Dat werkt eigenlijk nog beter. Het is een legale iptv lijst waar meer gratis zenders in zitten. Werkt eigenlijk net zoals bijvoorbeeld de itv app.

Welke app vind jij het makkelijkst/gebruik jij hiervoor?

Heb contact gehad met Qmusic maar die zeggen er nog geen plannen voor te hebben

Ze moeten het ook maar willen / nuttig vinden. Het gaat ze ook meer kosten aan rechten. Denk dat ze het voorlopig via de app (!) met chromecast ondersteuning wel genoeg vinden.

Precies hetzelfde geval hier maar toch erg omslachtig dat casten xD

Dat valt toch wel mee? Losse chromecast is ietsje omslachtiger dan interne (Philips of Sony TV of Android-TV box of stick).

Maar dat is een beetje het probleem, op de slaapkamer hebben we geen smart tv dus vandaar zou het fijn zijn als het via de tv ontvanger had gekund :)


@Lukas_ ik heb Tivimate. Werkt perfect. 


@Lukas_ ik heb Tivimate. Werkt perfect. 

Ik heb de app gedownload en opgestart. Dan krijg ik als eerst de keuze “Afspeellijst toevoegen” dan kies ik “M3U” daar plak ik de stream url: https://qmusic.nl/live/kijk en dan kom ik bij een afspeellijst maken. Kortom ik kom er niet uit. 😆 Begin ik vanaf het begin al verkeerd?


Maar dat is een beetje het probleem, op de slaapkamer hebben we geen smart tv dus vandaar zou het fijn zijn als het via de tv ontvanger had gekund :)

 

Chromecast v3 in de slaapkamer erbij... 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1021853/google-chromecast/


Maar dat is een beetje het probleem, op de slaapkamer hebben we geen smart tv dus vandaar zou het fijn zijn als het via de tv ontvanger had gekund :)

 

Chromecast v3 in de slaapkamer erbij... 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1021853/google-chromecast/

Maar daar ben ik dus eigenlijk geen fan van 😅. Heb in de Serre een chromecast met Google tv die laatst is uitgekomen maar ik merk toch dat dit alleen gw erg omslachtig is. Zie het liefst gewoon terug dat ik een nummer kan intoetsen op mijn afstandsbediening en klaar is Kees :)


@Lukas_  ik heb je een privébericht gestuurd.