Skip to main content

Beste,

Doordat al mijn 4 utp aansluitingen van mijn router (KPN box 12) bezet zijn en ik een vijfde aansluiting nodig had, heb ik de TP-link LS1005G gekocht.

Bij het aansluiten heb ik 1 utp kabel verwisseld voor een utp kabel welke naar de switch gaat. De verwisselde kabel heb ik vervolgens in de switch gedaan. Deze lijkt gewoon stroom te krijgen en verbinding te kunnen maken. Echter stuit ik op het volgende: mijn televisie doet het niet meer goed. Deze hapert qua geluid en beeld is er eigenlijk niet meer. Dit probleem blijft aanhouden ondanks dat ik de switch ontkoppeld heb en uitgezet heb. De UTP kabel voor de televisie loopt via de modem dus zonder switch er tussen. Heb ook nog geprobeerd om de switch tussen de router en de tv te plaatsen, echter ook zonder resultaat. Ik vraag mij af of de modem nu kapot is doordat deze geconnect is geweest met de switch. Internet (wifi) doet het wel gewoon.

Graag jullie advies

Groet

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Die switch ondersteunt geen IGMP snooping en daarom gaat de TV haperen.

Retourneer die switch en koop een Netgear GS105Ev2.


Volgens deze website wel: https://hq-securityshop.nl/product/tp-link-ls1005g-5-port-gigabit-switch/ .

Overigens zou dat haperen toch niet meer aanwezig zijn als de switch niet meer aangesloten is?


Als die switch IGMP snooping versie 2 ondersteunt dan zou het moeten werken.

Nu je die switch er weer tussenuit hebt gehaald, heb je dan ook wer de oorspronkelijke netwerkkabels in gebruik?


Als die switch IGMP snooping versie 2 ondersteunt dan zou het moeten werken.

Nu je die switch er weer tussenuit hebt gehaald, heb je dan ook wer de oorspronkelijke netwerkkabels in gebruik?

Punt 1 durf ik niet te zeggen, maar ik zal dan voor de zekerheid wel overstappen op die Netgear.

Punt 2. Zijn dezelfde kabels. Radio op tv doet het prima maar geen tv.


Heb je de TV ontvanger ook al een keer uit en weer aan gezet?


Jep, gedaan en gereset. En heb weer tv. Thx!!

Maar de TP link puur en alleen gebruiken voor utp google en deurbel (dus geen tv) is dus niet mogelijk i.v.m. IGMP Snooping?


Jawel hoor, dat is prima mogelijk.