Skip to main content

Ik heb de app van Viaplay van KPN gedownload op mijn tv.   Maar via het kastje kijken op kanaal 225 is niet mogelijk?  Dat houdt dus in dat je voor viaplay je Afstandsbediening van de TV moet gebruiken en voor de formule in gewoon die van het kastje en dan via kanaal 225.   Als dit zo is graag in vervolg beter uitleggen want het heeft mij veel tijd gekost voordat ik het een beetje begreep. Het is fijn dat je dit abonnement kan kopen maar verder wordt er dus niets over uitgelegd.   Is er ook nog een andere manier om te kijken op de TV????

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Welkom op het forum.

Jammer dat het je niet duidelijk was. In beeld op 225 staat duidelijk (n.m.m.) dat daar alléén de Formule 1 te zien is in de raceweekenden.

Verder is Viaplay een on demand dienst. 

Er wordt, zo heb ik begrepen, wel een app ontwikkeld voor de KPN ontvanger. Daar kan niet zo maar de bestaande app (zoals ook op je tv) geïntegreerd worden.

Maar verder heb je het helemaal goed, nu. Viaplay via de app in je televisie.

Is er ook nog een andere manier om te kijken op de TV????

Ja er is ook een Viaplay app voor smartphones en tablets. En je kunt kijken via de laptop via je browser ( http://viaplay.nl ).

 


Goedemorgen kpn, 

alles ingesteld wachtwoord enz ! Maar elke keer schijnt het niet te matchen met mijn e-mailadres 

Ron


Nogmaals geprobeerd op smart tv alles werkt nu 👍👍


ik heb geen smart tv of tv deze niet toshiba word niet ondersteunt word er gezegt op viaplay, ik ga geen  nieuwe tv kopen . voor speciaal viaplay want deze tv doet het nog prima. waarom worden sommige tv s niet ondersteunt.wat kan ik doen zodat hij het gewoon doet op de tv van mijn want is niet alleen formule 1 maar ook andere sporten , film of series deze kan ik alleen op de pc android zien en niet op mijn toshiba tv, kun je dit uitleggen aub.


HOi @Jeanett8 , welkom op het forum.

Tja, Toshiba zie ik eigenlijk bij streamingdiensten nooit vermeld als '’ondersteund'’.

Ondersteunde tv's zijn: Samsung, LG. En Android Tv's als Sony, Philips (niet alle modellen zijn Android!) en TCL.

Ik neem aan dat de tv wel 2 hdmi ingangen heeft. Op een dan de ontvanger en in de andere steek je bijvoorbeeld een chromecast. Met de apps (oa die van Viaplay) op je telefoon kun je de beelden dan op je televisie toveren. Deze basis-chromecast kost € 39,99. 

Je kunt ook de '’chromecast met Google-TV'’ (dat is Android-TV) kopen voor € 79,99. Dan ben je minder afhankelijk van een smartphone / tablet. Want daar kunnen apps op en hij heeft een afstandsbedieninkje.

Er zijn nog meer streaming apparaatjes te koop.

Een hele goede is de Nokia Streaming 8000 box.

Allemaal prima oplossingen om je bestaande tv naar '’smart'’ (en universeel) op te waarderen. Altijd minder prijzig dan een nieuwe tv.


HOi @Jeanett8 , welkom op het forum.

Tja, Toshiba zie ik eigenlijk bij streamingdiensten nooit vermeld als '’ondersteund'’.

Ondersteunde tv's zijn: Samsung, LG. En Android Tv's als Sony, Philips (niet alle modellen zijn Android!) en TCL.

Ik neem aan dat de tv wel 2 hdmi ingangen heeft. Op een dan de ontvanger en in de andere steek je bijvoorbeeld een chromecast. Met de apps (oa die van Viaplay) op je telefoon kun je de beelden dan op je televisie toveren. Deze basis-chromecast kost € 39,99. 

Je kunt ook de '’chromecast met Google-TV'’ (dat is Android-TV) kopen voor € 79,99. Dan ben je minder afhankelijk van een smartphone / tablet. Want daar kunnen apps op en hij heeft een afstandsbedieninkje.

Er zijn nog meer streaming apparaatjes te koop.

Een hele goede is de Nokia Streaming 8000 box.

Allemaal prima oplossingen om je bestaande tv naar '’smart'’ (en universeel) op te waarderen. Altijd minder prijzig dan een nieuwe tv.

 


dank je wel voor de uitleg Peter, dus als ik het begrijpþ

Ik heb net gekeken zijkant tv daar zit hdmi ,deze cromecast apparaatje insteken.

en de andere op mobieltje of pc dan kan ik ook foto.s op pc zetten, dus ook viaplay kijken ,wel goedkoper dan nieuwe tv.

 


Klopt. Als je de Chromecast V3 koopt (bij kpn te koop) dan kun je met de apps (oa bv Viaplay) daarnaar casten en zie je het dus op tv. De bediening loopt dan via de betr. app op je phone. 

Zo doe ik het in de slaapkamer. Daar niet eens een kpn ontvanger, maar gebruik op de phone de KPN iTV app. En verder die van Viaplay en ook Videoland, Netflix en NLziet. Allemaal icm het beeld en geluid casten, de rest (bediening) via de apps op de phone.

Je zou nog kunnen overwegen om de Chomecast met Google-TV te kopen. Kost wel het dubbele, maar nog altijd veel minder dan een nieuwe smart-tv. Daar zit een afstandsbedieninkje bij en de apps kunnen evt. direct op dat apparaatje.

Voor installatie eventueel '’google home'’ op je telefoon installeren.

Of dat Nokia boxje aanschaffen...

Succes en veel plezier ermee. 😊


Chromeset v3 , krijg je er zenders erbij, want heb nu hele mooie muziek zenders van stingray .

Ik heb gelezen viaplay ook , spotify, kan je dan ook foto.s laten zien op de tv oa.

 


Chromeset v3 , krijg je er zenders erbij

De chromecast v3 heeft zelf niks. Hij geeft alleen videostreams door van apps op je telefoon of tablet.

want heb nu hele mooie muziek zenders van stingray

De ontvanger houd je erbij natuurlijk…

spotify, kan je dan ook foto.s laten zien op de tv oa

Dat kan maar dan moet je op een andere manier de chromecast met je phone (via wifi) verbinden dan wanneer je video cast.


We hebben Viaplay op TV op kanaal 225.

In de mail kreeg ik het bericht dat ik Viaplay nog moet activeren.

In de app krijg je meer te zien op Viaplay dan op TV. Moet je daar extra voor betalen?


Voor gebruik van de App hoef je niks extra te betalen, vind je het nog niet duur genoeg dan?


Nee, @Mahoee .

Je betaalt gewoon het abonnement voor Viaplay gebruik via de app.

Op TV zijn TOT en met 31 juli alleen de F1 kwalificaties en races te zien en ook nog eens alleen live. Dat heeft Viaplay aan de providers gevraagd om aanloopproblemen met de live streams via app en website te voorkomen. Via de app kun je uitzendingen tot 48 na uitzending terugkijken.

Via de app / website is VEEL meer te zien. Meer sport, en een groot aanbod aan films, series en documentaires. On demand dus.

Of de app van 1 augustus ook via de decoder van kpn beschikbaar is valt niet te zeggen.

Wel activeren dus.