Skip to main content

Ik zou graag het 4K abonnement willen afsluiten maar die optie heb ik niet in mijnkpn. 

Nu heb ik wel een idee waarom de optie er bij mij niet is; de postcodecheck op kpn.com geeft aan dat ik maximaal 98 mbit downloadsnelheid heb. 

Nu kun je je al afvragen of de 2 mbit te weinig het verschil gaat maken, maar daar komt ook nog eens bij dat volgens mijn router (en speedtests) de downloadsnelheid 110 mbit is. 

Is het mogelijk om toch een 4K tv abonnement af te sluiten?

Nee. Maar waarom wil je een 4k abo? Er zijn 3 zender in 4k en een paar films dus daar hoef je het niet voor te doen.


Hoi @Ruudga, Helaas is het systeem vrij streng met de voorwaarden voor dit pakket en kunnen we jou het 4K abonnement helaas niet aanbieden :frowning2:


Hoi @Ruudga, Helaas is het systeem vrij streng met de voorwaarden voor dit pakket en kunnen we jou het 4K abonnement helaas niet aanbieden :frowning2:

 

Hoi  @Thomas,  bedankt voor je reactie. Probleem is alleen dat 98 mbit niet klopt. De modem geeft aan dat de maximale snelheid 110 mbit is, zie screenshot. Dan zou 4K toch wel mogelijk moeten zijn?

Dan zou ik graag zien dat ‘het systeem’ aangepast wordt naar de actuele en correcte snelheid. 

 

 


Ik heb even meegekeken naar je aansluiting en meet hier ook 110Mbit/s inderdaad. Ik heb mijn collega's toch nog even aan de mouw getrokken. Zodra ik reactie heb kom ik hierop terug!


Hoi @Ruudga ik heb inmiddels reactie van mijn collega. Het systeem zit wat in de knoop achter de schermen. Momenteel worden vanwege de coronamaatregelen geen abonnementen gewijzigd naar pairbonding. In dit geval lijkt het systeem jouw abonnement niet te willen wijzigen (van pairbonding naar pairbonding). Een beetje kromme logica, maar zodra we deze wijzigingen weer kunnen doen en de blokkades in onze systemen zijn vrijgegeven moet dit weer kunnen! Ik wil je dus eigenlijk vragen het even in de gaten te houden en het later nog eens te proberen!


Hallo @Thomas, Ik snap het niet maar begrijp wel dat het nog even niet kan. 

Hoe kan ik dit in de gaten houden? 

 


Ik hoop eigenlijk dat je gewoon via de ontvanger 4K moet kunnen aanzetten maar je kunt het mij af en toe ook vragen. Ik verwacht deze week nog een update met wanneer we verwachten deze wijzigingen weer te kunnen doen,


Goedemiddag @Ruudga, het is al eh weer even geleden :nerd:. Ik krijg net een mail van mijn collega's dat Pairbonding weer beschikbaar is op jouw adres en dat 4K nu dus ook aan te vragen moet zijn!