Skip to main content

Ìk heb recentelijk mijn glasvezel abonnement verhoogd van 500MB naar 1000MB. Bij deze wijziging kreeg ik de melding dat ik een tv ontvanger moest omwisselen. Via de XS4ALL helpdesk kreeg ik te horen dat dit de Arris box zou worden. Toen ik vroeg om 4K mogelijkheden werd mij gezegd dat de Arris box 4K aan kan maar dat er in het systeem een knop zou moeten worden omgezet maar dat KPN dit niet doet voor XS4ALL klanten. Dat leek mij nogal vreemd en klantonvriendelijk dus had mij voorgenomen om dit op te pakken zodra ik de nieuwe ontvanger zou ontvangen. Vandaag ontving ik de nieuwe ontvanger maar dit bleek de Arcadyan HMB2260 v2 te zijn welke uberhaupt niet voor 4K geschikt is. Waarom krijg ik niet de Arris 4K boxen waarom krijg ik geen 4K signaal? Mijn pakket omvat zo'n beetje alles wat ik kan bestellen maar wordt afgescheept met HD televisie! En daarnaast, waarom wordt 1 ontvanger verwisseld terwijl ik er drie aangesloten heb? Ik hoop dat hiervoor een goede uitleg is.

Alleen met het 4k abonnement krijg je de 4k ontvanger.  Overigens zijn er maar drie zenders die in 4k uitzenden. Aan jou de keus of het je die meerprijs waard is. Alleen de Motorola ontvangers zijn gedateerd en worden omgeruild.  Alle overige ontvangers zijn actueel. 


Mijn pakket omvat zo'n beetje alles wat ik kan bestellen maar wordt afgescheept met HD televisie!

Dat wordt iedereen, want er wordt nog niet in 4k uitgezonden door reguliere kanalen. Er zijn in de vip5202  3 special interest kanalen (ook) 4k en 1 app is 4k.

Alle andere zenders zijn HD. Die zijn dus prima via de HD ontvanger. Ga je niet beter krijgen met de 5202.

De enige zenders die ook in 4k te krijgen zijn: Xite, Love Nature en INplus. Alle overige dus HD.

Verder is de app van Netflix 4k. Waar je alleen wat aan hebt als je bij Netflix ook het 4k abonnement hebt. En die 4k app zit ook al in je 4k televisie! Dus daar heb je de ontvanger niet voor nodig. Blijft over die 3 zenders…


Ìk heb recentelijk mijn glasvezel abonnement verhoogd van 500MB naar 1000MB. Bij deze wijziging kreeg ik de melding dat ik een tv ontvanger moest omwisselen. Via de XS4ALL helpdesk kreeg ik te horen dat dit de Arris box zou worden. Toen ik vroeg om 4K mogelijkheden werd mij gezegd dat de Arris box 4K aan kan maar dat er in het systeem een knop zou moeten worden omgezet maar dat KPN dit niet doet voor XS4ALL klanten. Dat leek mij nogal vreemd en klantonvriendelijk dus had mij voorgenomen om dit op te pakken zodra ik de nieuwe ontvanger zou ontvangen. Vandaag ontving ik de nieuwe ontvanger maar dit bleek de Arcadyan HMB2260 v2 te zijn welke uberhaupt niet voor 4K geschikt is. Waarom krijg ik niet de Arris 4K boxen waarom krijg ik geen 4K signaal? Mijn pakket omvat zo'n beetje alles wat ik kan bestellen maar wordt afgescheept met HD televisie! En daarnaast, waarom wordt 1 ontvanger verwisseld terwijl ik er drie aangesloten heb? Ik hoop dat hiervoor een goede uitleg is.

 

Als ik het goed heb begrepen, moet je bij XS4All zijn, als je XS4ALL klant bent.

Zie ook hier. 


Ik heb wel 4k ontvangers en een xs4all abo… meerdere keren gebeld om het 4k pakket te krijgen om espn te kunnen kijken in 4k. 

Bij kpn zeggen ze bel naar xs4all, bij xs4all geven ze aan het 4k pakket niet te kunnen aanbieden.

enige mogelijkheid is echt over te stappen naar kpn maar dan ben ik mn gratis espn (oud kpn compleet) weer kwijt….

iemand een suggestie?


ESPN is er sowieso niet in 4K volgens mij. KPN heeft maar 2 of 3 4K zenders. En daar is ESPN niet bij. Ook niet als u het 4K pakket heeft.