Skip to main content

hallo 

ik heb een Samsung 4K tv en een KPN 4K ontvanger.

maar nu is mijn vraag als ik bv naar de zender lovenature 4K overschakeld geef hij aan dat het in HD wordt uitgezonden terwijl het 4K of UHD moet zijn. (toch?)

ik heb ook al de instellingen  veranderd naar UHD60hz. , maar geeft nog steeds geen 4K of UHD aan .

is er dan iets niet goed met het 4K kastje of met de instellingen of misschien iets anders.

kan iemnd mij advies of suggesties geven.

mvgr. stolk

Dus je kijkt naar kanaal 693, hebt de beeldschermkwaliteit ingesteld staan als UHD@60Hz en toch zegt de televisie dat de uitzending "gewoon" HD is?

Is dat dan ook het geval bij kanaal 691 en 692?


ja ook alleen staat er voor HD een zwart rondje met een S


ja ook alleen staat er voor HD een zwart rondje met een S

Wat bedoel je daarmee, waar staat dat?

Je bedoelt waarschijnlijk in de gids rechtsonder de korte omschrijving van de geselecteerde uitzending.

Dat staat voor "serie".


 


 


Helder, die "S" geeft aan dat de uitzending onderdeel is van een serie.

Ik hoop dat er iemand van KPN zal reageren om hier aandacht aan te schenken.

Ik zou verwachten dat er wel meer berichten over dit fenomeen zouden zijn als dit een algemeen issue zou zijn.

 

Wellicht dat @Dennis Schreve eens zou willen kijken of op zijn ZTE ZXV8001 LoveNature 4K netjes als 4K aangeleverd wordt.

En als iemand met een VIP5202 zich geroepen voelt, reageer vooral.


zit te denken , ik heb ook zo'n kastje boven staan en zal die hier beneden aansluiten.

misschien dat die het wel aan geeft.

anders moet ik maar persoonlijk contact opnemen met KPN.

wordt vervolgd


Ik heb hier een VIP5202 met gratis 4K abonnement. Ook hier krijg ik dezelfde info te zien maar die klopt niet. De 4K zenders worden gewoon in 4K  doorgegeven aan de tv. Met name bij Insight is dat goed te zien. Ik denk dus dat het een fout in het icoontje is.


 

@o stolk dat geeft ie inderdaad aan: HD, maar het is echt 4K want dat heeft KPN nog steeds niet veranderd in hun Firmware, ik heb dit wel eens eerder aangegeven dat ze dat moeten aanpassen naar deze logo: 

Maar helaas nog steeds niet. :disappointed:


ok bedankt voor deze informatie dan snap ik het.

ik dacht al , heb ik weer , koop ik een 4k tv blijkt het weer niet zo te zijn .

gelukkig wel dus  pfff.

nogmaals bedankt en we wachten wel af wanneer het veranderd wordt.

mvgr. stolk