Skip to main content
Vraag

Gebruik tv.kpn.com in het buitenland: beeld is met regelmaat wazig/onscherp

• October 7, 2025
  • 28 reacties
  • 368 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 30, 2026

Goede dag, mijn laatste reactie was van 2 maanden gelden en daarna bleef het heel stil aan uw kant. Heeft u al wat onderzoek gedaan?

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een goede vraag, ik was rond die tijd op vakantie.. ​@TV Apps Team, heb je sinds het laatste bericht van 2 maanden geleden mogelijk een update? 🙂

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • July 3, 2026

@SLiCRoberto We hadden 2 maanden geleden even via DM contact, die testen via Speedtest (van Ookla, maar ook van KPN zelf) zijn nog steeds volledig valide op de momenten dat het beeld korrelig is; en ook als ter vergelijk als het beeld prima is. Deze testen kunnen alleen op die verbinding (in Italië dus) gedaan worden. 
Daarnaast: op afstand kunnen we onderzoek doen, we zouden graag wat tv.kpn.com sessies onderzoeken op Starlink, zou je je profiel willen invullen met je gegevens? Alleen dan kunnen wij gericht kijken waarom de kwaliteit naar beneden gaat op jouw sessies.

Wel verbaast het me dat bij live en dan een minuut pauzeren niets helpt; op tv.kpn.com buffert de player namelijk 90sec vooruit (maar dat kan bij live natuurlijk slecht voor enkele sec, anders kun je het niet meer ‘live’ noemen), maar als je dus 90 sec achter live gaat kijken, zal die 90 sec buffer lokaal proberen te vullen. Dus als je verbindng met horten en stoten verloopt, kan ie dan op de goede momenten lekker bufferen, en de slechte momenten overbruggen zonder onderbreking of kwaliteitsverlies. Dat zou erop duiden dat de ‘pijp’ ergens strak dichtzit en dus continu maar ~1 Mbit doorlaat. Wat natuurlijk ontzettend weinig is. De SPeedtest naar KPN zou dit kunnen bevestigen.

Mocht je een VPN hebben, probeer het via een VPN en doe dan iets gek als via Griekenland of Ierland. Proberen waard.