Skip to main content

Ik heb mijn koptelefoon aangesloten op Kpn tv ontvanger HMB2260. Het geluid is goed met dien verstande dat ik op de koptelefoon een galm hoor. Gelijktijdig is het geluid via de boxen van de tv goed. Hoe krijg ik de galm weg uit de koptelefoon?

Hallo @JoLam , hoe heb je de geluidsinstellingen in de tv-decoder staan, stereo, dolby of AUTO?

Zet het eens gewoon op stereo.

 

 


Ben nu niet thuis maar zal het proberen . Alle adviezen zijn welkom


Hoi @JoLam, was dit de oplossing?

Anders zou je ook nog je koptelefoon via de TV kunnen proberen!


Nee, is niet de oplossing. Op de Samsung Serif (2020) zit geen Jack aansluiting voor de koptelefoon . Die aansluiting zit dus wel op kpn tv ontvanger. Alleen dan met galm. . Bij mijn vorige tv(Philips) Zat wel Een Jack aansluiting en hadden ik en de rest van het gezin perfect geluid.


Het zal hier om een (digitale) vertraging gaan.

Als je de luidsprekers uit zet is het dan wel goed ?


Ik heb Samsung TV de Serif 49 en ik wil een draadloze koptelefoon aansluiten waarbij mijn huisgenoten het geluid gelijktijdig via de televisieboxen kunnen horen en ik via de koptelefoon.

nu blijkt uit navraag bij tv speciaalzaken dat dit niet mogelijk is. Nu zit aan de achterzijde van HMB 2260 een aansluiting voor de koptelefoon zit. Echter, als ik daar mijn bedrade koptelefoon op aansluit, dan komt er geluid uit de boxen van de tv en op mijn koptelefoon. Het geluid uit de boxen is goed maar het geluid op de koptelefoon geeft een galm. Ik wil dus gelijktijdig geluid horen door de koptelefoon en de rest van het gezin via de boxen. 

Is dat mogelijk?


Mijn vraag was bedoeld als test, niet als oplossing.

Als de TV geen audio uitgang heeft (blijkbaar) dan zou je een versterker met luidsprekers kunnen aansluiten op dezelfde aansluiting waar nu de koptelefoon op zit.


Ja dat snap ik maar dat is niet mijn vraag. Geen oplossingen dus via forum. Ik stop ermee. Bedankt allemaal.


Via een versterker met luidsprekers (stereo installatie) heb je ook een veel beter geluid ipv die kleine schetter dingen in een platte TV.

Anders een andere TV kopen met koptelefoon uitgang.

Ik ben overigens ook vaak teleurgesteld in de audio onmogelijkheden van de diverse apparaten .

Wij hebben hier een monitor, alleen beeld en verder niets, een TV heeft een ingebouwde ontvanger maar die gebruik je niet bij het itv systeem.


Wat nog te proberen valt, een HDMI audio aftak, een kastje waar het HDMI signaal doorheen gaat en het audio aftakt.
Maar als de vertraging (ook) door de TV veroorzaakt wordt dan helpt dit niet echt, of gedeeltelijk.

Ik heb de TV eens even opgezocht, het moet heel wat zijn als ik de ronkende teksten en foto's zo eens zie, maar helaas kan ik geen technische gegevens vinden en de luidsprekers zitten zeker niet aan de voorkant, dat is gevuld met scherm, maar staan tegen de vloer of de gordijnen te praten. Geen wonder dat dit niet zo goed te horen is. Ik ben idd een beetje cynisch, dit lijkt me weer een "mooi" voorbeeld van functionaliteit ondergeschikt maken aan ontwerp. En dan ook nog geen audio uitgang er op maken.
Zou er wel bluetooth op zitten ?

Wie kan de technische gegevens vinden ?


Ik ben zojuist bij een soortgelijk geval geweest, ik heb daar een audio aftak in de HDMI kabel gezet en dat werkt, geen hoorbaar verschil tussen de audio van het aftak kastje en de TV-luidsprekers.

@JoLam Ben je er al verder mee gekomen ?

Ik / “we” zijn zeer benieuwd.