Skip to main content

Ik ben gisteren overgestapt van ziggo naar kpn.

Ook ik ervaar stilstaand beeld tijdens het zappen.

Het tv kastje is rechtstreeks aangesloten op de kpn box 12.

 

Dan nog even het ongemak over de afstandsbediening en het kpn itv kastje.

Bij ziggo kon ik met 1 knop het kastje, mijn tv en homecinema set uitzetten en aanzetten.

Nu moet ik 2 knoppen gebruiken op de kpn afstandsbediening  en de afstandbediening pakken van de homecinema voor het geluid uitzetten.

Teveel onnodige handelingen.

Wil ik gebruik maken van de playstation dan pakt mijn tv automatisch de goede source.

Stop je eenmaal met de playstation dan komt er een zwart beeld geen signaal melding.

Hij schakelt dus niet weer terug naar de source van itv.

Dus weer de afstandbediening pakken…

 

Wordt hdmi cec niet ondersteund? 

Mijn tv van 10 jaar + had dat al, zou denken dat dit nu standaard is op  nieuwe apparaten.

Als ik even ziggo vergelijk met kpn in gebruiksgemak dan loopt kpn ver achter.

 

P.s. mijn homecinema is verbonden met mijn tv via hdmi arc.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

 

 

Hoi, welkom bij kpn en op het forum. Jammer dat je (nog) niet helemaal tevreden bent.

Wordt hdmi cec niet ondersteund? 

Deels. Alleen de Arris vip5202 ondersteunt het bij INschakelen.

Zelf heb ik CEC w.b. aan/uit op al mijn apparaten uitgezet. Werd er bloednerveus van als er apparaten aan/uit gingen die ik op dat moment helemaal niet bedien. Maar ja, ben 58 dus dat ook niet gewend. Zeker met uitzetten tv was irritant dan versterker ook uit ging. Want dan wil ik juist vaak verder radio aan hebben.

Enige wat wel aan staat is CEC volume bediening.


Ik heb geen ervaring met Ziggo. 

Maar ik vind het mooi dat je jouw gebruikservaring doorgeeft aan dit forum. 

Ik hoop dan ook dat een moderator jouw bericht door wil sturen naar die afdelingen die moeten zorgen voor een up to date gebruiksgemak van KPN producten.