Skip to main content

Heb een xiaomi tv stick. Nu zegt de itv app op tv dat ik alleen verbinding kan maken via vaste verbinding. Op telefoon werkt het wel en die zit op dezelfde wifi verbinding in Oostenrijk.  

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Dat klopt, de iTV app voor Android/Google TV is immers alleen voor gebruik op het thuisnetwerk en niet buitenshuis.

Bron


Dat is vreemd , zit hier op de wifi in Oostenrijk op de telefoon werkt de app  wel. 


Dat is vreemd , zit hier op de wifi in Oostenrijk op de telefoon werkt de app  wel. 

Dan gebruik je ook niet de iTV app voor Android/Google TV maar de iTV app voor Android.


Zou het wel werken met een vpn verbinding?


Zou het wel werken met een vpn verbinding?

Als dat een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk is en alle communicatie via die VPN verbinding loopt dan zal dat inderdaad werken.

Zelf heb ik dit getest door de OpenVPN cliënt op een Android TV te installeren en deze een verbinding op te laten zetten met de OpenVPN server op mijn Synology NAS thuis. Dit werkte prima. Nu stond de Android TV op dat moment ook nog thuis maar aangezien alle communicatie via de VPN tunnel liep kan het niet anders dan dat dit ook buitenshuis zal werken.